Beste Martial Arts films

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 jun 2010 00:04

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 01 jun 2010 05:57

Colonel_Kurz schreef:Tony Jaa houdt er mee op:
http://twitchfilm.net/news/2010/05/ong- ... nkhood.php
Godverdomme zeg. Wat is me dat hier, wat een beslissing om te nemen. Ik weet niet als ik deze keuze kan volgen, de tijd zal dat uitwijzen. Toch vind ik het ergens erg vreemd.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 01 jun 2010 12:02

Mijn favoriete martial-arts film is deze:

Beverly Hills Ninja

http://www.imdb.com/title/tt0118708/

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 02 jun 2010 21:23

Ik heb een maandje geleden Fist of Legend gekocht op e-bay en 2 weken geleden gekeken.
Idd jongens, een erg gave film, goeie aankoop.

Enne Tony Jaa, is erg jammer als ie geen films meer gaat maken, hebben we alleen Ong-Bak 3 nog in het verschiet.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 05 jun 2010 10:44

Decepticon schreef:Ik heb een maandje geleden Fist of Legend gekocht op e-bay en 2 weken geleden gekeken.
Idd jongens, een erg gave film, goeie aankoop.

Enne Tony Jaa, is erg jammer als ie geen films meer gaat maken, hebben we alleen Ong-Bak 3 nog in het verschiet.
Zie je, ik zei het e. Fist Of Legend is een fantastische Martial Art film. Jet Li op z'n best! :)

En de keuze van Tony Jaa vind ik nog altijd heel erg. Heel jammer.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 05 jun 2010 10:48

Kenneth.. Welke film vind je beter Hero of House of Flying Daggers? En waarom? :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 jun 2010 11:36

Decepticon schreef:Ik heb een maandje geleden Fist of Legend gekocht op e-bay en 2 weken geleden gekeken.
Een uitgave met een Chinees gesproken versie toevallig? Ik kom namelijk overal alleen die ellendige Engels nagesynchroniseerde versie tegen, dat weet zo'n sterke film toch behoorlijk te verpesten.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 05 jun 2010 21:10

Kyrill schreef:Kenneth.. Welke film vind je beter Hero of House of Flying Daggers? En waarom? :)
Ik wil daar gerust op antwoorden. Maar dan heb ik eerst 2 vragen voor jou.

Wat doet dat nu ter zake?
Waarom moet je dat nu plots weten?

Grtz kenneth. :)

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 06 jun 2010 10:20

Ah ja, laat maar. Je moet niet antwoorden op mijn vragen. Ze doen er niet toe.

Eerst en vooral zijn Hero en The House Of Flying Daggers 2 goede diepgaande en zeer culturele Martial Art films met een achterliggende boodschap. Iets wat je niet bij elke Martial Art film terug vindt maar dat vele mensen wel kunnen appreciëren in dit soort films. Op dat vlak zijn ze dus echt top. Vooral Hero is daar heel indrukwekkend in want daar staat het woord 'eer' centraal in de film.

Ik moet zeggen dat ik Hero een betere film vindt dan The House Of Flying Daggers. Dit komt omdat het acteer en inleef werk zeer hoog is en dus beter is dan in THOFD. Bijna iedere Assassin en Jet Li zetten een zeer sterke rol neer en bijna geen enkel personage word in de film verwaarloosd. Bij THOFD zijn de enige personen die echt een sterke rol neerzetten Ziyi Zhang en Andy Lau. Een ander punt waar Hero ook in beter is, is de actie. De gevechten zijn spectaculairder, hoogstaander en beter uitgevoerd in Hero.

Zoals je ziet is THOFD al uit het beeld gebracht en gaan we nu dus alleen nog door met Hero.

Ik moet zeggen qua verhaal en qua acteerwerk en boodschap zijn er erg weinig Martial Art films die kunnen tippen aan Hero. Maar op actie en gevecht vlak zijn er veel betere films. Je zal waarschijnlijk het argument aanhalen van 'een Martial Art film met een ware boodschap in de film is beter dan gewoon een Martial Art film met non stop actie'. Ik geef je daarin helemaal gelijk. Alhoewel dat ik soms wel ook eens behoefte heb aan een pure Martial Art film vol gevechten. Smaken verschillen daarin.

Maar goed genoeg gezeverd als ik toch een paar films moet opsommen die beter zijn dan Hero, dan zullen het deze zijn.

