Beste Martial Arts films

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Beste Martial Arts films

Bericht door gert » 11 mei 2004 09:17

Nu we toch weer met lijstjes bezig zijn; dan mag deze natuurlijk niet ontbreken: De beste Martial Arts films!!

Ik moet nog even nadenken welke erin moeten... Ik zal iig niet vergeten:
Ong-Bak
Hero
een paar films uit de Shaolin collectie

en ik moet van een aantal bedenken of ik het martial arts vind zoals bijvoorbeeld Musa

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 11 mei 2004 10:00

Bij musa zitten wel vechtscenes in maar ik zie het meer als een avontuur/drama dan een echte Martial Arts.

Elke Bruce Lee film is natuurlijk een Martial Arts klassieker.
Verder nog Legend of Drunken Master (Drunken Master2)
First Strike
Once Upon a Time in China deel 1, de rest moet ik nog zien.
Armour of God

Meer films volgen nog...
Laatst gewijzigd door FuzzyWuzzy op 11 mei 2004 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 11 mei 2004 10:01

1. Musa
2. Ying Xiong (Hero)
3. Ong-Bak
4. Wu Den Ren Shu (Super Ninjas a.k.a. Five Element Ninjas)
5. Guangdong Shi Hu Xing Yi Wu Xi (Ten Tigers of Kwantun)
6. Wo Hu Can Long (Crouching Tiger Hidden Dragon)
7. Wong Fei-Hung (Once Upon A Time in China)
8. Jackie Chan's Project A; vanwege de fiets achtervolging _O_
9. Zatoïchi
10. The Matrix

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 mei 2004 15:31

gert schreef: 9. Zatoïchi
Is dat echt een martial arts film te noemen? Er wordt natuurlijk flink wat in gehakt en dergelijke, maar de cameravoering en de zeer korte duur van de gevechten zorgen ervoor dat je niet echt gevechten ziet...

BackGround
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door BackGround » 11 mei 2004 15:39

Over martial arts gesproken.... Hoe heet die film ook al weer met Bruce Lee dat ie in een soort huis komt en steeds een etage hoger komt met sterkere tegenstanders? Game of death? Weet niet zeker meer.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 mei 2004 15:42

BackGround schreef:Over martial arts gesproken.... Hoe heet die film ook al weer met Bruce Lee dat ie in een soort huis komt en steeds een etage hoger komt met sterkere tegenstanders? Game of death? Weet niet zeker meer.
Game Of Death inderdaad.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 11 mei 2004 16:38

Als het puur om de vecht scene's zou moeten gaan, dan ga ik voor Ong-Bak... Die is lekker knetters hard... I like it _O_

En als geheel, tja... er zijn zoveel om op te noemen.
Ik kies voor nu: Ong Bak, die heb ik laatst nog gezien... dus...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 mei 2004 16:44

Tja, ik ben eigenlijk niet heel erg thuis in het genre, iets waar ik verandering in probeer te brengen. Daarom heb ik een lijstje opgesteld van wat films in dit genre die ik nog wil zien.
Dat lijstje is:

The Big Boss (enige grote Bruce Lee film die ik nog moet zien)
Drunken Master II
36th Chamber Of Shaolin
Iron Monkey
Fist Of Legend
Once Upon A Time In China I & II
Ong Bak

Is dit een beetje een goed lijstje, kenners?

De beste martial arts film die ik op dit moment gezien heb, is zonder twijfel het prachtige Ying Xiong (Hero). De tomeloze energie van Fist Of Fury is trouwens een goede tweede.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 11 mei 2004 17:56

01. Ong Bak
02. Fist of Legend
03. Drunken Master II

Verder zou ik het even niet weten...

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 11 mei 2004 20:16

Colonel_Kurz schreef:Tja, ik ben eigenlijk niet heel erg thuis in het genre, iets waar ik verandering in probeer te brengen. Daarom heb ik een lijstje opgesteld van wat films in dit genre die ik nog wil zien.
Dat lijstje is:

Drunken Master II
36th Chamber Of Shaolin
Iron Monkey
Fist Of Legend
Ong Bak

De beste martial arts film die ik op dit moment gezien heb, is zonder twijfel het prachtige Ying Xiong (Hero). De tomeloze energie van Fist Of Fury is trouwens een goede tweede.
Ik ben niet echt een kenner, maar Drunken Master II, Once upon a time in China I en Ong Bak zijn wel goed. Het verhaal is meestal niet zo, maar de arts zijn wel echt Arts... En Ong Bak is gewoon erg heftig; vooral de achtervolging.
Once upon...China 2 vond ik niet zo goed als deel 1

BackGround
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door BackGround » 11 mei 2004 20:48

Colonel_Kurz schreef:
BackGround schreef:Over martial arts gesproken.... Hoe heet die film ook al weer met Bruce Lee dat ie in een soort huis komt en steeds een etage hoger komt met sterkere tegenstanders? Game of death? Weet niet zeker meer.
Game Of Death inderdaad.

