Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 jul 2004 22:14

The Ring, matig aftreksel van Ringu, die ondanks goede regie van Verbinski niet weet te boeien en zelfs bij de meest noemenswaardige scénes niet in de buurt komt van het origineel.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 jul 2004 22:27

A Fish Called Wanda, al minimaal 10 keer eerder gezien, maar toch weer erg goed :T

Rozo
Filmster
Filmster

Bericht door Rozo » 24 jul 2004 22:28

Ook net A Fish called Wanda gezien. Blijft leuk.

Bruce Willis
Bijrol
Bijrol

Bericht door Bruce Willis » 24 jul 2004 23:56

we were soldiers

een oorlogsfilm met mel gibson

geinige film, met die slow motions
spannend en vakkundig gemaakt, niets meer en minder

4/5

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 jul 2004 00:43

Breaker Morent verfilming van het levensverhaal van de Engelsman Harry (Breaker) Morant, een Australiër, die vrijwilliger was in de Boerenoorlog in Zuid-Afrika. Harry Morant, gespeeld door Edward Woodward, en nog twee Australische luitenants worden geslachtofferd door de Engelse legerleiding die zich probeert te distantiëren van de misstanden tijdens de oorlog. Een goed gespeelde film, met een prachtige soundtrack, en een prima beeld van de politieke spelletjes van meer dan een eeuw geleden.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 25 jul 2004 12:36

Against the Ropes. Hoezo voorspelbaar, dacht ff dat het een standaard boksfilm werd maar er zat toch nog wel een aardig sub-plot in.

Djie
Filmster
Filmster

Bericht door Djie » 25 jul 2004 13:08

The Mexican met Brad Pitt en Julia Roberts, had hem al een keer eerder gezien, maar mn vriendin zit in haar Brad Pitt-periode (´t heeft lang geduurd, maar alle vrouwen krijgen hem uiteindelijk... :wink:) dus maar weer meegekeken. Grappige film, leuk verhaal en prachtig acteerwerk van de twee hoofdrolspelers.

Vervolgens met een half oog zitten kijken naar Gorgeous (mn marvelboekjes waren toch interessanter) en met dood zitten ergeren aan de nasynchronisatie. Daarnaast vond ik het verhaal en de acteerprestaties erg overdreven. Wordt betiteld als een actiefilm, maar vond het meer komedie met wat vechtscènes tussendoor (die overigens wel leuk waren, ondanks het overdreven ´au, (haha) dat doet zeer´-gehalte).

Vannochtend gekeken naar de thriller R.S.V.P.. Best een grappige film, vond het wel jammer dat je eigenlijk meteen al door hebt wie de killer is. Daarnaast is het verhaal wel erg voor de hand liggend.

Gods Lonely Man
Filmster
Filmster

Bericht door Gods Lonely Man » 25 jul 2004 13:18

Zaterdag naar Spiderman 2 geweest

zo'n beetje de beste comic verfilming en vervolg ooit _O_
ze hebben nu echt gewoon een script geschreven voor een film en er superhelden/villians in verwerkt.

veel humor, vooral de camoe's, Bruce Campbell, en J.J. Jamerson is weer uberbriljant _O_

de sfx van spiderman waren wel nog steeds crap vond ik :(
maar de rest was grotendeels wel goed gedaan.

ik wil VENOM in deel 3! dan maar wat aanpassingen in het script om John Jamerson met de symbiant te laten mergen. Eddie zou beter zijn, maar die zit nog helemaal niet in het verhaal verwerkt.

de trein was echt de beste scene vond ik :Y

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 25 jul 2004 13:46

´The last samurai´
kon er niet bepaald warm van worden. Op een of andere manier raakte de vele emotionele momenten in deze film me niet. Misschien komt dat ook wel door mijn aversie tegen meneer Cruise.

5je

mindtrickz
Bijrol
Bijrol

Bericht door mindtrickz » 25 jul 2004 14:21

Van Helsing & Underworld

3x nix!! allebij niet! :x

de manier waarop het gemaakt is staat me gewoon niet aan.
constant snelle acties en special fx die nergens op slaan.
computeranimaties zien er nep uit.

en die blauwe waas(die ik tegenwoordig wel vaker in nieuwe films zie) die overal overheen zit vind ik ook echt lelijk

allebij een 4tje.....

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 25 jul 2004 15:16

Gistermiddag en avond in totaal 4 films gezien met vrienden:

1) Minority Report: Spannende film met een leuk uitgangspunt. Goed acteerwerk en fantastisch uitgewerkt. (4,5/5)

2) the Score: Niet erg origineel uitgangspunt, maar wel mooi uitgewerkt. Acteerwerk van Norton en DeNiro was top. Onverwacht einde. (3,5/5)

3) the Legend of Gingko: redelijk vermakende (Koreaanse) film. Mooie gevechten maar simpel verhaal (3/5)

4) Vidocq leuke en redelijk spannende film. Ook een onverwacht einde. Mooie beelden, goed uitgewerkt en er hangt een goede sfeer. (4/5)

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 25 jul 2004 19:09

Dolores Claiborne. Heb me er prima mee vermaakt. Leuk verhaal van Stephen King op sterke wijze verfilmd. Prima acteerwerk, vooral van Kathy Bates.

Rozo
Filmster
Filmster

Bericht door Rozo » 25 jul 2004 21:26

Ik heb net spygame zitten kijken. Wel een aardige film, maar niks speciaals.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 25 jul 2004 21:30

25th Hour

Ik vond het een erg aangrijpende film, terwijl je je heel goed realiseert dat de hoofdpersoon krijgt waar hij recht op heeft. Edward Norton speelt (zoals gewoonlijk)) uitermate sterk, maar ook de rest van de cast is uitstekend, vooral Barry Pepper heeft me in deze film erg verrast.

Het verhaal bouwt zich erg traag op, ik vond het dan ook eigenlijk jammer dat ik er al het een en ander over had gelezen, zonder voorkennis duurt het waarschijnlijk al bijna een uur om door te krijgen wat er nu precies aan de hand is.

Wat de film naar mijn mening vooral erg goed maakt is het fantastische camerawerk en montage, en de geweldige soundtrack. Vooral de openingscene vind ik prachtig gefilmd, maar ook de scene in de club is erg goed. Tenslotte zijn de locaties ook heel goed gekozen, maar als NYC-fanaat ben ik hierin wellicht een tikje bevooroordeeld :wink:

**** out of *****

Gods Lonely Man
Filmster
Filmster

Bericht door Gods Lonely Man » 25 jul 2004 21:30

Tokyo Godfathers

Anime, maar wel aardig realistisch (voor een anime). Maar is dan ook van de regisseur van Perfect Blue. :)

Gaat over drie zwervers, een weggelopen tienermeisje, een oudere man en een queer.
Op kerst avond vinden ze een baby bij het vuilnis, verlaten door haar ouders. Drie daklozen kunnen eigenlijk nooit goed een kind opvoeden, hoe graag ze het ook zouden willen. En dan gaan ze op zoek naar de ouders van de baby, met als enigste aanwijzing een sleutel van een stationskluis. Beetje bij beetje komen ze dichten bij hun doel en komen onder tussen in aanraking met hun eigen verleden.

Vooral een lief, grappig drama. Niet mega depresief of erg vrolijk, maar netjes er tussen in. Lekker ontroerend met een lach en een traan. :)

Gesloten