Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 08 jun 2007 09:38

Eligius schreef:The Village
2.8/10
Een 2.8? Ik vind het vreemd dat je nergens in je recensie het sterkste punt van de film vermeld: de schitterende muziek van James Newton Howard. Verder kan ik me totaal niet in je recensie vinden, maar meningen verschillen nu eenmaal.

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 08 jun 2007 09:47

ErikSchierboom schreef:
2.8/10
Een 2.8? Ik vind het vreemd dat je nergens in je recensie het sterkste punt van de film vermeld: de schitterende muziek van James Newton Howard. Verder kan ik me totaal niet in je recensie vinden, maar meningen verschillen nu eenmaal.
Ik hoopte juist op een discussie in de stijl van Brakhage :wink:

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 08 jun 2007 10:14

The Village is helemaal niet slecht, vind ik. De plottwist is misschien niet zo overdonderend, maar zeker niet tenenkrommend. Eigenlijk vind ik alles wat Looi schrijft, geen waar. De acteurs zijn geen houten poppen en met name Bryce Dallas Howard was ijzersterk. Ik vind het heus niet erg dat de film slecht wordt gevonden maar een 2.8, dat is wel héél laag voor deze film.

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 08 jun 2007 10:21

The Pursuit of Happiness
Als je dacht dat de American Dream inmiddels een ballon was die bij het merendeel van zelfs de Amerikanen verondersteld mag worden als te zijn doorgeprikt, dan kom je met deze film bedrogen uit.
Het is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, waardoor de suggestie gewekt wordt van "als hij het kan, kan iedereen het!" en dat is nou juist de val waar je niet in moet trappen, maar veel Amerikanen geloven dat maar al te graag.
Het sentiment druipt van deze film, hoewel de scenes tussen vader en zoon (ook in het 'echte leven' vader en zoon Smith) wel het mooist zijn en mij wel konden ontroeren.
Oh ja, de plot, vader heeft zijn geld gestoken in duren medische scanapparatuur, die hij ingekocht heeft en nu nog zelf moet zien te slijten. Dat valt tegen en het gezin raakt financieel in de problemen, moeder zegt tabé en vader op zoek naar ander werk.
Hij kan een stage- en opleidingsplek krijgen als toekomstige beursmakelaar, maar die is 6 maanden, onbetaald en maar één van de 20 stagiëres zal na afloop een baan aangeboden krijgen.
Tja, hoe zou dit aflopen denk je?
Ik heb zelf een zoon, dus vader/zoon films vind ik altijd boeiend om te zien, maar voor de rest.

Perfume
Het boek van Süskind vond ik een meesterwerk en regisseur Tom Tykwer heb ik ook al hoog zitten, dus ik was erg benieuwd. Ik ben er nog niet echt uit wat ik er nou precies van vind. Visueel is de film prachtig, de muziek in de vorm van die vrouwenkoortjes ging me op een gegeven moment wat irriteren. De acteerprestaties zijn goed en Tykwer blijft redelijk dicht bij het boek en toch ...
Er ontbreekt iets aan deze film en ik weet niet goed wat; ik voelde me totaal niet betrokken en voelde me niet uitgenodigd mee te leven. Het is een beetje zielloos op een bepaalde manier, om in de denktrant van de film te blijven, het geeft geen geur van zichzelf.
De opnamedagen op het plein tegen het einde moeten volgens mij erg gezellig zijn geweest.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 jun 2007 10:51

Creeper schreef:Eigenlijk vind ik alles wat Looi schrijft, geen waar.
Je zou het dus niet willen kopen?

