FeelBadMovies

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Borisch
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

FeelBadMovies

Bericht door Borisch » 11 mei 2004 21:34

Tja, ik ben een figurantje hier en ik dacht: laat ik eens gek doen en een topic openen. Nu weet ik niet of dat wel mag ofzo, want op de meeste fora wordt je meteen helemaal afgekraakt als je een topic opend als newbie. Maarja, even checken hoe dat hier zit.

Dit moet een beetje de tegenhanger worden van de FeelGoodMovies. In plaats van films waar je zo heerlijk in en soort extase naar zit te kijken, films waarvan je nekharen recht overeind gaan staan en de dunne poep spontaan over de bank begint te sijpellen van pure frustratie.

Mijn lijstje is:

1. Children of the corn ( :-? )
2. Pokemon, The Movie (vraag me niet waarom ik die ooit zag)
3. Flodder (kom op zeg)
4. Ik ook van jouw (als ik een sex film wil zien, huur ik die wel één)
5. Volle maan (Dat accent :cry: )

Toeval dat er zoveel Nederlandse films bij zitten? Nou, ben benieuwd naar jullie reacties.

Massels

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: FeelBadMovies

Bericht door JB » 11 mei 2004 21:38

Borisch schreef:Tja, ik ben een figurantje hier en ik dacht: laat ik eens gek doen en een topic openen. Nu weet ik niet of dat wel mag ofzo, want op de meeste fora wordt je meteen helemaal afgekraakt als je een topic opend als newbie. Maarja, even checken hoe dat hier zit.
Hier niet, hier worden dergelijke initiatieven zeer op prijs gesteld, zeker als het geopende onderwerp ook nog eens betrekking op films heeft (zoals het ook hoort op een filmsite). Prima binnenkomer dus :T

als we het alleen van de oude ingeslapen orde zouden moeten hebben, was het hier een duf zootje! :wink:

On topic: bijna alle Adam Sandlerfilms (exlusief Punch Drunk Love) zijn de eerste die in me opkomen. Tenenkrommende "humor" die me eerder chagerijnig dan vrolijk maakt.
Laatst gewijzigd door JB op 11 mei 2004 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 11 mei 2004 22:29

Goed topic, ja :)

Ik moet er nog even over nadenken, maar nummer 1 & 2 weet ik al:
1. Requiem for a Dream
2. Irréversible

Verder ook; Dogville, Dancer in the Dark
Twijfelgevallen: La Vita é Bella, Amores Perros, Festen, Happiness & The Pianist

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 11 mei 2004 22:48

Na het zien van Base-moi voelde ik me ook niet in een opperbeste stemming. Een puur negatieve nihilistische film. Salo is ligt in het zelfde straatje, ook een film waar je niet bepaald vrolijk van bent na het kijken. Maar op een vreemde wijze ben ik ook weer blij dat ik ze heb gezien.

En Gert, ik ga met je mee qua La Vita é Bella, deze is bij mij ook een film die een wrange nasmaak achterlaat, ik zag dat ie bij anderen in de lijst feelgoodmovies staat, maar een lekker gevoel geeft ie me bij lange na niet. Ik kan er niet de vinger opleggen, maar op de één of andere manier vind ik de film fout, vind ik dat ie het onnoemelijke en onmenselijke leed bagatelliseert en tot zwart sprookje reduceert.
Laatst gewijzigd door JB op 11 mei 2004 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 11 mei 2004 22:53

Ik heb La Vita é Bella gezien in de bioscoop met twee meisjes en een doos kleenex was nog niet genoeg voor hen. Ikzelf vond 'm de eerste keer vooral grappig (op de 1 na laatste scene na). Maar sindsdien begin ik het 2e deel steeds wranger te vinden; het eerste deel is zeker feel-good. Maar dat kan je ook zeggen over het laatste stuk van Irréversible (dus chronologisch gezien het begin); maar die is echt zuurder dan een glas vers citroensap...

