Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 06 okt 2008 22:50

Jack Brooks - Monster Slayer :D

In het kort... Jack is een jonge man met een nogal bloederig jeugdtrauma (ik zal niet in details treden), waardoor hij opgegroeid is met een anger management probleem. Als zijn klas wordt aangevallen door een monster (jaja, ze bestaan echt) is hij de enige die de moed heeft te blijven vechten en niet weg te rennen zoals hij in z'n jeugd wel deed.

Ik zie het als een ode aan de jaren 80 monster films, na een tijdje had ik ook pas door dat 1 van de acteurs die erin speelt Freddy Krueger speelde vroeger, dat koppie van em kwam me al bekend voor :)

Leuke film, als je ervan houd.. zoals ik.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 06 okt 2008 22:58

Afbeelding
De Noorderlingen - Alex van Warmerdam [1992]
De absurdisme, de personages en de setting werden geweldig gebracht. Hoe Van Warmerdam met eenvoudige middelen een zeer boeiende prent kan brengen met een goede thematiek (hoe bekrompen zijn wij Nederlanders) en zwarte humor is een waar genot. Zelfs Theo van Gogh op een klein afgetrapt brommertje is hilarisch.

8,5/10

Afbeelding
Le Locataire / The Tenant - Roman Polanski [1976]
Zeer goede thriller met een sterke karikatuurschets, beklemmende sfeer en perfecte opbouw. Heerlijke paranoia. Ik ben nu zeer benieuwd naar Cul-de-Sac, Repulsion en Rosemary's Baby die volgens mij wel in hetzelfde straatje liggen.

8,5/10

Afbeelding
Kataude Mashin Gâru / The Machine Girl - Noboru Iguchi [2008]
Een film zoals ze dat alleen in Japan/Azië kunnen maken. De ledematen vliegen in het rond, het bloed spuit uit wonden als een sprinkel en heerlijke over de top. Top vermaak. Alleen erg jammer, wat de film op sommige momenten wel de das om deed, waren de tergende drama elementen. Zonde.

7/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 07 okt 2008 07:21

Saw 3

Dit derde deel weet zelfs het tweede deel te overtreffen qua gore. Deze film blinkt uit in ranzigheid en sadistische spelletjes. Dat moet je kunnen waarderen en dat is bij mij niet echt het geval. Wat de reeks dan toch nog een beetje beter maakt dan het standaard hakwerk: de plottwists. Maar die zijn minder spannend in dit deel dan in zijn voorganger.
Genoeg Saw films zou je dus zeggen. maar waarom moet er een 5e gemaakt worden? :-?

Afbeelding

6,3/10

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 07 okt 2008 07:33

Tjsa, ze maken genoeg winst, dus dan maar een deel 5.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 07 okt 2008 10:31

The West Wing - season 7
Wat een absoluut briljant laatste seizoen!! superlatieven schieten te kort: geweldig, briljant, super. Alles klopt en dit is voor mij dan ook het beste van alle seizoenen.
In totaal, over 7 seizoenen genomen is The West Wing gewoon de beste serie allertijden. Absolute must see.
Een minpuntje: nu is het afgelopen :cry:

Seizoen 7: 10/10
The West Wing overall: 10/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 07 okt 2008 16:58

pietje012 schreef:Tjsa, ze maken genoeg winst, dus dan maar een deel 5.
Niet voor mij.

Tsja maar dat zegt ook wel iets als mensen nog zin hebben in zulke sadistische slachtingen.

ocassa
Figurant
Figurant

Bericht door ocassa » 07 okt 2008 20:33

remCOLLATERAL schreef:
Niet voor mij.

Tsja maar dat zegt ook wel iets als mensen nog zin hebben in zulke sadistische slachtingen.
En wat zegt dat dan?

Brosnan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Brosnan » 07 okt 2008 22:03

De afgelopen dagen gezien:

- Un Long Dimanche De Fiancailles
- To Kill A Mockingbird
- The Maltese Falcon
- Cool Hand Luke
- Heat
- Requiem For A Dream

Variërend van goed tot geweldig!

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 07 okt 2008 23:08

Cassablanca
De hoes belooft de beste Hollywood aller tijden, dat is het niet. Maar deze prima film ga ik zeker veel vaker bekijken.

8.5/10

Trainspotting

Weer eens in de herkijk, weer eens genoten.

8/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 08 okt 2008 07:05

ocassa schreef:
remCOLLATERAL schreef:
Niet voor mij.

En wat zegt dat dan?
Dat het best wel sneu is als mensen nog graag naar van die sadistische en zieke martelspelletjes gaan kijken.

En dat er mensen zijn die dit na 4 maal nog leuk vinden om mensen zo gruwelijk mogelijk te zien worden afgeslacht.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 okt 2008 07:52

Heat (1995, Mann)

Afbeelding

Dit blijft een echt meesterwerk met name door de ijzersterkse cast en de fantastische bankroof. Ook de conversatie tussen DeNiro en Pacino mag legendarisch beschouwd worden _O_ .

9,5/10

ocassa
Figurant
Figurant

Bericht door ocassa » 08 okt 2008 08:47

remCOLLATERAL schreef:
ocassa schreef:
remCOLLATERAL schreef: Niet voor mij.

En wat zegt dat dan?
Dat het best wel sneu is als mensen nog graag naar van die sadistische en zieke martelspelletjes gaan kijken.

En dat er mensen zijn die dit na 4 maal nog leuk vinden om mensen zo gruwelijk mogelijk te zien worden afgeslacht.
Sterker nog. Het is een genre.

Maar goed. Wat is er sneu aan? Op welke emoties mikt men volgens jou?

Volgens mij bieden die films je de mogelijkheid om in berperkte mate de extreme emoties van de slachtoffers te ervaren. Je neemt in zekere zin hun angst over. Ik weet niet of je ooit gehoord hebt van spiegelneuronen? Uiteraard geloof je ook weer niet dat het echt is, maar wanneer geloof je dat wel? Als ik dat zou geloven dan had ik tijdens het kijken naar saw de politie gebeld.

Daarmee kom ik ook bij het tweede punt. Het zijn geen echte mensen. Dus de conclusie dat de fans het in het echt ook leuk zouden vinden of ziek zouden zijn, slaat natuurlijk nergens op. Maar misschien vind jij het om een andere reden sneu?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 08 okt 2008 08:58

Ik heb gisteren Dead Man's Shoes gekeken. Geweldige film, echt best hard, op een begeven moment gaat het je wat tever wat er gebeurt, maar net op dat moment... :T

9,0/ 10

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 08 okt 2008 09:10

Braindead
Het was al weer een tijdje terug dat ik Peter Jacksons horrormeesterwerkje nog eens gezien had. En ook deze keer heb ik weer zitten genieten. Natuurlijk is er van enige logica geen sprake maar dat is ook helemaal niet belangrijke in een film als deze. Ongelooflijke hoeveel macabare gags je in een film kunt stoppen, absoluut hilarisch, net als de oneliners (She is experienced, I kick arse for the lord _O_). Verder valt het talent van Jackson hier al op: strak geregisseerd en vakkundig in beeld gebracht. Fijn hoor.

4.5/5
Laatst gewijzigd door ash_ op 08 okt 2008 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 08 okt 2008 09:11

ocassa schreef:Sterker nog. Het is een genre.
Nog sterker, en simpeler... Het feit is..geweld verkoopt, net als sex.

Oh en Braindead :T

Gesloten