Beste Martial Arts films

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 02 feb 2010 20:23

GREAT martial art fan schreef: - The Game Of Death
Dat is toch die film waarin ze de hele tijd een stand-in gebruiken, en op het einde stock footage van Bruce Lee gebruiken? No thank you :r

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 03 feb 2010 22:31

Frank_Costello schreef:
GREAT martial art fan schreef: - The Game Of Death
Dat is toch die film waarin ze de hele tijd een stand-in gebruiken, en op het einde stock footage van Bruce Lee gebruiken? No thank you :r
Ja, dat is juist van die stand-ins. Ik moet wel zeggen dat dat op niet veel trekt. Maar het is voor de Footage van de Laatste 3 gevechten in de toren. Dat de film erg goed maken. Zeer mooie gevechten zijn dat en bovendien waren er 2 van die vechters destijds leerlingen van Bruce. Namelijk Dan Innosanto en Kareem Abdul Jabbar. Dus bruce werkte echt graag aan die film.

Als je meer van The Game Of Death wil weten dan moet je maar eens de documentaire film Bruce Lee: A Warrior's Journey bekijken. Daar gaan ze erg in op de film The Game Of Death. Of misschien heb je hem al gezien?

Episodes
Figurant
Figurant

Bericht door Episodes » 12 feb 2010 12:36

Iemand The Blade, Tsui Hark's versie van the One Armed Swordsman gezien?
Meteen doen als je van martial arts houdt, echt een waanzinnige film.

Zo, dat was mijn eerste post op FT :wink:

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 12 feb 2010 19:13

Episodes schreef:Zo, dat was mijn eerste post op FT :wink:
On topic én nuttig. :T

Eens kijken of ik hem kan vinden.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 14 feb 2010 15:43

[quote="Episodes"]Iemand The Blade, Tsui Hark's versie van the One Armed Swordsman gezien?
Meteen doen als je van martial arts houdt, echt een waanzinnige film.

Ja, oké ga ik eens moeten bekijken.

Episodes
Figurant
Figurant

Bericht door Episodes » 16 feb 2010 14:28

Bukowski schreef:
Episodes schreef:Zo, dat was mijn eerste post op FT :wink:
On topic én nuttig. :T

Eens kijken of ik hem kan vinden.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 25 feb 2010 20:52

Net Equilibrium gekeken, en die hoort toch ook wel in het rijtje "beste martial arts film". Geweldig die gevechten _O_

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 27 feb 2010 00:57

Equilibrium heeft idd gave gevechten en is een verrassend leuke film, maar ik zie hem niet toevoegen aan beste martial arts films.

Mijn favoriete martial arts film op willekeurige volgorde zijn:
-Fist of Fury
-Best of the Best
-The Perfect Weapon
-Kiss of the Dragon
-Honour of the Dragon
-Ip Man

Dit lijstje is in brede lijn genomen, zowel oude tot nieuw met niet allemaal dezelfde acteur.
Maar natuurlijk zijn alle Bruce Lee, Jet Li, Jackie Chan, Tony Jaa, Donnie Yen films tha bomb!
Laatst gewijzigd door Decepticon op 27 feb 2010 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 27 feb 2010 01:30

Decepticon schreef:Mijn favoriete martial arts film top 5 op willekeurige volgorde zijn: ...
*Noemt 6 films op... :D

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 27 feb 2010 01:41

Remon schreef:
Decepticon schreef:Mijn favoriete martial arts film top 5 op willekeurige volgorde zijn: ...
*Noemt 6 films op... :D
Ja sorry :oops:
Ik heb The Perfect Weapon toegevoegd en vergeten het verde aan te passen, bij deze :D

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 27 feb 2010 17:25

Voor de liefhebbers, bij FRS hebben ze een hele reeks Hong Kong Legends-boxen liggen voor 5 euro per stuk, met per box 3 films van acteurs als Jackie Chan, Chow Yun-Fat, Jet Li en Aaron Kwok.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 28 feb 2010 00:07

WizardOfOss schreef:Voor de liefhebbers, bij FRS hebben ze een hele reeks Hong Kong Legends-boxen liggen voor 5 euro per stuk, met per box 3 films van acteurs als Jackie Chan, Chow Yun-Fat, Jet Li en Aaron Kwok.
Ja weet ik. Dat is al een tijdje zo. Heb er al velen van gekocht.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 28 feb 2010 00:13