Gods Lonely Man
Filmster
Filmster

Bericht door Gods Lonely Man » 11 mei 2004 22:54

beetje lang lijstje
- Sanotine
- Last Live in the Universe
- Dolls
- Amores Perros
- 21 grams
- In The Mood For Love
- Lost in Translation
- Voice of a Distant Star
- Rainy Dog
- Ley Lines
- Hable Con Ella
- The Wings Of Honeamise - Royal Space Force
- Joint Security Area
- Bullet In The Head
- One Flew Over A Cuckoo's Nest
- Suicide Club
- Rurouni Kenshin - Seisouhen
- Rurouni Kenshin - Reminisence
- The Pianist

volgende zijn eigenlijk series sssst...
maar een deprie gevoel is bijna gegarandeerd
- Summer Snow (heb ik zo hard omgehuild, dat wil je gewoon niet weten :oops: )
- Neon Genesis Evangelion (serie+films)
- Serial Experiments Lain

Happyhenk
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Happyhenk » 11 mei 2004 23:28

JB schreef:Salo is ligt in het zelfde straatje, ook een film waar je niet bepaald vrolijk van bent na het kijken. Maar op een vreemde wijze ben ik ook weer blij dat ik ze heb gezien.
Ja, dit had ik nou met Lilja 4-ever. Eignelijk een verschrikkelijke (niet slechte) film, waarna ik me super slecht voelde. Maar aan de andere aknt ben ik heel blij dat ik 'm gezien heb. Want helaas gebeuren dit soort dingen echt.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 11 mei 2004 23:31

Voor mij steekt er voorlopig eentje boven alle andere uit: Seul Contre Tous.

Soms wou ik dat ik beter had geluisterd naar de waarschuwing die de film zelf geeft, een kwartier of zo voor het eind, en dat ik hem toen meteen had uitgezet. Vond het nog erger dan Irréversible, omdat de film echt niet verder komt dan te zeggen dat het hele leven shit is.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 12 mei 2004 05:36

De eerste die me te binnen schiet is 21 Grams. Daar was ik wel even stil van. Echt bad voelde ik me niet maar ik kwam er wel van in een depressief fillosofische stemming. Beetje in mezelf gekeerd dus.

Na Sleepers bleef er een bepaalde scene in mijn kop hangen. Daar was ik de hele dag een beetje misselijk van.

De derde waar ik op kom is Cidade de Deus. Ik begon vrij vrolijk aan de film maar daar was al snel niets meer van over.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 12 mei 2004 08:24

vergeet Bringing Out the Dead niet...
en La Haine
Laatst gewijzigd door ruben op 12 mei 2004 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 12 mei 2004 08:43

C'est arrivé près de chez vous... brrrr

Maar zo te zien zijn de reacties op te delen in twee soorten FeelBadMovies: de films die zo slecht zijn dat je er ziek, zwak en misselijk van wordt, en de films die wel goed zijn, maar je na het kijken toch met een naar gevoel achter laten.
C'est arrivé.. valt dan wat mij betreft in de tweede categorie.
En eentje voor de eerste categorie, poeh, da's nog best moeilijk, eh, The Doors is de eerste die me te binnen schiet. Wat een gedrocht, daar kreeg ik spontane braakneigingen van.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 12 mei 2004 09:01

- Boys don't cry
- American History X

Andere categorie:

- de nieuwere Leslie Nielson films
- bijna alles Steve Martin films
- de nieuwere Eddy Murphy films
- American Pie(s)

en nog veel meer

Syndro
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Syndro » 12 mei 2004 09:38

grave of the fireflies

anime met zoveel emotie, knap maar wel best depri

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 12 mei 2004 09:52

Grave of the Fireflies is er inderdaad nog zo eentje. Na het zien van deze hartverscheurende film was ik emotioneel echt helemaal uitgewrongen.
Laatst gewijzigd door Bukowski op 12 mei 2004 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

MotorcycleBoy
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door MotorcycleBoy » 12 mei 2004 10:11

Ik ga er maar even van uit dat we het hier inderdaad niet hebben over slechte films, maar filks waarbij je na het kijken een depri gevoel aan over houdt...

De eerste film die in mij opkomt is toch wel Requiem for a Dream, vond t een behoorlijk zware film.
Verder ook Dogville natuurlijk.
Ook bekruipt mij een behoorlijk naar gevoel iedere keer dat ik het einde van The Godfather II kijk, wat ongelooflijk deprimerend.
The Deer Hunter ook natuurlijk, die beruchte scene... afschuwelijk gewoon.

Dat waren de eerste films die in mij opkwamen.

Plaats reactie