Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 10 jun 2007 11:50

Kimon schreef:Ik kon er moelijk vat op krijgen omdat het geheel voor mij te poëtisch en te snel was.
Dat is juist wat mij zo aansprak. Ik vond het prachtig.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 jun 2007 13:00

Klefbeer zeggen de films Fine Things, Star, Daddy en Heartbeat je wat? Misschien kan je dan begrijpen waarom ik het opgegeven heb met Danielle Steel. :wink:

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 10 jun 2007 15:07

ruben schreef:Het eind maakt juist dat de film de feelgood roadmovie ontstijgt!
Ik heb er nog een tijdje over zitten nadenken, en ik denk dat het niet helemaal goed voelde door de voice-over. Soms was deze leuk met kleine feitjes, maar soms hebben beelden geen uitleg nodig. Een voice-over met evenveel minpunten als pluspunten, en als deze er niet was had ik het niet erg gevonden.

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 10 jun 2007 18:24

Pirates of the Carribbean 3: At World's End

Ik heb er echt van genoten. Het was een perfecte combinatie van actie, humor en prachtige effects. Echt een aanrader, maar je moet wel de vorige films gezien hebben wil je iets van het verhaal snappen.

9 / 10

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 10 jun 2007 18:40

Roma, città aperta ( Roberto Rossellini - 1945 ) is een erg goede film, opgenomen in het net bevrijde Rome met een duidelijke boodschap. De nazi terreur wordt op een zeer heftige wijze weergeven en is nog altijd zeer aangrijpend. Verplichte kost.

Mirocube
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mirocube » 10 jun 2007 22:17

Les Yeux Sans Visage (Georges Franju, 1960)
Zeer mooi in beeld gebrachte, klinische en sfeervolle horrorfilm met een bizzare muziekkeuze. Naar het einde toe krijgen de beelden zelf een immense schoonheid.
Een van de mooiste horrorfilms.
8/10

Afbeelding

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 11 jun 2007 11:33

American Beauty 2e keer

De eerste keer vond ik hem al prachtig en onwijs goed, maar dit keer nog beter. Zoveel kleine dingen in de film die je bijblijven, evenals het grotere geheel. Ik houd van films die kleine elementen bevatten die je fascineren, dit zit in de personages, de uitspraken en de gebeurtenissen. Prachtige film die zeker in mijn top 10 komt (even kijken hoe en waar :wink: ).

9.6/10

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 11 jun 2007 11:35

Zwartboek - Paul Verhoeven, 2006
Een bijzonder sterke van Houten in een behoorlijk spannende film en soms aangrijpende stukjes. Maar alstublief, Johnny de Mol?!
8.0/10

Fargo - Joel & Ethan Coen
Heerlijke humor, niet te veel. Een sterk verhaal en fantastische acteerprestaties verpakt in een leuk pakketje met een bijzonder sterke soundtrack.
8.5/10

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 11 jun 2007 12:53

Mirocube schreef:Les Yeux Sans Visage (Georges Franju, 1960)
Zeer mooi in beeld gebrachte, klinische en sfeervolle horrorfilm met een bizzare muziekkeuze. Naar het einde toe krijgen de beelden zelf een immense schoonheid.
Een van de mooiste horrorfilms.
8/10
Kijk eens aan, eindelijk eens iemand die het werk van de door cinefielen vaak over het hoofd geziene George Franju kan waarderen.
"Les Yeux Sans Visage" is inderdaad een schitterende en beklemmende film, en zoals alle films van Franju, zeer ongewoon, maar kruipt toch op een onbestemde manier onder de huid en de beelden blijven nog lang in je hoofd rondspoken.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 jun 2007 12:58

From Dusk till Dawn een geweldige parodie zowel op het misdaad als op het horror genre. George Clooney als Seth Gecko, Quentin Tarantino als de psychopaat Richard Gecko en Harvey Keitel als de dominee met geloofsproblemen acteren prima, de soundtrack is erg leuk en de opnamen mogen er zijn. De one-liners zijn voor mij het best van de film en de onverstoorbaarheid van George Clooney en Harvey Keitel, Salma Hayek is een prachtige stripdanseres als Santanico Pandemonium, totdat.......Het is zeker een zeer geweldadige film, maar het is allemaal net even té! In ieder geval heb ik me wel vermaakt met deze film. Erg leuk waren de verwijzingen naar o.a. Peter Cushing en de horrorfilms waaruit het groepje belaagden gingen verzinnen wat je kon doen tegen vampiers.

7.5/10

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 11 jun 2007 13:04

Apocalypto
Omstreden film van Mel Gibson, met name vanwege het brute geweld; nou ja, zoals we weten, is onze Mel daar niet vies van.
Persoonlijk vond ik het in de film weliswaar een beetje veel van goede (met name panter die gezicht van man uitgebreid in beeld gebracht toetakelt), maar vond ik dat een zeer gering minpunt gezien wat er tegenover stond, een visueel indringend spektakel en voor het eerst een kijkje in een cultuur, die niet bepaald vaak onderwerp van films is geweest.
De nogal duidelijke verwijzing naar de VS aan het begin vind ik wat vergezocht en simplistisch, maar ik moet zeggen, dat ik erg genoten heb van de film.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de film hier ontvangen werd.

