Beste Martial Arts films

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 mei 2009 11:36

Gordon Liu? Toendertijd of rondom Kill Bill?

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 27 mei 2009 12:10

Colonel_Kurz schreef:Gordon Liu? Toendertijd of rondom Kill Bill?
Rond de DVD release van The 36th Chamber of Shaolin. Werd toen een hele serie van die films uitgebracht en ik kreeg de kans..die heb ik dus meteen gegrepen. Kill Bill was toen ook al wel uit overigens, dus daar heb ik ook wat vragen over gesteld.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 27 mei 2009 14:59

Colonel_Kurz schreef:Moet je toch eens doen. Zelf heb ik er ook weinig van gezien, maar wat ik gezien heb was over het algemeen erg sterk. Absolute aanraders zijn wat mij betreft in ieder geval The 36th Chamber of Shaolin (ook bekend als Shaolin Master Killer), dé trainingsfilm der trainingsfilms, en 8 Diagram Pole Fighter. Ook leuk zijn Clan of the White Lotus, waar het karakter Pei Mei (Kill Bill) uit afkomstig is, en Five Deadly Venoms. De eerste One Armed Swordsmen film was ik dan weer minder over te spreken, een beetje saai. De vervolgen schijnen dan weer beter te zijn.
36th Chamber ken ik. Lekkere film inderdaad. Ik heb waarschijnlijk nog wel meer gezien van de Shaw bro's alleen ben ik me daar nooit bewust van geweest. Laatst in ieder geval wat Wuxia uit die stal gezien: Lady Assasin en The Bastard Swordsman. Beide goed genietbaar maar je moet wel raad weten met de "magische" element in die films.

Laatst ook wat vroege Jacky Chan gekeken. De eerste Drunken Master en Fearless Hyena. Drunken Master is helemaal geweldig en vond ik zelfs leuker dan het veelgeprezen vervolg. Fearless Heyena is ook een aanrader als je tenminste geen problemen hebt met het clowneske van Chan.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 mei 2009 15:02

Drunken Master vond ik eigenlijk wat langdradig... wel leuk vond ik Project A. Chan + Sammo Hung = goud. Police Story viel me dan weer wat tegen, teveel aandacht aan het niet bepaald indrukwekkende verhaal. De scene waarin auto's een hele krottenwijk aan diggelen rijden was dan wel weer memorabel, zoals ook de climax uiteraard, en het gevecht met de bus.

Nu we het toch over Jackie Chan hebben:

Toch maar eens Dragon Forever kijken, die ik nog ergens heb liggen.

T_inc
Figurant
Figurant

Bericht door T_inc » 10 jun 2009 03:16

mijn vader keek altijd op Duitsland (ZDF ofzo) naar deze films, en dat was 's avonds laat, dus mocht ik altijd stiekem meekijken met mijn vader of hij nam het op
lol zo ben ik met mijn eerste kung-fu film van bruce lee in aanraking gekomen:D en vergeet die op sat 1 niet;)

op 1 (met stip)heb ik Enter the dragon
op 2 staat Iron monkey gewoon geweldige film
niet echt een kung-fu film maar ik vond danny the dog met jet li erg goed!
en verder vind ik alle classic kung fu films geweldig!! oornamelijk met deze "bad guy" hierohttp://i.ytimg.com/vi/1SvbIF6VeXQ/0.jpgdie witte bebaarde gast vink gwoon legendarisch lol

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 05 sep 2009 11:22

och ja iedereen heeft zo z'n eigen martial art films dat hij het beste vindt maar de echt beste komen toch altijd terug

lijstje van de grootste :
- enter the dragon
- way of the dragon
- crouching tiger hidden dragon
- iron monkey
- hero
- fearless
- once upon a time in china 1 en 2
- drunken master 1 en 2
- the game of death
- fist of fury
- fist of legend
- the shaolin temple
- the 36th chamber of shaolin

ook nog grote zijn ( meer favoriete van mij ook ) :
- the prodigal son
- the forbidden kingdom
- snake and crane arts of shaolin , ...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 sep 2009 12:17

The Shaolin Temple is die met een jonge Jet Li uit '82?