Mijn favoriete martial arts film op willekeurige volgorde zijn:
-Fist of Fury
-Best of the Best
-The Perfect Weapon
-Kiss of the Dragon
-Honour of the Dragon
-Ip Man

________________________________________________________________________________________________________________________________

- Fist Of Fury - goede keuze hoort er zeker bij net als Way Of The Dragon en Enter The Dragon van Bruce Lee.
- Ip Man - ook een zeer goede keuze, voor mij de top Donnie Yen film, al heeft hij ook veel andere goede films.
- Honour Of The Dragon - een prima film van Tony Jaa, toch is Ong Bak net iets beter en ook meer een klassieker in het genre. Maar Honour Of The Dragon is ook prima, heb er altijd al van genoten.
- Kiss Of The Dragon - een prima Jet Li film, maar er zijn wel betere van Li.
- The Perfect Weapon - Ken ik niet ....
- Best Of The Best - is zeker de moeite waard om naar te kijken, maar hoort hier niet echt thuis. Als je zo'n film erin zet moet Bloodsport er zeker ook in staan.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 28 feb 2010 17:17

GREAT martial art fan schreef:Mijn favoriete martial arts film op willekeurige volgorde zijn:
-Fist of Fury
-Best of the Best
-The Perfect Weapon
-Kiss of the Dragon
-Honour of the Dragon
-Ip Man

________________________________________________________________________________________________________________________________

- Fist Of Fury - goede keuze hoort er zeker bij net als Way Of The Dragon en Enter The Dragon van Bruce Lee.
- Ip Man - ook een zeer goede keuze, voor mij de top Donnie Yen film, al heeft hij ook veel andere goede films.
- Honour Of The Dragon - een prima film van Tony Jaa, toch is Ong Bak net iets beter en ook meer een klassieker in het genre. Maar Honour Of The Dragon is ook prima, heb er altijd al van genoten.
- Kiss Of The Dragon - een prima Jet Li film, maar er zijn wel betere van Li.
- The Perfect Weapon - Ken ik niet ....
- Best Of The Best - is zeker de moeite waard om naar te kijken, maar hoort hier niet echt thuis. Als je zo'n film erin zet moet Bloodsport er zeker ook in staan.
Ik vind Honour of the Dragon juist beter dan Ong-Bak en ik vind Kiss of the Dragon de beste van Jet Li.
Best of the Best hoort er echt wel in thuis hoor, dat is een echte martial arts film. Dat jij alleen de Chinese films als martial arts films bestempeld is een beetje kortzichtig. Ik ben verder niet zo'n vervente fan van Chinese films, vorige week Red Cliff gekeken, vond ik een leuke film, maar niet meer dan dat en is natuurlijk ook geen martial arts film.

The Perfect Weapon moet je echt gaan zien hoor!! Komt uit 1991 en is met Jeff Speakman, 1 van de weinige echte sensei's in Kenpo in de USA.
Zoek hem maar eens op IMDB en Youtube, kijk dan maar direct even naar de trailer van de film. Alle actie scenes van de film staan ook wel op youtube.
James Lew uit Best of the Best en Cary-Hiroyuki Tagawa spelen er ook in!
Ik wil hem zo graag op dvd, maar is nooit uitgebracht, ik kan hem nergens vinden, ook niet op ebay.

Ik heb net op youtube even de trailer en wat materiaal van Fist of Legend gekeken _O_ en die ga wel kopen. Op bol.com staat ie te koop, maar niet leverbaar, op ebay staan er wel een aardig aantal te koop. Misschien dat ie hier nog weer wordt uitgebracht, want 1 verkoper heeft pre-orders staan van de blu-ray release datum 22 april (in Engeland). Ik ga hem iig kopen. :Y
Ik ga voor The Perfect Weapon tv zenders meermalen mailen of ze hem weer uit willen zenden, kan ik hem opnemen met de dvd-recorder. :D

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 28 feb 2010 17:29

Van Fist of Legend is zover ik weet hier alleen een versie met echt vreselijke Engelse nasynchronisatie te koop. Doodzonde, want het is inderdaad wel een ijzersterke film.

Plaats reactie