Babel
Ik heb nogal wat films gemist in de bioskoop, dus daardoor nu pas op dvd kunnen bekijken. Alom meest geprezen film van de drie Mexicaanse grote films van de drie goede vrienden Innaritu, del Toro en Cuaron.
Nu zal ik elke film met Cate Blanchet minimaal 1 keer moeten zien (kna niet wachten op vervolg op Elizabeth), maar buiten dat vond ik het een zeer ontroerende film, waarin zelfs Pitt te pruimen was. Ik vond het jammer dat de fantastische acteur Bénal een relatief geringe rol had; die man kan zoveel!
Het verhaal in Tokyo vond ik enigszins met de haren erbij gesleept als het gaat om de verbindingen tussen de verhalen en vond ik ook het minst overtuigend (hoewel de slotscene tussen vader en dochter die eindelijk middels een omhelzing elkaar in hun verdriet kunnen bereiken erg mooi was).
Prachtige film, hoewel ik Children of Men het meest indringend vond en Pan's Labyrinth het meest fantasievol, maar wat een luxe dat we drie van zulke grote talenten hebben.
Nu maar wachten op Hellboy 2 van del Toro :)

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 11 jun 2007 15:35

Jules et Jim (François Truffaut, 1962)
Na Les Quatre Cents Coups mijn tweede film van Truffaut en op het eerste gezicht ook een wat luchtigere. Echter, in de twee films die ik van de Fransman gezien heb viel het me op dat hij moeilijke of zware thema's op een vrij luchtige manier neer weet te zetten en dit beeld geleidelijk aan laat versomberen. In eerder genoemde zagen we een onschuldig jongetje die langzaam verwaarloost, in Jules et Jim is het de driehoeksverhouding tussen de twee hartsvrienden Jules en Jim en daarnaast Catherine.
Nadat Jules met Catherine is getrouwt houdt Jim zich voor blij voor zijn vriend te zijn, al blijkt hij na verloop van tijd meer gevoelens voor haar te krijgen. Symbolisch worden de twee door de Eerste Wereldoorlog (tijdelijk) uit elkaar getrokken (Jim is een Fransman, Jules een Oostenrijker).
De grens tussen jaloezie, vriendschap en liefde wordt vakkundig verkend. Bijvoorbeeld wanneer de drie tijdelijk in één huis blijken te wonen en Catherine bovendien de twee vrienden aan een lijntje lijkt te houden is het de vraag in hoeverre het nog om liefde gaat en het niet gewoon de verslaafdheid aan de aanwezigheid van een persoon is geworden. Maar goed, genoeg, kijk zelf maar :).
Tot slot nog twee dingen die mij opvielen. Enkele dingen - denk aan het vlotte intro, de anonieme vertelstem en zijn manier van praten - deden mij soms denken aan de werkwijze van Jeunet in Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain. Ten tweede moest na afloop denken aan de 'driehoeksverhouding' uit het boek De Asielzoeker van Arnun Grunberg.
8,0

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 11 jun 2007 16:41

The Fountain
Mooie beelden, maar uiteindelijk nogal hol.
Ik heb nooit zoveel op met mensen die eeuwig willen leven, vind ik nogal zinloos en onwenselijk zelfs. Aronofsky verspreid die boodschap nog eens en gooit er een boedhistisch/hindoestaans sausje door, wat ik op zich geen probleem vind, maar de film vertelt eigenlijk niets bijzonders of nieuws, maar verpakt het alleen erg mooi.
Acteren was goed, maar werkte ook nogal irriterend.
De muziek vond ik niet mooi en deed een beetje Philip Glass achtig aan, waar ik geen fan van ben (uitgezonderd zijn vroege werk t/m Koyaanisqatsi).
Ik had moeite om de film uit te zitten en dat had niets met de traagheid van het verhaal te maken, maar op een of andere manier raakte de film me gewoon niet qua thematiek en personages.
Als ik dat vergelijk met het verpletterende einde van Requiem for a Dream, die ik ook om die reden nooit meer wil zien, steekt deze film schril af met een soort stroperig filosofie van de koude grond pretentie die mij in ieder geval niet overtuigde.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 11 jun 2007 16:54

Zonde. Met de boodschap dat iedereen sterft, maar als nieuw leven terugkomt, kun je weinig? Want dat is in principe gewoon waar, dat we als compost dienen voor de nieuw leven.
En de muziek vond ik juist prachtig, Clint Mansell is geweldig. Ik snap dat wanneer je deze niet trekt, de film een stuk minder wordt, aangezien er volop gebruikt van wordt gemaakt. De schoonheid zat hem voor mij in de beelden in combinatie met de muziek.

Wellicht moet je The Fountain alleen zien als je in bent voor een film over de liefde en schoonheid voor het leven.

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 11 jun 2007 17:17

VoiceOver schreef:Apocalypto
Omstreden film van Mel Gibson, met name vanwege het brute geweld; nou ja, zoals we weten, is onze Mel daar niet vies van.
Persoonlijk vond ik het in de film weliswaar een beetje veel van goede (met name panter die gezicht van man uitgebreid in beeld gebracht toetakelt), maar vond ik dat een zeer gering minpunt gezien wat er tegenover stond, een visueel indringend spektakel en voor het eerst een kijkje in een cultuur, die niet bepaald vaak onderwerp van films is geweest.
De nogal duidelijke verwijzing naar de VS aan het begin vind ik wat vergezocht en simplistisch, maar ik moet zeggen, dat ik erg genoten heb van de film.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de film hier ontvangen werd.
Ik heb zo beetje de zelfde mening als jij. Sterker.. ik was met name door gibsons gedrag nogal er op gebrand hem met de grond gelijk te maken (zoals de pers ook heeft gedaan) Verrassend genoeg kon ik net als jij er niet veel slechts aan ontdekken. Een smeugig spektakel film van begin tot eind. De mythe van de nobele natuurmens met simpele maar eerlijke leven vs. de verworden gecorrupeerde stedeling kan ik op mijn slechte momenten best in komen. :D het is een aktueel thema

Gesloten