Wat Is Nu Een Echte Horrorfilm?
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
In de nieuwe TV/radio gids staan wat leuke stukjes over films die beter zijn dan de boeken, jammer genoeg staat er geen naam bij wie dit artikel heeft geschreven, maar ik ben het er wel mee eens, Stephen King is zo langzamerhand een echte broodschrijver geworden, maar dit gaat nog over;
The Shining (1980)
Film van: Stanley Kubrick
Acteurs: Jack Nicholson, Shelly Duval, Danny Lloyd, Barry Nelson
Verhaal: Zwoegende auteur probeert zijn writers block te overwinnen door zich met zijn gezin als oppas te vestigen in een afgelegen hotel. De eenzaamheid drijft hem tot waanzin.
Het boek: Matig verhaal van Stephen King, die veel beter werk heeft geschreven.
Waarom beter: Volgens Stanley Kubrick is het makkelijker een slecht boek te verfilmen dan een goed boek. Da's geen compliment voor Stephen King, de film is dat zeker wel. The Shining geldt nog steeds als één van de beste horrorfilms aller tijden, niet in de laatste plaats dankzij het maniakale spel van Jack Nicholson. Een groot deel van Kings werk heeft een verfilming gekregen, maar The Shining is één van de beste.
The Shining (1980)
Film van: Stanley Kubrick
Acteurs: Jack Nicholson, Shelly Duval, Danny Lloyd, Barry Nelson
Verhaal: Zwoegende auteur probeert zijn writers block te overwinnen door zich met zijn gezin als oppas te vestigen in een afgelegen hotel. De eenzaamheid drijft hem tot waanzin.
Het boek: Matig verhaal van Stephen King, die veel beter werk heeft geschreven.
Waarom beter: Volgens Stanley Kubrick is het makkelijker een slecht boek te verfilmen dan een goed boek. Da's geen compliment voor Stephen King, de film is dat zeker wel. The Shining geldt nog steeds als één van de beste horrorfilms aller tijden, niet in de laatste plaats dankzij het maniakale spel van Jack Nicholson. Een groot deel van Kings werk heeft een verfilming gekregen, maar The Shining is één van de beste.
- Vleeshaak
- Regisseur
- Contacteer:
Welke echte moorden? Ed Gein, de psycho waarop deze film gebasseerd is, heeft "slechts" 1 iemand vermoordt. Hij groef wel lijken op en maakte gebruiksvoorwerpen van menselijke huid etc en die daden waren een grote inspiratie voor TCMdalien schreef:The Texas Chainsaw Massacre!!
Ik vond 'm serieus écht eng... Ook gewoon dat het geïnspireerd is door die echte moorden. Gruwelijke gedachte
Ik vind dit tot nu toe ook wel de bruutste horrorfilm die ik heb gezien. Met dat zout + kettinzaag.. DAMN
Ik had me er niet heel erg in verdiept... maarem ik had het gehoord. Ik las net dat ie in iedergeval wel lijken? zwaar heeft verminkt, hergebruiktVleeshaak schreef:Welke echte moorden? Ed Gein, de psycho waarop deze film gebasseerd is, heeft "slechts" 1 iemand vermoordt. Hij groef wel lijken op en maakte gebruiksvoorwerpen van menselijke huid etc en die daden waren een grote inspiratie voor TCMdalien schreef:The Texas Chainsaw Massacre!!
Ik vond 'm serieus écht eng... Ook gewoon dat het geïnspireerd is door die echte moorden. Gruwelijke gedachte
Ik vind dit tot nu toe ook wel de bruutste horrorfilm die ik heb gezien. Met dat zout + kettinzaag.. DAMN
- Vleeshaak
- Regisseur
- Contacteer:
Hier staat een hoop interessante info over Ed Geind en ook over zijn invloeden op the Texas Chain Saw Massacredalien schreef:Ik had me er niet heel erg in verdiept... maarem ik had het gehoord. Ik las net dat ie in iedergeval wel lijken? zwaar heeft verminkt, hergebruiktVleeshaak schreef:Welke echte moorden? Ed Gein, de psycho waarop deze film gebasseerd is, heeft "slechts" 1 iemand vermoordt. Hij groef wel lijken op en maakte gebruiksvoorwerpen van menselijke huid etc en die daden waren een grote inspiratie voor TCMdalien schreef:The Texas Chainsaw Massacre!!
- mindtrickz
- Bijrol
ok ik heb hier nu een paar echte horror fans gezien
ik weet dat we in de minderheid beginnen te raken
horror is pasé zeggen ze
maar het valt me vies tegen dat geen enkele horrfanaat het hier over
bram stokers dracula
rn mary shelley's frankenstein hebben gehad
kom op mensen
the shining een klassieker ?
over 30 jaar ja
maar de echte klassiekers zijn stokers dracula
en shelleys frankenstein
willenswaar geen films waar je op het puntje van je stoel van de spanning zit maar een puur kijkersgenot.
vat het niet verkeerd op
ik heb zitten beven bij the shining maar omdat het mensen laat schrikken is het nog geen klassieker
ik ben steven king fan
maar om nou van klassieke horrorfilms van zijn boeken te gaan spreken
en the blair witch een echte horror ?
nu kan het niet meer omdat het al verzonnen is maar elke malloot met een supermarkt en bos in de buurt kon die film maken.
en die gillende malloot ui texas chainsaw massacre ?
come on get real ...
nogmaal vat dit niet verkeerd op
ik weet dat we in de minderheid beginnen te raken
horror is pasé zeggen ze
maar het valt me vies tegen dat geen enkele horrfanaat het hier over
bram stokers dracula
rn mary shelley's frankenstein hebben gehad
kom op mensen
the shining een klassieker ?
over 30 jaar ja
maar de echte klassiekers zijn stokers dracula
en shelleys frankenstein
willenswaar geen films waar je op het puntje van je stoel van de spanning zit maar een puur kijkersgenot.
vat het niet verkeerd op
ik heb zitten beven bij the shining maar omdat het mensen laat schrikken is het nog geen klassieker
ik ben steven king fan
maar om nou van klassieke horrorfilms van zijn boeken te gaan spreken
en the blair witch een echte horror ?
nu kan het niet meer omdat het al verzonnen is maar elke malloot met een supermarkt en bos in de buurt kon die film maken.
en die gillende malloot ui texas chainsaw massacre ?
come on get real ...
nogmaal vat dit niet verkeerd op

- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
Frodo999 het was me eigenlijk helemaal niet opgevallen, maar in Bram Stokers Dracula met Christopher Lee heb je in ieder geval helemaal gelijk! Het was één van de eerste horrorfilms die ik in de bioscoop zag, en iedereen was diep onder de indruk. Of jullie het geloven of niet, maar bij elke voorstellling viel er wel iemand flauw. Dat is nu haast niet meer voor te stellen, wat dat betreft zijn we allemaal heel wat gewend, en het moet wel heel erg zijn als we nog zitten te rillen. We zijn nu eigenlijk allemaal verwend wat films betreft. Maar toen was het zeker dè horrorfilm.