Insomnia

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
robertos
Filmster
Filmster

Insomnia

Bericht door robertos » 13 okt 2002 19:39

heeft iemand deze film "al" gezien. En wat zijn jullie meningen?
Ik heb hem vanmiddag bekeken en hij is toch heel aardig vind ik. Al Pacino speelt zoals normaal weer meesterlijk. Ook wel mooi verfilmd is alsie op sommige momenten zo vaag is dat je die overduidelijke geluids effecten hoord zoals het dichtslaan van een kast bijv (ja je moet hem gezien hebben om dit te begrijpen denk ik ;))

http://uk.imdb.com/Title?0278504

Malakai
Bijrol
Bijrol

Bericht door Malakai » 15 okt 2002 16:51

offtopic --> uden.. /me woont in boekel & werkt in uden :)

robertos
Filmster
Filmster

Bericht door robertos » 15 okt 2002 17:26

Malakai schreef:offtopic --> uden.. /me woont in boekel & werkt in uden :)
woei de wereld is klein hè ;-)
waar werk je :X?

BACK ONTOPIC :X

Malakai
Bijrol
Bijrol

Bericht door Malakai » 16 okt 2002 21:51

marco vd akker tegelwerken :)

weefselkweekje
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door weefselkweekje » 26 nov 2002 16:22

Gezien en ik zou em een 7,5 geven voor de goede sfeer en de werkelijk fantastische presatie van Pacino. Geniaal ook om hem te casten aangezien hij er altijd al uit ziet alsof ie dagen niet geslapen heeft :)

Los van dat blijft het een "gewone" misdaad/detective-film. Ik heb dit soort dingen gewoon net te vaak gezien, en er zat net niet genoeg nieuws in.

WBFT
Bijrol
Bijrol

Bericht door WBFT » 27 nov 2002 20:38

Ik vond het een redelijk sterke film. Ookal kan ik Robin Williams niet als de crimineel zien. Ik denk dat zijn disney en disney-8ige films dat hebben verpest voor mij personelijk. Hij had beter de vliegende auto van Harry P. kunnen besturen, aangezien die al wat ervaring daarin heeft met de O zo verschrikkelijke film Flubber. Maar ff serieus Robin Williams liet me wel zien dat hij het genre kon beheersen net zoals in One Hour Photo waarin hij een gefreakte foto ontwikkelaar speelt (bij deze film kreeg ik het zelfde gevoel als Requim for a Dream, wat voor veel mensen niet als fijn te beschrijven valt). Maar om even terug te komen op de Insomnia, ik vond de verdrink-scene bij de houtzagerij erg goed inelkaar gezet. Ik kreeg het er zelf ook even benauwd van en Al Pacino zoals altijd zet weer en steenvast goed karakter neer. Zeker een aanrader en als cijfer geef ik een 8-. En ik ben bij de weg wel iemand die Requim for a dream een supergoeie gefreakte film vond.

Scarface_1983
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Scarface_1983 » 06 aug 2005 16:24

heerlijke film met toppie acteerprestaties :D

ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 06 aug 2005 17:25

die scene in de mist is zoooooooo spannend.

Maar wat vooral is blijven hangen is dat de Robin met de Al en andersom, moeten samenwerken om alles "op te lossen", met die scene dat ze elkaar ontmoeten op die boot is dat.
Heel goed gedaan.
De shots van het landschap kweken trouwens wel een erg moeie sfeer.

Henry Krinkle
Bijrol
Bijrol

Bericht door Henry Krinkle » 06 aug 2005 19:17

Ik had hem pas nog gezien op tv voor de 2e keer en toen pas kon ik het waarderen. De eerste keer vond ik hem maar 'zozo' en ik had de einde niet gezien door omstandigheden. Erg spannende film en dat meen ik.

norman
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door norman » 06 aug 2005 22:37

Ik vond 'm saai

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 07 aug 2005 06:35

De openingsscene is bloedmooi,alleen maar bergtoppen en ineens is daar het plaatsje Nightmute.
Verder is het goed gespeeld door Al,die slapeloosheid,zou niet weten hoe dat moet zijn.
Robin als crimineel te zien is inderdaad moeilijk,want die vent doet gewoon altijd grappig,op film of ernaast.
Je kan wel zien dat hij z'n best doet om het goed te laten uitzien.
Van mij krijgt de film een 8,ook omdat ik het genoegen had om de film in city 1 te zien hier (ongeveer 17 bij 10 meter beeld :T ).

Plaats reactie