de eerste minuten van de film...

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
darkness
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door darkness » 30 jan 2006 15:48

Solaris (Soderbergh)

regen tegen het raam, George Clooney zittend op bed.
voice-over uit zijn verleden: 'Chris, what is it? I love you so much. Don't you love me anymore?'
dan gelijk een cut naar de volgende scène, prachtig!

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 30 jan 2006 21:55

Layer Cake.Introductie op de drugshandel in Engeland. Heel mooi gefilm met zeer leuke overgangen tussen de shots.

Goodfellas. Jimmy, Tommy en Henry in de auto. Ze horen gestommel en ontdekken dat Billy Batts, de man die ze kort daarvoor hebben afgetuigd en in hun kofferbak gelegd hebben, nog leeft. Ze zorgen ervoor dat dit probleem is opgelost. De hele toon van de film is gelijk gezet.

The Usual Suspects. Een haven. Een boot. Een kreupele, een geheimzinnige schurk. Alle ingrediënten die goed zijn voor het opzetten van een mysterie.

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 30 jan 2006 23:07

Fear and Loathing in las Vegas

'We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold'.

Miller's Crossing

'I'm talking about friendship. i'm talking about...character. I'm talking about...hell Leo I ain't embarrassed to use the word. I'm talking about ethics'.

Desperado

Steve Buscemi loopt Mexicaanse bar binnen en begint te vertellen over El Mariachi die een bloedbad heeft aangericht in een stadje vlakbij.

Jaws
LOTR - The Two Towers
The Godfather
Apocalypse Now
GoodFellas
The Wild Bunch

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 30 jan 2006 23:38

verkeerde topic...

Gi1337
Bijrol
Bijrol

Bericht door Gi1337 » 31 jan 2006 23:37

Het begin van Lord of war is wel cool.
Daarin wordt een kogel gevolgd vanaf zijn geboorte totaaan iemands dood.
Verder is de film een beetje saai.

Verder veel films die niet chronologisch verteld worden. Hierin is bijvoorbeeld het eind in het begin en is het begin dus de ontknoping die je nog niet snapt. (snap je?)

HornBlower
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door HornBlower » 01 feb 2006 15:21

Gi1337 schreef:Verder veel films die niet chronologisch verteld worden. Hierin is bijvoorbeeld het eind in het begin en is het begin dus de ontknoping die je nog niet snapt. (snap je?)
Zoals het begin van de Dominee bijvoorbeeld.

ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 01 feb 2006 15:43

Apocalypse Now : die helikopter geluiden en die songtekst, This is the end.

Gotti: John Gotti praat over echte anarchie die opkomt nu hij er niet meer is en dan komt de introductie van de karakters doomiddel van een foto-stamboom van alle leden van de Gambino familie. Met op de achtergrond een koud pianospel.

En natuurlijk niet te vergeten, Amélie: de hele sfeer en style is gezet.
On September 3rd 1973, at 6:28pm and 32 seconds, a bluebottle fly capable of 14,670 wing beats a minute landed on Rue St Vincent, Montmartre. At the same moment, on a restaurant terrace nearby, the wind magically made two glasses dance unseen on a tablecloth. Meanwhile, in a 5th-floor flat, 28 Avenue Trudaine, Paris 9, returning from his best friend's funeral, Eugène Colère erased his name from his address book. At the same moment, a sperm with one X chromosome, belonging to Raphaël Poulain, made a dash for an egg in his wife Amandine. Nine months later, Amélie Poulain was born.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 01 feb 2006 15:47

Fight Club niet te vergeten ;).

chess
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door chess » 01 feb 2006 16:07

Mulholland drive

Hele grote SPOILER:

Door middel van inzoomen op het kussen word de illusie gewekt dat Diane (na haar poging tot..zelfmoord) op haar kussen valt en de eerste helft van de film een droom van haar was.. althans.. dat denk ik.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 06 feb 2006 12:37

Magnolia
De eerste paar minuten, waar voorbeelden worden gegeven van zogenaamd toeval. Na die filmpjes gezien te hebben zei ik tegen mezelf: "Stel dit alleen was een korte film was ik tevreden geweest."
Niet wetende dat de rest wat volgde een nog veel diepere indruk op me maakte.

Shaun of the Dead
Misschien niet de beste maar zeker één om te onthouden. Zowel de intro in de pub (the winchester) als het stuk waar de muziek vrolijk loopt en we een indruk krijgen dat iedereen al een halve zombie is. Erg leuk bedacht.

The Big Lebowski
De voice-over, the Dude, die supermarkt... Meesterlijk gedaan.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 06 feb 2006 15:47

Meszahline schreef:Magnolia
De eerste paar minuten, waar voorbeelden worden gegeven van zogenaamd toeval. Na die filmpjes gezien te hebben zei ik tegen mezelf: "Stel dit alleen was een korte film was ik tevreden geweest."
Geweldig inderdaad! Ik dacht, als het zo door gaat dan wordt het een fantastische film. Maar het ging niet zo door, de sfeer werd vrijwel compleet anders, zelfs beter. De film is uiteindelijk niet meer uit mijn top 50 weg te slaan.

Dinido
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Dinido » 06 feb 2006 16:04

De opening van Amélie is inderdaad geweldig!

De opening van Forest Gump vind ik ook super: veertje, en daarna de chocolade-doos: "[...]Life is like box of chocolates, you never know what you gonna get".

En laatst heb ik Walk The Line gezien, die heeft ook wel een mooi begin: net voor het optreden in de Folsom Prison (de band speelt al, en iedereen klapt en stampt mee) denkt Johnny Cash aan zijn leven tot nu toe, en dan begint de film.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 06 feb 2006 16:11

Lumière schreef:
Meszahline schreef:Magnolia
Geweldig inderdaad! Ik dacht, als het zo door gaat dan wordt het een fantastische film. Maar het ging niet zo door, de sfeer werd vrijwel compleet anders, zelfs beter. De film is uiteindelijk niet meer uit mijn top 50 weg te slaan.
Same here... hij staat nu sinds een week op de zevende plaats. Ik denk dat ie alleen nog maar kan klimmen :P

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 06 feb 2006 16:24

Meszahline schreef:Same here... hij staat nu sinds een week op de zevende plaats. Ik denk dat ie alleen nog maar kan klimmen :P
De plaats waarop hij staat kom ik eind dit jaar wel weer te weten :wink:

Ontopic:
Amélie begint bijzonder goed, en wordt alleen maar mooier.
Fear and Loathing in Las Vegas' begint erg grappig, en geeft een goed beeld van de film.
Daarbij vond ik het bij de Lord of the Rings-films altijd een verademing om de eerste minuten te zien, jouw boek op het witte doek, geweldig!

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 06 feb 2006 16:26

Op het einde van de film is ook het begin van Snatch weer duidelijk; leuke eerste minuten waarin Turkish de ovice-over vertolkt.

Plaats reactie