GREAT martial art fan schreef:Mijn favoriete martial arts film op willekeurige volgorde zijn:
-Fist of Fury
-Best of the Best
-The Perfect Weapon
-Kiss of the Dragon
-Honour of the Dragon
-Ip Man
________________________________________________________________________________________________________________________________
- Fist Of Fury - goede keuze hoort er zeker bij net als Way Of The Dragon en Enter The Dragon van Bruce Lee.
- Ip Man - ook een zeer goede keuze, voor mij de top Donnie Yen film, al heeft hij ook veel andere goede films.
- Honour Of The Dragon - een prima film van Tony Jaa, toch is Ong Bak net iets beter en ook meer een klassieker in het genre. Maar Honour Of The Dragon is ook prima, heb er altijd al van genoten.
- Kiss Of The Dragon - een prima Jet Li film, maar er zijn wel betere van Li.
- The Perfect Weapon - Ken ik niet ....
- Best Of The Best - is zeker de moeite waard om naar te kijken, maar hoort hier niet echt thuis. Als je zo'n film erin zet moet Bloodsport er zeker ook in staan.
Ik vind Honour of the Dragon juist beter dan Ong-Bak en ik vind Kiss of the Dragon de beste van Jet Li.
Best of the Best hoort er echt wel in thuis hoor, dat is een echte martial arts film. Dat jij alleen de Chinese films als martial arts films bestempeld is een beetje kortzichtig. Ik ben verder niet zo'n vervente fan van Chinese films, vorige week Red Cliff gekeken, vond ik een leuke film, maar niet meer dan dat en is natuurlijk ook geen martial arts film.
The Perfect Weapon moet je echt gaan zien hoor!! Komt uit 1991 en is met Jeff Speakman, 1 van de weinige echte sensei's in Kenpo in de USA.
Zoek hem maar eens op IMDB en Youtube, kijk dan maar direct even naar de trailer van de film. Alle actie scenes van de film staan ook wel op youtube.
James Lew uit Best of the Best en Cary-Hiroyuki Tagawa spelen er ook in!
Ik wil hem zo graag op dvd, maar is nooit uitgebracht, ik kan hem nergens vinden, ook niet op ebay.
Ik heb net op youtube even de trailer en wat materiaal van Fist of Legend gekeken

en die ga wel kopen. Op bol.com staat ie te koop, maar niet leverbaar, op ebay staan er wel een aardig aantal te koop. Misschien dat ie hier nog weer wordt uitgebracht, want 1 verkoper heeft pre-orders staan van de blu-ray release datum 22 april (in Engeland). Ik ga hem iig kopen.
Ik ga voor The Perfect Weapon tv zenders meermalen mailen of ze hem weer uit willen zenden, kan ik hem opnemen met de dvd-recorder.