Afbeelding

- Fearless: Ook een film met Jet Li in de hoofdrol. De film heeft een sterk uitgewerkt verhaal (op niveau van Hero). Ook zit er hier een erg sterke boodschap, die eindelijk even belangrijk is als de boodschap van Hero. Maar qua actie vlak ligt Fearless dan toch nog een pak hoger hoor. Dus daartegen verliest Hero duidelijk.

Afbeelding

- Ip Man: Een film waar we Donnie Yen in de hoofdrol zien spelen als Martial Art Grootmeester van Wing Chun Kungfu Yip Man. Deze film is echt fantastisch, het heeft ook een uitstekend verhaal. Het acteerwerk is ook ongelooflijk en de actie is wonderbaarlijk goed. Dit is een fantastische film. Als je hem zal zien of gezien hebt zal je het wel begrijpen.

Afbeelding

- The Tai Chi Master: Veel beter dan Hero zou ik hem zeker niet noemen. Maar het is wel ook een erg goede Martial Art film met een goede boodschap, niet verwaarloosd verhaal en prachtig in beeld gebrachte actie. Oké, het verhaal en de boodschap is niet zo sterk zoals in Hero en de 2 bovenstaande films maar qua actie kan deze er zeker ook aan tippen. Bovendien kan je ook een pak bijleren over Tai Chi in zijn puur natuurlijke vorm maar daarvoor moet je wel in de echte Martial Art wereld zitten, anders is het letterlijk 'Chinees' voor je.

Voila, ik hoop dat ik goed antwoord heb kunnen geven op je vraag. Ik wil er wel nog een keer op duiden dat ik Hero een prachtige Martial Art film vindt, maar gewoon niet 'de beste van allemaal'. :T

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 08 jun 2010 22:54

WizardOfOss schreef:Een uitgave met een Chinees gesproken versie toevallig? Ik kom namelijk overal alleen die ellendige Engels nagesynchroniseerde versie tegen, dat weet zo'n sterke film toch behoorlijk te verpesten.
Ja! Het is die met de nieuwe zwarte cover, is volgens mij ook dit jaar pas gereleased.
Je kunt hem zelfs kijken in het Kantonees en in het Mandarijns!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 08 jun 2010 23:00

Dan zal ik daar toch ook eens naar op zoek gaan :T
(en misschien toch ook maar eens het origineel kijken, die staat nog altijd ongezien in de kast)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 09 jun 2010 00:15

Ip Man, daar ben ik erg benieuwd naar.

Maar welke boodschap zat er volgens jou dan in Hero, want volgens mij stond 'eer' niet centraal hoor :wink:, juist het tegenovergestelde.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 09 jun 2010 22:42

PascalE schreef:Ip Man, daar ben ik erg benieuwd naar.
Die moet je echt kijken, want Ip Man is echt gruwelijk goed.
Ik was helemaal niet op de hoogte van de film, zag hem in de videotheek liggen, begin dit jaar, direct gehuurd en daarna direct gekocht. Man, wat een gruwelijk goeie film, echt erg gaaf!

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re:

Bericht door GREAT martial art fan » 01 sep 2010 21:54

PascalE schreef:Ip Man, daar ben ik erg benieuwd naar.

Maar welke boodschap zat er volgens jou dan in Hero, want volgens mij stond 'eer' niet centraal hoor :wink:, juist het tegenovergestelde.
Sorry voor de zeer late reactie hoor. Had de reactie nooit gezien.

Van Hero is het ook te zien van welk vlak dat je de film bekijkt. Je kan er inderdaad allerlei zaken en boodschappen in ontdekken. En door bepaalde zaken in de film kan het inderdaad zijn dat sommige personages oneervol overkomen. Maar dat is ook de bedoeling van Hero.

Bekijk het gewoon zoals jij het wilt. je moet er alleen eens rekening mee houden dat je films van een andere kant of met een andere visie kan bekijken.

Discussies zijn dus prima mogelijk.

Het is lang geleden dat ik nog eens een reactie op dit topic gezet heb. Zo te zien is het hier ook echt allemaal stilgevallen hoor.

Gewoon eventjes een vraagje om weer wat leven in dit topic te blazen. Antwoord er gewoon rustig met je eigen mening op, als je tenminste wil. Wat zijn de beste Martial Art films die je de laatste maanden of jaar gezien hebt?

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Re: Beste Martial Arts films

Bericht door sickboy1984 » 01 sep 2010 22:26

ong bak dan toch, simpel verhaal, maar de vechtscenes komen erg natuurlijk en rauw over, goed om te zien.

Plaats reactie