The Two Towers: wat vinden jullie.

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

The Two Towers: wat vinden jullie.

Bericht door ruben » 20 dec 2002 22:49

Kom net terug van The Two Towers. Probeer het allemaal nog een beetje te verwerken, want het is echt too much! Minder storende factoren dan in deel 1, maar erg fragmentarisch. Veldslagen zijn echt briljant. En Legolas is de vleesgeworden stoerheid.

Maar
wat vinden jullie?????

Gotti
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door Gotti » 21 dec 2002 02:21

.......

Dit spookte er door mijn hoofd toen deze prachtfilm afgelopen was in de bioscoop. Totale verbijstering!! Vond dit tweede deel nog een tikkeltje beter dan het eerste deel (en die was al zo goed!). Kwam denk ik voornamelijk, omdat je hier al gelijk in "het verhaal" zat en geen introductie nodig had. Ten eerste hebben we het mooie wezentje Gollem. Ik vondt Gollem echt heel mooi gemaakt In het gevecht met Frodo en Sam zag hij er misschien net niet echt genoeg uit en toen de twee hobbits op Treebeard zagen zag het er ook niet zo mooi uit, maar dat donderde mij niet zo veel en ook erg mooi aa gollem vond ik zijn gespleten persoonlijkheid en ook ik zat bij mensen in de zaal die zulke stukjes grappig vonden. Kon er niet om lachen. Ik vondt het gewoon erg mooi. Dan hebben we ook nog de geweldig grote veldslag op het eind. SCHITTEREND!!. Ook gedurende de hele film heb ik genoten van de , net als in deel in, goeie acteerprestaties, de prachtige lasndschappen en de hartverscheurende muziek. Dus dikke vijf sterren voor deze film en met stip binnen in mijn top 10!!!

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 dec 2002 11:39

heb 'r nog 's een nachtje over geslapen, en ik vond hem ook beter dan deel 1. in deel 1 zaten nog te veel dingen die me irriteerden (die close ups van Frodo en zijn blauwe ogen,zodat we opgedrongen krijgen dat we met hem moeten identificeren; het ene digitale monster na het andere waardoor ze niet eng meer waren; de veel te korte reis etc.). In deel 2 heb je daar geen tijd voor. Het is een grote stortvloed van veldslagen en afzien. Loodzwaar. Dit is wat tolkien wilde: grote veldslagen met tienduizenden soldaten. En dat is waar Jackson ook het beste in is. Okay, dat gedoe dat Aragorn van die klif afflikkert had er niet ingehoeven (beetje geforceerd om Arwen weer even de film in te smokkelen). En de hele scene met de Ents was een beetje te gefragmenteerd en oppervlakkig, maar al met al 1 grote trip deze film.

Blijf er bij dat het boek beter is, natuurlijk...irritante purist die ik ben... maar voor een Tolkien verfilming is ie erg goed.

En Gollum is inderdaad erg goed. Het 'Gollum'-geluid is zelfs nog beter dan in mijn verbeelding van het boek.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 29 dec 2002 12:58

Vond 'm een beetje tegenvallen, na de enorme hype dat ie zoveel beter dan deel 1 zou zijn. Het is een tijdje geleden dat ik het boek gelezen heb, maar ik had het idee dat er een aantal dingen helemaal niet klopten, vooral omtrent de rol van de Enten. Maar over een paar dagen ga ik 'm nog een keer zien, dus dan ga ik er nog eens goed voor zitten.
Hier later meer over.

Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 20 jan 2003 19:22

Nou heb hem ook gezien vanmiddag! Hele zit maar wel de moeite waard mag ik zeggen! Echt eye candy van het hoogste niveau, en die Gollem, wauw echt super gemaakt! Hoe lang duurt het nog voordat we virtuele acteurs niet meer kunnen onderscheiden van echte! Cijfer: 8.5

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 jan 2003 00:59

"Hoe lang duurt het nog voordat we virtuele acteurs niet meer kunnen onderscheiden van echte! "

misschien handig voor Harrison Ford in de nieuwe Indy
:lol:

Antoinette
Bijrol
Bijrol

Bericht door Antoinette » 26 apr 2003 13:02

Deze film is helemaal goed. Hij is wel beter als de eerste maar niet zoveel als iedereen tegen me zei. En de veldslagen zijn echt mooi in beeld gebracht. Alleen vind ik dat Gimli een beetje teveel humor in deze film heeft en te weinig teksten met een waarde erin ( dat was toch ook niet in het boek ?? ) En ze hadden Liv Tyler er wel kunnen uitlaten denk ik...

