Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 12 okt 2008 10:44

170. Afbeelding Unbreakable (M. Night Shyamalan, 2000) Afbeelding :: 7.0

Niet zo gek bijzonder. Wel erg vermakelijk.

171. Afbeelding Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (Larry Charles, 2006) Afbeelding :: 7.5

Redelijk grappige film! Die ik al wat grappiger vond dan de eerste keer.

172. Afbeelding The Illusionist (Neil Burger, 2006) :: 8.0

Erg strakke film! Heb geboeid zitten kijken en een geweldig einde. Aanrader!

Hunger

Zelfde als Marcel en Sydd. Gewoon een erg goede film. Klein minpuntje vond ik dat niet alle personage's even goed ontwikkeld worden. Daar staat tegen over dat de regie erg strak is van Steve McQueen en er behoorlijk aantal mooie shots tussen zitten en de film erg indrukwekkend is. En vaak ook erg hard. Mijn favoriete scene is het gesprek tussen Bobby en de Priester dat gewoon een half uur duurt!

8.1

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 12 okt 2008 11:02

The Lady Vanishes
Solide film van Hitchcock. De spanning is niet zo enorm groot, maar het kijkt lekker weg en het mysterie zit goed genoeg in elkaar. Leuke bijrolletjes ook.
7.5

The Treasure of the Sierra Madre
Een film die een grote invloed heeft gehad. Aardige film. Hij komt iets gedateerd over, Bogart is goed alleen past de rol wat minder bij hem en ik vond de film niet krachtig genoeg in zijn uitwerking. Ondanks dat absoluut de moeite waard, met name door het einde.
7.5

Notorious
De combinatie Grant, Bergman en Hitchcock zorgde alvast voor hoge verwachtingen, en die zijn helemaal waargemaakt. Een sterke mix van romantiek en spanning. Op grond van dat laatste vind ik het zelfs één van Hitchcocks betere.
8.5

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 12 okt 2008 11:14

Dillinger (1945). Gangstermovie met zware Noir-trekken. Lawrence Tierney zet een geweldige Dillinger neer die zich na een kortstondig verblijf in de gevangenis aansluit bij een ambitieuze bende. Een bende die mét Dillinger uitgroeid tot een van de beruchtste en geweldadigste bendes die Amerika heeft gekend. Tierney was overigens zelf ook niet bepaald een lieverdje in real-life. Ik kwam ergens een notitie tegen dat hij vaker zou zijn opgepakt dan de echte Dillinger.

Liefhebbers van films als White Heat en de originele Scarface raad ik aan om deze op hun te-zien-lijstje te zetten.

Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 12 okt 2008 11:16

Sandro schreef:Notorious
De combinatie Grant, Bergman en Hitchcock zorgde alvast voor hoge verwachtingen, en die zijn helemaal waargemaakt. Een sterke mix van romantiek en spanning. Op grond van dat laatste vind ik het zelfs één van Hitchcocks betere.
8.5
Dit geldt ook voor mij. Ik ben geen uitgesproken fan van Hitchcock, maar Notorious vond ik werkelijk fantastisch.

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 12 okt 2008 12:58

Righteous Kill

Op papier natruurlijk een geweldige affiche: De Niro en Pacino als politie-duo. Mijn verwachtingen waren dan ook hoog! Helaas, het resultaat is een op routine afgewerkte whodunnit. Zeker onderhoudend, maar niet het vuurwerk dat ik er van verwacht had.

3/5

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 12 okt 2008 13:24

patrob schreef:Met dank aan Rem Straw Dogs 8,5/10

Een film die je onder je huid gaat zitten en je enigszins met een onaangenaam gevoel achterlaat. Erg knap gedaan.
ok fijn dat je hem binnen hebt gekregen :wink:

Chaos

Dit is best een goede actiefilm met voldoende gevechten en achtervolgingen. Het verhaal is wel wat voorspelbaar en je weet telkens al dat Jason statham er met het geld vandoor gaat en eigenlijk helemaal niet dood is. maar het mag de pret niet drukken. Statham en Philippe bewijzen zich goede acteurs maar wesley snipes is slecht en laat zien dat hij qua acteren niet onder doet voor jean kloot van dame.
Gewoon een leuke actiefilm, niets meer en niets minder
Afbeelding

7,3/10

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 12 okt 2008 15:01

Righteous Kill (2008, Avnet)

Matige film met de twee legendes die het zij aan zij opnemen tegen een seriemoordenaar. Allemaal erg clichematig, vrij standaard en om de grote 'twist' op het eind te voorspellen hoef je al helemaal geen Sherlock te zijn.
Al met al leuk om Pacino en De Niro eens weer in één film te zien alleen maakte dit voor mij wel duidelijk dat ze hun beste tijd gehad hebben.