Cujo
Filmster
Filmster

Bericht door Cujo » 05 sep 2009 13:12

De beste martial arts film aller tijden blijft natuurlijk altijd nog het indrukwekkende Undefeatable.

- Waarschuwing: Niet geschikt voor mensen met tere zieltjes! -

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 sep 2009 12:30

Colonel_Kurz schreef:The Shaolin Temple is die met een jonge Jet Li uit '82?
ja inderdaad dat is de film met de echt jonge jet li zijn eerste film ik denk dat hij maar 17 was dan

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 sep 2009 12:38

Colonel_Kurz schreef:
Konami schreef:
Colonel_Kurz schreef: eentje zou moeten afvallen, welke zou dat dan moeten zijn?
Way Of The Dragon .... een andere soort film vergeleken met die anderen...
Maar hoe kan ik nu een martial arts nacht houden (er zitten mensen bij die nog nooit een dergelijke film hebben gezien) zonder Bruce Lee?
dat is waar way of the dragon moet niet afvallen een martial art nacht is dat juist niet als bruce lee er niet in zit fearless hyena zou toch mogen afvallen

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 23 sep 2009 13:06

Ik zou bijna denken dat je een "punt" hebt, maar die ontbreekt in je post...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 sep 2009 13:36

Belangrijkste voor de volgende keer is echter niet een punt, maar kijken naar de datum van een oud bericht voordat je erop reageert. Ik denk toch niet dat ik adviezen zou vragen in mei 2004 voor een filmavond in september 2009...

Daarnaast vraag ik natuurlijk zelden meer advies hier, ik weet veel meer over films dan jullie. 8)

Oh, iemand trouwens bekend met Heroes of the East of The Kid With The Golden Arms? En als iemand dat is, heeft diegene er dan ook een mening over? :wink:

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 27 okt 2009 22:26

Colonel_Kurz schreef:The Shaolin Temple is die met een jonge Jet Li uit '82?
ja dat is de eerste film met jet li pure shaolin kungfu wordt erin omschreven hij had toen een leeftijd van 16 of 17 jaar

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 27 okt 2009 22:37

gert schreef:
Colonel_Kurz schreef:Tja, ik ben eigenlijk niet heel erg thuis in het genre, iets waar ik verandering in probeer te brengen. Daarom heb ik een lijstje opgesteld van wat films in dit genre die ik nog wil zien.
Dat lijstje is:

The Big Boss (enige grote Bruce Lee film die ik nog moet zien)
Drunken Master II
36th Chamber Of Shaolin
Iron Monkey
Fist Of Legend
Once Upon A Time In China I & II
Ong Bak

Is dit een beetje een goed lijstje, kenners?

De beste martial arts film die ik op dit moment gezien heb, is zonder twijfel het prachtige Ying Xiong (Hero). De tomeloze energie van Fist Of Fury is trouwens een goede tweede.
Ik ben niet echt een kenner, maar Drunken Master II, Once upon a time in China I en Ong Bak zijn wel goed. Het verhaal is meestal niet zo, maar de arts zijn wel echt Arts... En Ong Bak is gewoon erg heftig; vooral de achtervolging.
Once upon...China 2 vond ik niet zo goed als deel 1
wel zowel het eerste als tweede deel van de wong fei hung reeks met jet li bevat prachtige en indrukwekkende gevechten , dat zit ongeveer op hetzelfde niveau alhoewel dat ik zelfs het tweede deel ervan nog beter zie , maar qua andere filmelementen ( verhaal , martial arts choreografie , ... ) vinden de meeste het eerste deel beter

en het lijstje die je opgesteld hebt is niet slecht maar als dat de enigste echt goede films zijn die je gezien hebt moet je er nog veel tegen komen

als je van jet li houdt moet je zeker fearless , hero , the forbidden kingdom , the shaolin temple , the tai chi master en de once upon a time in china reeks gezien hebben

dan moet je ook elke bruce lee klassieker gezien hebben ( fist of fury , enter the dragon , way of the dragon en the game of death )

en zo kan ik nog lang doorgaan ....

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 27 okt 2009 22:53

Misschien heeft ie dat wel gedaan in de vijf jaar die er verstreken zijn sinds die post? :P

Plaats reactie