regenboogje00
Bijrol
Bijrol

Bericht door regenboogje00 » 26 apr 2003 13:06

ik vond Gimli net leuk... :)

de film zelf vond ik ook wel spannender dan het eerste deel, verrassender mss ook wel.

het boek niet gelezen, ooit aan begonnen niet verder dan p 20 geraakt... kvind dat de inleiding in het boek nogal gerokken is... beetje saai eigenlijk

Dr.DarkXL
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Dr.DarkXL » 26 apr 2003 14:47

hehe ik heb het boek ( of eigenlijk de boeken ) gelezen, allebei de films meerdere keren gezien ( was naar de marathon voorstelling in december ) en vind niet dat je moet gaan vergelijken met welke beter is want ze zijn allebei top. ook heb ik niet het gevoel dat je de boken beter had kunnen verfilmen maar goed das allemaal mijn mening...zeker de veldslagen waren super maar ook de zwaardgevechten uit 1 waren de bomb

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 26 apr 2003 14:49

regenboogje00 schreef:het boek niet gelezen, ooit aan begonnen niet verder dan p 20 geraakt... kvind dat de inleiding in het boek nogal gerokken is... beetje saai eigenlijk
gerokken??? :-?

Er wordt wel erg veel aandacht besteed aan die slag bij Helms Deep en hoewel dat er werkelijk fantastisch uitzag kwam de rest van het verhaal, wat ik persoonlijk veel intressanter vond, daardoor in het gedrang.
Ook week het verhaal meer af van het boek, en niet ten goede IMHO.

Antoinette
Bijrol
Bijrol

Bericht door Antoinette » 26 apr 2003 15:39

regenboogje00 schreef:ik vond Gimli net leuk... :)
Ja okee, maar het heeft geen waarde voor de film ( z'n humor dan ) en bij sommige momenten komt het een beetje raar over.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 26 apr 2003 15:43

Rooster schreef:
regenboogje00 schreef:het boek niet gelezen, ooit aan begonnen niet verder dan p 20 geraakt... kvind dat de inleiding in het boek nogal gerokken is... beetje saai eigenlijk
gerokken??? :-?

Er wordt wel erg veel aandacht besteed aan die slag bij Helms Deep en hoewel dat er werkelijk fantastisch uitzag kwam de rest van het verhaal, wat ik persoonlijk veel intressanter vond, daardoor in het gedrang.
Ook week het verhaal meer af van het boek, en niet ten goede IMHO.
Je slaat de spijker op z'n kop Rooster, en vooral in je eerste zin met de vraagtekens en de laatste zin.

regenboogje00
Bijrol
Bijrol

Bericht door regenboogje00 » 26 apr 2003 20:29

ja met gerokken bedoel ik, ik heb alleen de eerste 20 bladzijden ofzo gelezen en daarin wordt echt alles tot in detail beschreven vind ik :s als bilbo daar zn huis gerief verkoopt of als ze erven of wat het ook was *het zit ver :)* maar kvond dat het te traag vooruit ging. en zag het daarom niet zitten om verder te lezen.

Psyjan
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Psyjan » 14 mei 2003 15:28

Een Van De Meest Spectaculaire Films Die Ik Ooit Heb Gezien!!

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 19 mei 2003 21:37

Best goede verfilmingen; maar ze hadden voor mijn part net zo goed 6 films mogen maken zodat er niet zoveel uit gesneden hoefde te worden. Ik was toch erg benieuwd naar bijvoorbeeld Tom Bombadil. Maar de enten vond ik erg mooi net als Gollum. Gelukkig had ik de boeken al meerdere keren gelezen voordat de 1e film uitkwam, dus er kan niet echt goed meer getornd worden aan de beelden in mijn hoofd. Dit jaar maar weer alle 3 de boeken in 1 week lezen voordat de nieuwe uitkomt :Y

ff een vraagje aan de mensen, die de boeken ook hebben gelezen:
in het boek gaat toch maar 1 hobbit naar de enten??? Een vriend van me wilde me overtuigen dat ze allebei ernaartoe gingen (vragen is makkelijker dan opzoeken :wink: )

Plaats reactie