6,0/10

Bacon

Bericht door Bacon » 12 okt 2008 15:17

Eyes Wide Shut (Kubrick, 1999)

Eyes Wide Shut is een dramafilm met sterke thrillerinvloeden en is tevens de laatste film van de hand van Stanley Kubrick. Eyes Wide Shut is voor mij persoonlijk de vierde, volledige film die ik van zijn repertoire heb gezien en deze film maakte op mij tot nog toe de meeste indruk, waarbij The Shining, A Clockwork Orange en The Killing de drie films waren die Eyes Wide Shut voorgingen.

The Shining is rijp voor een herkijk, omdat alles uit de film mij niet zo helder meer op het netvlies staat. Desalniettemin vond ik het destijds een goede film en had ik genoten van Jack Nicholson; hiernaast vond ik het extra knap dat dit een vrij geslaagde Stephen King-verfilming betrof, aangezien niet elke King-boekverfilming zo positief uitpakt.

A Clockwork Orange was de 2e film van Kubrick, aangezien ik de film toen een keer blind had meegenomen uit de MM. A Clockwork Orange is een unieke film om te zien en bevat een aantal geniale scenes, al moet daarbij vermeld worden dat sommige scenes mij minder wisten te bekoren, al stond dit alles een hoge waardering totaal niet in de weg.

The Killing volgde onlangs en deze goede download (sorry) zonder ondertiteling beviel mij eveneens. Misdaadfilms weten meestal mijn aandacht wel te trekken en ik was benieuwd hoe Kubrick een maffiafilm zou brengen. Kubrick is wat mij betreft geslaagd met vlag en wimpel. Het plot verandert continu en de film springt allerlei kanten uit zonder onoverzichtelijk te worden. Heerlijk! Ik vind het eem maffiafilm die uniek is binnen het genre en ik genoot van elke minuut.

Een aantal dagen geleden heb ik ook een begin gemaakt met 2001 (plus de bijbehorende torenhoge verwachtingen!), maar die film heb ik na een half uur uitgezet. Het genre is al niet echt mijn hoek, dus ik moet er wel een beetje voor in de stemming zijn. Dit was ik totaal niet en dan heeft het ook weinig zin. Ik laat 2001 voorlopig even rustig op de plank liggen, want volgens mij ben ik er voorlopig niet aan toe. Het eerste half uur was me te vaag en te pretentieus. Wellicht later een totaal andere visie als ik er wat meer zin in heb om hem te zien.

Nu was het de buurt aan nummer 5 op de TV, maar wel de 4e volledige Kubrick. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar ik vind Eyes Wide Shut een waardige afsluiter in het rijtje films die Kubrick heeft afgeleverd in de loop der jaren. Kubrick begin steeds verder te stijgen in mijn achting en dit was echt een schot in de roos. De enige film waar ik dat nog een beetje miste, is A Clockwork Orange, maar bij alle andere films druipt de genialiteit er soms duidelijk vanaf. Na het zien van EWS kan ik alleen maar zeggen: Bedankt, ik heb genoten!

Het naakt en dergelijke werd nergens plat of ongepast, omdat het wat mij betreft een duidelijke functie had om een bevreemdend en beklemmend sfeertje te scheppen in de prent. Genoten van de acteerprestaties en de vreemde personages in de film, zoals ik bijvoorbeeld ook altijd kan genieten van onnavolgbare personages in films van de Coen Brothers. De openingsscene was erg sterk en zodoende zat ik meteen goed in de film. De maskerscene vond ik ook erg sfeerbepalend en de muziek is ook iets wat ik niet wil vergeten te noemen. Ik heb van begin tot eind genoten en Kubrick valt alleen maar te prijzen met deze film. Het enige, duidelijke minpunt van de film was de laatste akte tijdens het kadootjes shoppen, die had men wat mij betreft gewoon helemaal moeten schrappen.

De vierde volledige film van Kubrick is ook meteen de vierde notering voor Kubrick in mijn Film Top-100. De enige regisseurs die hem dat na kunnen zeggen (alles wat je van hen ziet is ook daadwerkelijk top-100 materiaal) , zijn: Sergio Leone, Francis Ford Coppola, de Coen Brothers en Terrence Malick. Hulde! Op naar nog meer films van Kubrick en andere regisseurs uit dit rijtje.

4.5/5

[/b]

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 12 okt 2008 19:31

234. Afbeelding Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958) :: 8.5
Uiterst spannende thriller zoals je ze mag verwachten van de meester Hitchcock. Niet zijn beste!