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 08 jun 2007 11:56

flightart schreef:Ik hoopte juist op een discussie in de stijl van Brakhage :wink:
Hehe, daar moet je niet voor bij mij zijn :)

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 08 jun 2007 12:18

ErikSchierboom schreef:
2.8/10
Oh, ik heb het wel degelijk over de muziek gehad:
Eligius schreef:en natuurlijk moet er op de erg dramatische momenten gebruik gemaakt worden van slowmotion, hevige muziek en van die nare geluidseffecten die het ademhalen zo enorm accentueren. Instant jeuk dus.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 08 jun 2007 12:27

Eligius schreef:Oh, ik heb het wel degelijk over de muziek gehad:
Ja maar dat gaat alleen over de muziek op de dramatische momenten, niet over de uiterst unieke en sfeervolle muziek de rest van de film.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 08 jun 2007 12:30

Klopt, die was best aardig. Op sommige momenten dacht ik inderdaad: "zeg, als je de muziek loskoppelt van de film zou ik het best wel op cd willen hebben."

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 08 jun 2007 14:30

Als het verhaal je niet boeit en je de plottwist niet de verassing vindt hebben waar je op zat te wachten, kan ik me voorstellen dat de film een onvoldoende krijgt. Maar de prachtige beelden, en het kleurgebruik wat je zelf al noemt, in combinatie met de muziek zorgen er voor dat de film toch iets meer verdiend dan het cijfer dat je de film nu geeft.

Boondock Saints
De broers Connor nemen na een bargevecht met Russiche criminelen het heft in eigen hand en leggen de grootste misdadigers van de stad om. Een politieagent zit ze op de hielen en doet er alles aan om deze "heiligen" te pakken.
Boondock Saints moet het vooral hebben van bruut geweld en bizare personages. en daar is in deze film gelukkig helemaal niks mis mee. Toch wordt het "heilige"-gezever op een gegeven moment vervelend en kent de film te veel scenes die er slechts in lijken te zitten om mooi over te komen. Neemt niet weg dat de film erg vermakkelijk is.
7.0/10

Films 2007: 76

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 08 jun 2007 14:47

Rich Art schreef:Als het verhaal je niet boeit en je de plottwist niet de verassing vindt hebben waar je op zat te wachten, kan ik me voorstellen dat de film een onvoldoende krijgt. Maar de prachtige beelden, en het kleurgebruik wat je zelf al noemt, in combinatie met de muziek zorgen er voor dat de film toch iets meer verdiend dan het cijfer dat je de film nu geeft.
Nou, eigenlijk niet dus. Want zoals ik ook aangaf sprak de rest van de cinematografie mij dus compleet niet aan. Inconsequent camerawerk (wat ondanks het kleurgebruik dus lang niet altijd mooie beelden opleverde), gebruik van slowmotion en vervelende dub-effecten. Nee, dan heb je het toch wel redelijk gauw verbruid bij mij.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 08 jun 2007 17:36

Colonel_Kurz schreef:
Creeper schreef:Eigenlijk vind ik alles wat Looi schrijft, geen waar.
Je zou het dus niet willen kopen?
Jaja, je snapt me wel! :P

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 08 jun 2007 20:56

The naked Mile

Gisteren in de bus van Puno naar Arequipa. Spaans gesproken, maar dat maakte niet uit. De film was zo stupide dat je hem tussen het naar buiten kijken en schrap zetten in makkelijk kon volgen. Het landschap was een stuk interessanter. Wat moeten die mensen hier in Peru een vertekend beeld van ons westerlingen krijgen als ze dit soort films kijken.

0.5/5

Bad Boys

Luxe hotelkamer met tv, dus film gekeken. Na die dodenrit in de bus (bijna omgeslagen) vond ik alles goed.

Normaal: 2/5 Gisteravond na een potje lokaal bier: 4/5

Mirocube
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mirocube » 08 jun 2007 22:35

Zatôichi (Takeshi Kitano, 2003)
Een off-beat samurai/komedie/semi-musical film die wellicht wat onevenwichtig is door de vele flashbacks maar niettemin een zeer entertainende film, de muziek scènes zijn allicht fantastisch.
7/10

Afbeelding

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 08 jun 2007 23:17

Het eerste bericht van mijn hand (Bram) geschreven via Looi z'n account. We're having a blast, voornamelijk dankzij Fedor want beide lagen we slap en genoten in het uiterste van 42nd Street.

Looi: 7.2
Bram: 7.5
Laatst gewijzigd door Eligius op 09 jun 2007 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten