Beste Martial Arts films

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 28 feb 2010 18:45

WizardOfOss schreef:Van Fist of Legend is zover ik weet hier alleen een versie met echt vreselijke Engelse nasynchronisatie te koop. Doodzonde, want het is inderdaad wel een ijzersterke film.
Ja, heel jammer voor jullie.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 02 mar 2010 19:33

Ik vind Honour of the Dragon juist beter dan Ong-Bak en ik vind Kiss of the Dragon de beste van Jet Li.
Best of the Best hoort er echt wel in thuis hoor, dat is een echte martial arts film. Dat jij alleen de Chinese films als martial arts films bestempeld is een beetje kortzichtig. Ik ben verder niet zo'n vervente fan van Chinese films, vorige week Red Cliff gekeken, vond ik een leuke film, maar niet meer dan dat en is natuurlijk ook geen martial arts film.

-) bericht van Decepticon ____________________________________________________________________________________________________________________________

-) bericht van ik:

Oké als jij Honour Of The Dragon beter vind dan Ong-Bak mij best, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Dan over Best Of The Best hij is best goed hoor toch ontbreekt er iets aan vind ik, maar ja, laat maar. En ik ben niet van het principe dat alleen Chinese of Oosterse films hier thuis horen. Bloodsport en Kickboxer bijvoorbeeld horen hier ook prima thuis hoor. Ik vind het alleen raar dat je Best Of The Best beter vind dan Bloodsport want dat vind ik nu totaal niet. Ik zie heel graag Westerse Martial Art acteurs spelen hoor, twijfel daar maar niet aan, alleen de helft van de films dat zij maken kun je geen pure Martial Art films noemen en zo vind ik dat van Best Of The Best ook. Als je zo gaat beginnen dan ga ik straks eens een lijstje maken van Martial Art films zoals Best Of The Best.
Laatst gewijzigd door GREAT martial art fan op 02 mar 2010 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 02 mar 2010 19:45

Mijn lijstje van beste Westerse Actie-Martial Art films in willekeurige volgorde:

- Bloodsport
- Kickboxer
- Hard Target
- The Shepherd: Border Patrol
- Universal Soldier
- Lionheart
- Best Of The Best
- Rapid Fire
- Contour
- Under Siege 1 en 2
- On Deadly Ground
- The Glimmer Man
- Hard To Kill
- Forced Vengeance
- A Force Of One
- The President's Man
- Lone Wolf Mcquad
- The Octagon
- Cradle 2 The Grave
- Exit Wounds
- ...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 mar 2010 20:05

GREAT martial art fan schreef:Ik vind Honour of the Dragon juist beter dan Ong-Bak en ik vind Kiss of the Dragon de beste van Jet Li.
Want?

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 02 mar 2010 20:12

Colonel_Kurz schreef:
GREAT martial art fan schreef:Ik vind Honour of the Dragon juist beter dan Ong-Bak en ik vind Kiss of the Dragon de beste van Jet Li.
Want?
Waarom staat er dat ik dat geschreven heb. Want ik heb dat niet geschreven Decepticon wel. Ong-Bak vind ik juist wel beter dan Honour Of The Dragon. En er zijn veel betere Jet Li films dan Kiss Of The Dragon hoor (alhoewel dat hij ook wel erg goed is).

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 mar 2010 20:26

Dan wordt het tijd dat je de quote functie van het forum leert kennen, zodat dit soort verwarring niet meer ontstaat. Het is heel makkelijk. Er zit een speciale knop voor in de rechterbovenhoek van elk bericht.

Ondertussen richt ik de vraag dan aan Decepticon.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 02 mar 2010 20:42

Colonel_Kurz schreef:Dan wordt het tijd dat je de quote functie van het forum leert kennen, zodat dit soort verwarring niet meer ontstaat. Het is heel makkelijk. Er zit een speciale knop voor in de rechterbovenhoek van elk bericht.

Ja inderdaad ik moet die functie dringend leren kennen. En vraag maar aan Decepticon, ik zou het antwoord ook wel eens willen weten.

rajbrns
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door rajbrns » 02 mar 2010 20:50

Enigste Martial Arts films die ik persoonlijk leuk vind zijn die van Steven Seagal!
Het zijn zeker geen topfilms, maar toch vind ik ze altijd zeer vermakelijk om naar te kijken.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 02 mar 2010 20:56

rajbrns schreef:Enigste Martial Arts films die ik persoonlijk leuk vind zijn die van Steven Seagal!
Het zijn zeker geen topfilms, maar toch vind ik ze altijd zeer vermakelijk om naar te kijken.
Van dat lijstje dat ik daar gezet heb ofzo. Wel voor mij zijn dat de films dat ik een beetje het beste vind van Jean Claude Van Damme, Steven Seagal en Chuck Norris. Ja wel, je moet eraan zijn e.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 03 mar 2010 00:00

Colonel_Kurz schreef:Dan wordt het tijd dat je de quote functie van het forum leert kennen, zodat dit soort verwarring niet meer ontstaat. Het is heel makkelijk. Er zit een speciale knop voor in de rechterbovenhoek van elk bericht.

Honour of the Dragon, omdat het het vechten breder aanpakt, meer straatvechten zeg maar en zich niet alleen beperkt tot muay thai gevechten.

Kiss of the Dragon, gruwelijk goeie choreografie, ook mede te danken aan Cyril Raffaelli(de kleine van de 2 broers in het eindgevecht. (Zijn)Chinese film ben ik grotendeels niet zo weg van.
Romeo Must Die, The One, Cradle to the Grave, Unleashed en uiteraard Kiss of the Dragon vind ik veel mooier om naar te kijken en heb ze uiteraard op dvd.
Laatst gewijzigd door Decepticon op 03 mar 2010 00:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 03 mar 2010 00:15

GREAT martial art fan schreef:Mijn lijstje van beste Westerse Actie-Martial Art films in willekeurige volgorde:

- Bloodsport
- Kickboxer
- Hard Target
- The Shepherd: Border Patrol
- Universal Soldier
- Lionheart
- Best Of The Best
- Rapid Fire
- Contour
- Under Siege 1 en 2
- On Deadly Ground
- The Glimmer Man
- Hard To Kill
- Forced Vengeance
- A Force Of One
- The President's Man
- Lone Wolf Mcquad
- The Octagon
- Cradle 2 The Grave
- Exit Wounds
- ...
Mijn lijstje was even een snelle met films uit elk decennia, ongeveer. Maar ik snap niet dat je Best of the Best wat vind missen, het is gruwelijk gaaf taekwon-do materiaal en met een goed verhaal.
Sowieso alle laatste films van Van Damme zijn waardeloos. Al zijn oude uit zijn glorie dagen zijn idd erg gaaf, Lion heart heet bij ons Wrong Bet. Net zoals de films van Steven Seagal, al zijn oude zijn erg wreed, maar bij On Deadly Ground ging het mis, slechte films gewoon, behalve The Glimmer Man is erg gaaf en Exit Wounds vond ik nog te pruimen, maar de laatsten...wat een misbaksels.
Dat je Chuck Norris er tussen hebt staan, ok smaken verschillen, maar die heeft toch niet goede martial art films, op eentje na natuurlijk.....Way of the Dragon.

Rapid Fire was ik ff vergeten en is idd echt een waanzinnig gave film, ook Showdown in Little Tokyo hoort er wel bij.

Btw, IP Man 2 en Ong-Bak 3 zijn onderweg!!!! Zoek maar eens op youtube!! Er zijn al teasertrailers, in IP Man 2 zien we waarschijnlijk Bruce Lee als student komen!!

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 03 mar 2010 07:00

Over Ip Man 2 en Ong-Bak 3, de trailers heb ik ervan al bekeken. Die gaan echt fantastisch worden, ook Sammo Hung gaat de vijand worden van Donnie Yen in Ip Man 2. Dat gaat zeker goed komen, de samenwerking van de 2 gaan goed samen een mooi voorbeeld daarvan is SPL (Saat Po Long). Ook speelt Sammo weer de vijand van Donnie in zijn eerst nieuw uitkomende film die ik ook ga moeten zien 14 Blades. Die moet je zeker ook eens opzoeken.

Dan over Steven Seagal: Hij maakt inderdaad tegenwoordig veel mindere films maar hij toch licht aan het terugkomen met weer wat betere films zoals Ruslan en A Dangerous Man. Zijn oudere en eerste films zijn daarentegen zeker wel goed en On Deadly Ground is zeker 1 van de betere Seagal films dit komt door de zeer hoge bodycount en een goede oude Café scene (maar ik weet uit ervaring dat sommigen er niet aan zijn). Ook Exit Wounds is inderdaad een zeer goede Seagal film. Dan over Van Damme, hij speelt de laatste tijd wel nog best goede films en blijft goed in vorm kijk nu maar The Shepherd die vond ik toch zeer goed te pluimen. Ook de nieuwe Universal Soldier kan er mee door en ik denk dat The Eagle Path ook wel goed gaat worden. Maar vroeger had hij ook wel betere films, geen twijfel mogelijk dat Bloodsport hier thuis hoort. Voor mij is het de Grootste Westerse (Amerikaanse) Martial Art film. En dan Chuck ja inderdaad smaken verschillen.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 03 mar 2010 19:02

Nadat ik de titel Showdown In Little Tokyo hoorde van je Decepticon. Dacht ik inderdaad terug aan de namen Dolph Lundgren en Brandon Lee. Ik had hem vroeger al een keer gezien en ik herinnerde mij dat dat ik het een zeer vermakelijke actiefilm vond. Dus heb ik maar direct besloten hem een keer te herkijken en ben ik hem daarnet gaan huren, Ga hem straks gaan kijken en zal dan mijn mening ervan hier weer op plaatsen. Cva?

Grtz

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 03 mar 2010 19:20

Decepticon schreef:Honour of the Dragon, omdat het het vechten breder aanpakt, meer straatvechten zeg maar en zich niet alleen beperkt tot muay thai gevechten.
Misschien, maar je moet je ook door een voor zo'n veel te uitgebreid verhaal worstelen dat helemaal niets voorstelt, en een verschrikkelijke bootrace aan het begin tolereren.
Decepticon schreef: Kiss of the Dragon, gruwelijk goeie choreografie, ook mede te danken aan Cyril Raffaelli(de kleine van de 2 broers in het eindgevecht. (Zijn)Chinese film ben ik grotendeels niet zo weg van.
Romeo Must Die, The One, Cradle to the Grave, Unleashed en uiteraard Kiss of the Dragon vind ik veel mooier om naar te kijken en heb ze uiteraard op dvd.
Vreemd, want juist films als Once Upon A Time In China 1 & 2 en Fist of Legend (om maar wat bekendere titels te noemen) hebben een veel betere choreografie en zijn bovendien mooier en vooral duidelijker in beeld gebracht.
Laatst gewijzigd door Colonel_Kurz op 03 mar 2010 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 03 mar 2010 19:45

Oef nu kun jij eigenlijk geen quote fout maken Kurz 8) .

Plaats reactie