235. Afbeelding Citizen Kane (Orson Welles, 1941) :: 8.0
Een van de bekendste films ooit: Citizen Kane! Wist echt niet wat ik moest verwachten, maar deze film heeft echt een goed verhaal. Ik zag er niet de topper in, die vele anderen erin zien, maar toch was ik positief verrast. Mooi einde!

236. Afbeelding To Kill a Mockingbird (Robert Mulligan, 1962) :: 7.8
Controversiele film met veel irrelevante informatie naar mijn inziens. Toch blijft het een goed verhaal, met een leuke rol voor Gregory Peck.

237. Afbeelding Per un pugno di dollari (Sergio Leone, 1964) :: 8.0
Goede western van Sergio Leone, wat de eerste zou moeten zijn in de Dollars-trilogie. Beter als GBU is hij niet, maar dat is ook geen schande. Met een klein budget laat Leone in ieder geval al een klein stukje van zijn kunnen zien.
Laatst gewijzigd door Remon op 13 okt 2008 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 13 okt 2008 08:22

Eagle Eye
Lekkere no nonsens actiefilm met 1 van de betere auto achtervolgingsscènes die ik in tijden heb gezien (2 eigenlijk wel).
Alleen ergerde ik mij soms aan het trillende beeld niet erg in een actiescene maar als 2 mensen gewoon met elkaar praten steadycam mensen steadycam.

7/10
Laatst gewijzigd door Ayciro op 13 okt 2008 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 13 okt 2008 10:08

238. Afbeelding Spartacus (Stanley Kubrick, Anthony Mann, 1960) :: 8.5
Groots epos van één van mijn favoriete regisseurs, Stanley Kubrick. De film vertelt het verhaal van Spartacus, de slaaf die ontsnapte en een leger van ontsnapte gladiatoren en slaven leidde. De film bevat enkele prachtige scènes met goede gevechten, mooie muziek en ook goede acteerprestaties. Ondanks Kubrick zelf niet tevreden was, en hierna zelfs vertrok uit Hollywood, komt de film bij mij in de top 100. De eindscène is werkelijk prachtig!

239. Afbeelding Little Miss Sunshine (Jonathan Dayton, Valerie Faris, 2006) :: 8.7
Roadmovie met een misschien ietwat gek verhaal maar door vele aspecten toch echt leuk wordt. De acteerprestaties zijn gewoon goed: Abigail Breslin, die niet onderdoet voor Dakota Fanning, Steve Carell als homoseksuele suïcidale broer en vooral Alan Arkin als de opa. Camerawerk is ook prachtig met mooie shots, bijvoorbeeld bij het gesprek op de kade. Al deze aspecten maken deze film tot een grote verrassing die gewoon erg leuk is om te zien.
Laatst gewijzigd door Remon op 13 okt 2008 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 13 okt 2008 11:06

Oceans 12

Er was nogal veel kritiek op deze film maar zelf vond ik het best een redelijke leuke film.
Regelmatig veel te melig en ook het Julia Roberts gedoe, waar Bruce Willis graag bij loopt met zn ego, waren slecht en de vaart valt soms weg. Desondanks was het leuk om ze in amsterdam te zien en de muziek en de acteurs zijn goed.
Afbeelding

7,0/10

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 13 okt 2008 15:24

Memento 7.5/10

Wat noe dan???? :-? :D

Wat een film zeg!
Laat ik beginnen met het feit dat ik erg hou van films met een duidelijk begin en een duidelijk einde, dat is hier alles behalve het geval.
Maar toch hé, tóch.... is het voor mij ook een goede film.

Alhoewel ik natuurlijk hartstikke nieuwsgierig ben wat er nou echt gebeurt is en wie nou wat heeft gedaan. Heeft hij zijn vrouw nou (per ongeluk) vermoord, of niet?

Conclusie is dat ik het wel een erg goede film vind en dat ik deze film ook zeer zeker ga herkijken (daar is het gewoon een film voor), ik denk dat het cijfer na een herkijk vast nog hoger gaat worden.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 13 okt 2008 15:46

Het was een goed filmdagje tot op heden.

Seven Samurai 9/10

Nooit verwacht dat een film uit de vijftiger jaren me 3,5 uur aan de buis gekluisterd kon houden. Een geweldige Japanse western.

Memento 9/10

Geniaal concept in een geniale uitvoering. Een film die ik zeker nog vaker moet zien.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 okt 2008 15:54

Edit efe opnieuw. Ik mag hopen ook dat ja dat het nog hoger wordt dan een 7.5 want dat is wel erg laag.

@ Shine:

Volgens mij wel. Ik kan nu even niet reageren in spoiler want dan blijf je het zien in wit :-?

Gesloten