Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 10 okt 2008 17:32

TheGodfather schreef: Het "stomme" is juist dat ik de trailer wel ok vond :Y
O+ Snel naar de bioscoop dan ik!

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 10 okt 2008 17:51

PascalE schreef:
TheGodfather schreef: Het "stomme" is juist dat ik de trailer wel ok vond :Y
O+ Snel naar de bioscoop dan ik!
Nee was er niet voor naar de bioscoop gegaan naar aanleiding van de trailer. Maar had t niet erg gevonden `m te zien. Zo zie je maar weer hoe verleidelijk een trailer kan zijn.
Overigens ongeloofelijk dat Empire `m 4 sterren geeft :-? :o

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 10 okt 2008 19:18

ash_ schreef:Kingdom of Heaven
De definitive edition
Waar heb je die gekocht?

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 10 okt 2008 19:50

remCOLLATERAL schreef:
ash_ schreef:Kingdom of Heaven
De definitive edition
Waar heb je die gekocht?
Die staat hier supergoedkoop:

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/3297648/ ... oduct.html

Heb hem ook maar meteen gekocht.

Bob Gray
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Bob Gray » 10 okt 2008 21:49

Brick
2005, Rian Johnson

Afbeelding

Eerste keer vond ik hem te vaag. Nu heb ik hem voor de tweede keer bekeken en de film blijft vaag, maar ditmaal vielen mij de sfeer, acteerwerk, camerawerk en de fantastische muziek op. Heerlijk mysterieuze film. Hier hou ik van.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 11 okt 2008 08:48

The 39 Steps (1935) 7,2/10

Leuk om gezien te hebben en de ontwikkeling naar latere films als Psycho te zien. Wel enigszins achterhaald.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 11 okt 2008 10:45

Savage Streets (1984). Linda Blair in deze jaren 80 exploitation. Blair neemt wraak op een groepje hangtuig omdat die een aantal van haar naasten vreselijke dingen heeft aangedaan. Geweld, naakt, idiote one-liners en een amoreel plot gedipt in een sausje dat stijf staat van de jaren 80.

Geen film om je goede smaak mee te bewijzen. Gelukkig ben ik gezegend met de eigenschap dat ik de goede moraal makkelijk voor anderhalf uur in de ijskast kan zetten.
Laatst gewijzigd door Bukowski op 11 okt 2008 10:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 11 okt 2008 10:51

Memento

De eerste keer dat ik deze film heb gezien en ik vond het telkens weer verrassend en sterk. Lang niet altijd bij te houden en telkens raadselachtig. Een bizarre film, die helaas niet altijd de aandacht er bij weet te houden en na het eind loop je nog steeds te denken hoe het nou allemaal verliep. Erg verrassend ook dat het verhaal achterstevoren afspeelt.

Afbeelding

8,0/10

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 11 okt 2008 14:20

Dr. No
De eerste James Bond film bevat al veel kenmerkende elementen maar is zeker niet zo'n slick avontuur als de latere onderdelen. Dat neemt niet weg dat de film best spannend is (waarbij de spanning vooral gehaald wordt uit het zo lang mogelijk verborgen houden van Dr. No zelf) en behoorlijk amuseert. Jammer van die licht racistische ondertoon.

4/5

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 11 okt 2008 14:32

229. Afbeelding Lolita (Stanley Kubrick, 1962) :: 8.0
Erg controversiele film die door Kubrick toch wordt gebracht als een romantische film. Leuke bijrol van Peter Sellers, die mij in Dr. Strangelove niet zo kon laten lachen!

230. Afbeelding L.A. Confidential (Curtis Hanson, 1997) :: 8.5
Spannende aktiethriller, die gewoon goed inelkaar steekt. Goede rollen van Spacey, Crowe en Pearce. Vraag me alleen af of deze film nou écht Oscar-waardig is?

231. Afbeelding Sunset Blvd. (Billy Wilder, 1950) :: 7.8
Klassieker met enkele leuke gedenkwaardige scènes en dialogen maar ondanks dit, en de vele gastoptredens kwam ik er geen moment echt lekker in. Niet zo goed als ik hoopte!

232. Afbeelding Cool Hand Luke (Stuart Rosenberg, 1967) :: 8.5
Uitstekende harde gevangenisfilm (met ook komische scènes) met een geweldig spelende Paul Newman. George Kennedy won voor zijn rol een Oscar, en verder treffen we ook bijv Dennis Hopper aan. Deze film komt binnen in mijn top 100! _O_

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 11 okt 2008 15:34

Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981)
Het op het boek gebaseerde verfilmde verhaal, wat origineel weer gebaseerd is op first person interviews, met in de hoofdrol de in haar prille jeugd aan de drugs verslaafde Christiane Vera Felscherinow..ik denk dat Christiane F precies op de plaats was waar ze wilde wezen in het wereldje van de junks, ik zie drug gebruik nog steeds als een keuze, maar dat maakt de film niet minder aangrijpend.
Ik las onlangs dat haar recente verblijfplaats nu in Amsterdam is, en ze schijnt teruggevallen te zijn in haar drug gebruik, wat haar in 2008 de voogdij heeft gekost van haar zoon.
8/10

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 11 okt 2008 22:16

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
Qua verhaal een beetje vergezocht, maar qua entertainment een topfilm..ik denk de meest spectaculaire in de Indy reeks, met de meest groteske effecten..een toch geloofwaardige Indy met de enige echte Indy natuurlijk, ik zou zeggen voor de Indy fans niet te missen..en voor de niet Indy fans..why watch?.. :wink:
Ik heb me prima vermaakt..ik had de mazzel deze in full HD te zien en de film doet hier en daar echt groots aan moet ik zeggen prachtig camerawerk met zeer veel detail.
8/10

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 11 okt 2008 23:20

Met dank aan Rem Straw Dogs 8,5/10

Een film die je onder je huid gaat zitten en je enigszins met een onaangenaam gevoel achterlaat. Erg knap gedaan.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 11 okt 2008 23:58

In Bruges
Het gebeurt zelden dat een film nog echt origineel op mij overkomt maar voor In Bruges geldt dat wel. Objectief gezien is het gewoon een (inkt)zwarte komedie maar door de manier waarop het geheel gebracht wordt, de uitstekende muziek en door de lichtelijk surreeele omgeving van Brugge waarin het verhaal speelt (de verwijzing naar Don't Look Now zit er niet voor niets in), wordt het iets heel speciaals, hilarisch en ontroerend tegelijkertijd. De overgangen van drama naar komedie zijn voor sommigen misschien niet altijd soepel genoeg maar voor mij draagt dat net bij aan de sfeer. Geweldig einde ook.

They're filming midgets! _O_

4.5/5

Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 12 okt 2008 10:26

The Midnight Meat Train (Ryuhei Kitamura 2008)
Ik heb een zwak ontwikkeld voor Clive Barker verfilmingen en ook The Midnight Meat Train kent alle elementen van zo'n verfilming: veel gore, een tamelijk vreemd verhaal (van Kitamure heb ik alleen "Versus" gezien; die vond ik ook tamelijk "vreemd") en een aardige twist. Het is uiteraard niet van een ongekend niveau, maar in het "B-horror"-schap mag deze DVD best als dagfilm verhuurd worden. Kijkt lekker weg en deed me denken aan de dagen van Candy Man en Lord of Illusions.

Gesloten