:Y thnx

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 11 mei 2004 21:36

gert schreef:
Colonel_Kurz schreef:Tja, ik ben eigenlijk niet heel erg thuis in het genre, iets waar ik verandering in probeer te brengen. Daarom heb ik een lijstje opgesteld van wat films in dit genre die ik nog wil zien.
Dat lijstje is:

Drunken Master II
36th Chamber Of Shaolin
Iron Monkey
Fist Of Legend
Ong Bak

Ik ben niet echt een kenner, maar Drunken Master II, Once upon a time in China I en Ong Bak zijn wel goed. Het verhaal is meestal niet zo, maar de arts zijn wel echt Arts... En Ong Bak is gewoon erg heftig; vooral de achtervolging.
Once upon...China 2 vond ik niet zo goed als deel 1
:-? Huh.. jij geen kenner, Gert?
Hoeveel Kung-fu films hebben wij samen wel niet gezien...
iig teveel om op te noemen.

Kurz, ik kan je de films die je in je lijstje hebt staan zekers aanraden, hoewel ik 36th Chamber (van Shaw Brothers) niet gezien heb en daarom bovenaan mijn-nog-te-zien-Kug-fu-lijst staat.
36th Camber bestaat uit 3 delen naar mijn weten. Ik raadt je ook zeker de vroegere films van Jackie Chan aan ( begin '70 tot begin '80) zoals, Snake & Crane Arts of Shaolin, Fearless Hyena I & II, Eagle Shadow Fist, Shaolin Chamber of death, To Kill With Intrigue. Er komt een box uit van 12 DVD's ( niet te duur ook) met o.a. deze films. Ook zijn films van de jaren '80 zijn ok. Gaat wel iets meer de komische kant op, maar wel goed. Dat zijn titels zoals, Wheels on Meals, Project A, My lucky Stars, Police Story, Armour of God Ook zijn films Twin Dragon, Dragon Lord, Thunderball, Armour of God II en Drunken Master II zijn erg ok.
Ik kan zo wel doorgaan.
Ook zijn er nog ander "foute" Kung-fu films zoals, Fist of White Lotus (ook met Gordon Liu), Killer Army, Shaolin Daredevils, Super Ninja's, Shaolin Chasity Kung-fu, Kid with the Golden Arm, Ten Tigers of Kwantug, The Mystery of Chessboxing, Shaolin Vs. Ninja, Shaolin Vs. Lama, Two Champions of Death, Silver Hermit from Shaolin en One Armed Boxer I & II..
Dit zijn ook mij favorieten, ik ben gek op de Kung-fu films van de jaren '70. Die gasten kunnen zoveel stijlen tonen, dat is echt geweldig. De gevechten zij stuk voor stuk fantastisch. Verhaal altijd hetzelfde, maar het draait toch maar om 1 ding, en dat zijn de gevechten.
Natuurlijk zijn de vroeger films met Jet-Li wel ok, ook die van Sammo Hung (rechterhand van Jackie Chan) zijn goed. Alleen van beide heb ik niet zoveel gezien. Ik ben met deze films opgegroeid, mijn vader keek altijd op Duitsland (ZDF ofzo) naar deze films, en dat was 's avonds laat, dus mocht ik altijd stiekem meekijken met mijn vader of hij nam het op (Video 2000, goed was die tijd gewoon 8 uur op 1 band). Ik wil mezelf geen kenner noemen, maar ik heb er wel al aardig wat gezien.
Laatst gewijzigd door Dirk Diggler op 11 mei 2004 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 11 mei 2004 21:50

Maar ik wil nog wel ff een tijdelijke top 5 posten.

Jaren 70.......
01. Enter the Dragon
02. Shaolin Vs. Lama
03. Snake & Crane Arts of Shaolin
04. Fist of Fury
05. Ten Tigers of Kwantung

Overall........
01. Enter the Dragon
02. Hero
03. Drunken Master II
04. Ong-bak
05. Ninja Scroll

Dit zijn alleen niet echt betrouwbare lijstjes, dezee veranderen echt vaak. Behalve de nr.1: Bruce Lee _O_ _O_

BackGround
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door BackGround » 11 mei 2004 22:02

Dirk Diggler schreef:
Dit zijn alleen niet echt betrouwbare lijstjes, dezee veranderen echt vaak. Behalve de nr.1: Bruce Lee _O_ _O_
Maar Bruce kickte ook ass... Letterlijk en figuurlijk :wink:

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 11 mei 2004 23:09

Dirk Diggler schreef: :-? Huh.. jij geen kenner, Gert?
Hoeveel Kung-fu films hebben wij samen wel niet gezien...
iig teveel om op te noemen.

lalala di bladiblablablah

Ik wil mezelf geen kenner noemen, maar ik heb er wel al aardig wat gezien.
Tuurlijk. Jij kent ze beter, hebt ze meer gezien en je kent er meer: ik wist dat jij jezelf geen kenner zou noemen, dus hoe kan ik het ooit zijn. En bovendien zoals met de meeste films ken ik ze dankzij jou :wink: En als belangrijkste reden: ik hou niet van Bruce Lee :oops:

Plaats reactie