Beste Martial Arts films

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 18 mei 2004 19:14

Colonel_Kurz schreef:Oh, maar Borisch is dan ook één van de gegadigden voor de martial arts avond/nacht van komende donderdag, en hij kent Way Of The Dragon nog niet. Dus dat hij zich aangesproken voelt, is niet zo vreemd. :P
Owwwww... aha..oke...
Ik ga eten, veel plezier jongens... tot over enkele uren...

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 18 mei 2004 19:14

Colonel_Kurz schreef:Als er van het lijstje

Way Of The Dragon
Iron Monkey
Once Upon A Time In China
Fearless Hyena

eentje zou moeten afvallen, welke zou dat dan moeten zijn?
Ik wilde er ook even tussendoor komen. :D
Ik zou Way of the Dragon vervangen door Fists of Fury (zit in mijn ogen een van zijn beste gevechten in, vnl. de Nunchaku scene in de Dojo is fantastisch), het gaat in WotD maar om 1 ding, het eindgevecht met Chucky...wat natuurlijk ook een geweldig gevecht is (in het Colloseum).
Fearless Hyena zou ik ook vervangen door een andere film van Jackie bijv. Police Story, Project A, Snake & Crane Arts of Shaolin, Armour of God. Misschien is het ook wel een idee om nog een "shaw brothers" film erbij te doen, die zijn zeker aan te raden. (Kung-fu Classics bij de FRS voor €4,99).
Dit zou ik je aanraden en dat is alles, je moet toch doen wat jezelf het leukst vind. :D

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 mei 2004 19:17

Dirk Diggler schreef:
Colonel_Kurz schreef:Als er van het lijstje

Way Of The Dragon
Iron Monkey
Once Upon A Time In China
Fearless Hyena

eentje zou moeten afvallen, welke zou dat dan moeten zijn?
Ik wilde er ook even tussendoor komen. :D
Ik zou Way of the Dragon vervangen door Fists of Fury (zit in mijn ogen een van zijn beste gevechten in, vnl. de Nunchaku scene in de Dojo is fantastisch), het gaat in WotD maar om 1 ding, het eindgevecht met Chucky...wat natuurlijk ook een geweldig gevecht is (in het Colloseum).
Fearless Hyena zou ik ook vervangen door een andere film van Jackie bijv. Police Story, Project A, Snake & Crane Arts of Shaolin, Armour of God. Misschien is het ook wel een idee om nog een "shaw brothers" film erbij te doen, die zijn zeker aan te raden. (Kung-fu Classics bij de FRS voor €4,99).
Dit zou ik je aanraden en dat is alles, je moet toch doen wat jezelf het leukst vind. :D
Ik ben er bij mijn selectie vooral van uitgegaan wat er allemaal bij de videotheek op DVD te halen is, vandaar de keuzes bij Bruce en Jackie, alhoewel ik met een aantal van de deelnemers van de nacht anderhalve week nog Fist Of Fury heb gekeken. In Way Of The Dragon zit trouwens ook een leuke scene met Nunchakus, met twee zelfs.

Maar als er van die vier eentje zou moeten afvallen, welke zou dat volgens jou dan moeten zijn?

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 18 mei 2004 19:30

Colonel_Kurz schreef:Maar als er van die vier eentje zou moeten afvallen, welke zou dat volgens jou dan moeten zijn?
Dan zou ik toch voor Fearless Hyena gaan, ik zou zeker voor een andere Jackie gaan, wat ik al eerder zei, Police Story, Project A, Snake & Crane Arts of Shaolin, Armour of God.

Borisch
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Borisch » 18 mei 2004 20:46

Konami schreef:Hmm, als we toch over vecht films hebben...? Hmm, misshien op enkele teentje's getrapt? :D :o
Hehehe, ben een lichtgeraakt type :D

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 19 mei 2004 10:22

Je hebt inderdaad betere films van Jackie dan Fearless Hyena.
Legend of Drunken Master vind ik toch wel de beste van hem.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 mei 2004 16:46

Het zijn uiteindelijk Iron Monkey, OUATIC en Way Of The Dragon geworden. Bedankt voor de tips! :T

Borisch
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Borisch » 19 mei 2004 16:47

Geen Drunken Master? die leek me juist zo cool, maarja, die huur ik dan wel een keertje.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 mei 2004 17:15

Borisch schreef:Geen Drunken Master? die leek me juist zo cool, maarja, die huur ik dan wel een keertje.
Die kon ik nergens op DVD krijgen... :(

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 20 mei 2004 09:20

Oké, iedereen weet bijna nu dat Ong - Bak een van de beste Martial-arts film is...

Kennen jullie:

Mission of Justice (1992)

Ik wil deze B-film nog adviseren. Mijn broer had hem toen in de jaren '94 gehaald, ik heb hem toen echt vaak gekeken... Hij is het waard om puur voor de vechtscène te kijken

Verhaal is flut, acteurs acteren shit(terend), actie begint langzaam, wordt beter, er zit voor mij 1 ongelooflijke harde actie/stunt in...

Niet een te erge spoiler: Een vent springt van een soort balkon op een andere, terwijl die eerste vent nog in de lucht is, krijgt ie een keiharde klap met een knuppel/stang, van de 2de, :T dacht ik ... Zover ik me kan herinneren tenminste...

Met:
- Jeff Wincot
- Brigitte Nielsen
- Matthias Hues

http://www.imdb.com/title/tt0104888/

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 08 jan 2009 20:11

Colonel_Kurz schreef:Wil je meer Donnie Yen? Probeer dan eens S.P.L., misschien wel met de beste DY gevechten. En dan krijg je er ook nog eens Sammo Hung bij. :T
Bedankt voor de tip. Ik ben reeds op zoek. :) Heb je Flash Point al gezien?

Oh, en is het wellicht mogelijk om dit topic met deze samen te voegen?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 jan 2009 02:58

Ik ben bang van niet, in beide gevallen.

Ben je trouwens een beetje bekend met de Shaw Brothers?

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 09 jan 2009 19:15

Ik ken de Shaw Brothers in die zin dat ik weet dat het een legendarische filmstudio is en ik heb een enkeling van hun producties gezien. Ik ben echter nog nooit bewust op zoek gegaan naar titels van hun.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 mei 2009 11:19

Laat ik eens een discussie van vier maanden geleden in media res oprakelen:

Moet je toch eens doen. Zelf heb ik er ook weinig van gezien, maar wat ik gezien heb was over het algemeen erg sterk. Absolute aanraders zijn wat mij betreft in ieder geval The 36th Chamber of Shaolin (ook bekend als Shaolin Master Killer), dé trainingsfilm der trainingsfilms, en 8 Diagram Pole Fighter. Ook leuk zijn Clan of the White Lotus, waar het karakter Pei Mei (Kill Bill) uit afkomstig is, en Five Deadly Venoms. De eerste One Armed Swordsmen film was ik dan weer minder over te spreken, een beetje saai. De vervolgen schijnen dan weer beter te zijn.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 27 mei 2009 11:32

Ah...iemand die ook the 36th Chamber of Shaolin noemt..vond ik een meesterlijke film persoonlijk en ik heb nog eventjes de acteur (via een tolk gelukkig) mogen interviewen..erg leuk.. :)

Plaats reactie