Ik had al zo het idee dat ik hier tegen de schenen van een fan aantrapte
Ooh asjeblieft. Ik ben echt niet beledigd hoor
ik concludeer nergens dat fans het in het echt leuk zouden vinden om dit te zien.
Vandaar ook dat ik zeg dat je er misschien andere redenen voor hebt om het sneu te vinden
Ik vind het sneu dat mensen er gewoon op zitten te wachten om dit telkens weer te kijken. Blijkbaar willen sommigen toch zien hoe iemand zo hard mogelijk en in duistere omgevingen met zo gemeen mogelijke apparaten gemarteld worden. Blijkbaar hebben de kijkers toch een bepaald plezier met het kijken hierna.
Uiteraard voorziet de film in een bepaalde behoefte. Anders zouden ze niet blijven kijken. Mijn vraag aan jou is echter in welke behoefte dit soort films voorzien. Op welke emoties mikken ze? Plezier en leuk is veel te breed en te vaag. Ik kan zowel Star Wars als Stalker voor mijn plezier bekijken, toch mikken ze beide op iets anders
Om mensen te laten zien met hun oerinstincten en wat ze willen doen om te overleven. Nogal krom als je nagaat dat Jigsaw een zelfmoordpoging heeft gedaan. (te zien in deel 2) een van de vele tekens van zijn zieke geest.
Verder is er dan ook nog de moraal van John (jigsaw dus) die duidelijk aan bod is. Hij zegt dat hij een hekel heeft aan moordenaars en dat hij nooit iemand vermoord heeft. Dat is dan ook lekker geloofwaardig.
Ik ga hier verder niet Saw zitten te verdedigen ofzo. Ik kan het wel als je het wilt? Een slasher kan ook slagen of falen. Ik heb het meer over het genre in het algemeen.
Verder lijkt het me ook aardig duidelijk dat de makers van dit soort films wel erg ziek moeten zijn.
Mij niet. Als ze dit in het echt leuk zouden vinden, zou ik die conclusie misschien delen. Maar zoals je hierboven al zegt concludeer je dat nergens. Dus ik ben erg benieuwd naar je andere redenen.
Ik vind het zelf eerder nogal eng als mensen de makers van dit soort films zien als ziek. Voor je het weet worden bepaalde films en computerspelletjes verboden. Ik moet er niet aan denken