Beste Martial Arts films
- FuzzyWuzzy
- Oscar nominatie
- Contacteer:
Films van Sammo Hung vind ik wel van vergelijkbaar kwaliteit als die van Jackie Chan vanuit de jaren '80, goeie gevecht scene's gemixed met wat humor. (Vaak hebben ze ook grappige titels zoals Fat Dragon vanwege de postuur van Sammo, maar laat je daardoor niet misleiden)
Dragon, a Bruce Lee story is een mooie biografische film over The Man himself.
Fist of Legend van Jet Li is volgens mij een remake van Fist of Fury, maar weet dit niet helemaal zeker. De overeenkomsten tussen beide films zijn wel erg groot.
De oude films van Jet Li zoals Thai-Chi Master, Bodyguard from Beijing (The Defender) en zelfs The Master zijn waardige titels.
Voor pure actie staat Ong-Bak nu wel bovenaan.
Maar op de algemene lijstje staat Enter The Dragon met Way of The Dragon bovenaan
Er komt trouwens een nieuwe Police Story van Jackie Chan.
Dragon, a Bruce Lee story is een mooie biografische film over The Man himself.
Fist of Legend van Jet Li is volgens mij een remake van Fist of Fury, maar weet dit niet helemaal zeker. De overeenkomsten tussen beide films zijn wel erg groot.
De oude films van Jet Li zoals Thai-Chi Master, Bodyguard from Beijing (The Defender) en zelfs The Master zijn waardige titels.
Voor pure actie staat Ong-Bak nu wel bovenaan.
Maar op de algemene lijstje staat Enter The Dragon met Way of The Dragon bovenaan
Er komt trouwens een nieuwe Police Story van Jackie Chan.
- FuzzyWuzzy
- Oscar nominatie
- Contacteer:
- Gods Lonely Man
- Filmster
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
- FuzzyWuzzy
- Oscar nominatie
- Contacteer:
Mooi lijstje, zelf moet ik The Iron Fisted Monk nog zien.Colonel_Kurz schreef:Ik ga binnenkort met een paar vrienden een soort van 'martial arts nacht' houden...
Op het programma staan, in willekeurige volgorde:
Way Of The Dragon
Iron Monkey
Once Upon A Time In China
The Iron Fisted Monk
Wat vinden jullie ervan?
Geweldige lijstColonel_Kurz schreef:Ik ga binnenkort met een paar vrienden een soort van 'martial arts nacht' houden...
Op het programma staan, in willekeurige volgorde:
Way Of The Dragon
Iron Monkey
Once Upon A Time In China
The Iron Fisted Monk
Wat vinden jullie ervan?

Vooral, Iron Monkey, O. U. A. T. I. C., eigenlijk alle 4 wel..

Veel plezier, zal vast wel lukken, maar kijk O. U. A. T. I. C. niet als laatst, daar zit meer verhaal in (d8 ik).. neem eerst maar films met een verhaal erin, dan de rest, dan blijf je misschien ook wat langer wakker...
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
- FuzzyWuzzy
- Oscar nominatie
- Contacteer:
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Maar hoe kan ik nu een martial arts nacht houden (er zitten mensen bij die nog nooit een dergelijke film hebben gezien) zonder Bruce Lee?Konami schreef:Way Of The Dragon .... een andere soort film vergeleken met die anderen...Colonel_Kurz schreef: eentje zou moeten afvallen, welke zou dat dan moeten zijn?
Ow zo... aha dat veranderd de zaak, als men nog nooit Way Of The Dragon hebben gezien, dan moet men dat een keer gezien hebben, ik denk (ik weet het, ik denk verkeerd...) dat de jeugd en ouderen van tegenwoordig alleen meer naar de spectaculere kung fu films willen kijken... We zijn verwend, ik geef het toe, ik ook...Colonel_Kurz schreef: ...Maar hoe kan ik nu een martial arts nacht houden (er zitten mensen bij die nog nooit een dergelijke film hebben gezien) zonder Bruce Lee?

Maar soms, heel soms is zo'n (ouderwetse

- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Dus, wat zou er dan moeten afvallen?Konami schreef:Ow zo... aha dat veranderd de zaak, als men nog nooit Way Of The Dragon hebben gezien, dan moet men dat een keer gezien hebben, ik denk (ik weet het, ik denk verkeerd...) dat de jeugd en ouderen van tegenwoordig alleen meer naar de spectaculere kung fu films willen kijken... We zijn verwend, ik geef het toe, ik ook...Colonel_Kurz schreef: ...Maar hoe kan ik nu een martial arts nacht houden (er zitten mensen bij die nog nooit een dergelijke film hebben gezien) zonder Bruce Lee?![]()
Maar soms, heel soms is zo'n (ouderwetse) kung fu film ook wel leuk/goed...