Welke film is nou echt eng??

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 07 feb 2006 18:59

nazz schreef:ik vond saw ook wel spooky..maar ik heb ooit gehoord van een film...volgens mij "the many faces of death"...en die is mega eng...maar ik heb hem nooit gezien...
Je bedoelt de Faces of Dead/Death serie? Nooit wat van gezien...

Daarbij moet ik Chess gelijk geven over Mulholland Drive. Hoewel ECHT eng niet van de partij was kwam het er behoorlijk dicht bij. Het was lang geleden dat ik 's nacht eerst het licht aan deed voordat ik de desbetreffende kamer betrad :oops:

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 07 feb 2006 23:18

Meszahline schreef:
nazz schreef:ik vond saw ook wel spooky..maar ik heb ooit gehoord van een film...volgens mij "the many faces of death"...en die is mega eng...maar ik heb hem nooit gezien...
Volgens IMDB zijn er ook wel (straight-to-video)films die The Many Faces of Death heten, maar er staat nauwelijks uitleg bij. Het zou dus kunnen dat het vrij gelijkaardig van opzet is als de faces of death reeks.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 07 feb 2006 23:20

El Chivo schreef:
Meszahline schreef:
Volgens IMDB zijn er ook wel (straight-to-video)films die The Many Faces of Death heten, maar er staat nauwelijks uitleg bij. Het zou dus kunnen dat het vrij gelijkaardig van opzet is als de faces of death reeks.
Ik verwacht een 'best of' compilatie of zoiets. Maar dat kan toch niet echt ENG genoemd worden? Da's eerder schokkend of ranzig.

cherry blossem
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door cherry blossem » 11 mar 2006 21:59

Wolf Creek

backpackend door Australie deze film gezien...nou ik zat er midden in brrrrrrrrr enggggggggg

jigsaw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door jigsaw » 11 mar 2006 22:00

The Descent nou thats Scary :Y

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 11 mar 2006 22:52

Meszahline schreef:
El Chivo schreef:
Meszahline schreef: Je bedoelt de Faces of Dead/Death serie? Nooit wat van gezien...
Ik verwacht een 'best of' compilatie of zoiets. Maar dat kan toch niet echt ENG genoemd worden? Da's eerder schokkend of ranzig.
Die Faces of death series zijn inderdaad home-video achtige filmpjes van mensen die echt dood gaan terwijl ze worden opgenomen. Bijvoorbeeld een bunjeejumper waarvan het elastiek breekt enzo.
Ik weet niet in hoeverre dat echt is, of dat het doorgestoken kaart is, maar ik heb er wel wat van gezien en t zag er wel enorm veel te echt uit.
Het is inderdaad niet echt griezelig ofzo, maar met de veronderstelling dat het echt is is t wel enorm misselijkmakend.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 mar 2006 15:47

Eligius schreef:Die Faces of death series zijn inderdaad home-video achtige filmpjes van mensen die echt dood gaan terwijl ze worden opgenomen. Bijvoorbeeld een bunjeejumper waarvan het elastiek breekt enzo.
Ik weet niet in hoeverre dat echt is, of dat het doorgestoken kaart is, maar ik heb er wel wat van gezien en t zag er wel enorm veel te echt uit.
Het is inderdaad niet echt griezelig ofzo, maar met de veronderstelling dat het echt is is t wel enorm misselijkmakend.
Toen er destijds een enorme media aandacht ontstond rond die serie heb ik er een stel gezien. Een hoop dingen zijn echt maar de meest schokkende zaken waren in scene gezet (als je pauzeerde zag je dat het poppen waren, er waren meerdere camerastandpunten etc.). Nu zou ik die troep nooit meer bekijken destijds had ik er een zekere morbide fascinatie voor.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 12 mar 2006 15:52

ash_ schreef:
Eligius schreef:Die Faces of death series zijn inderdaad home-video achtige filmpjes van mensen die echt dood gaan terwijl ze worden opgenomen. Bijvoorbeeld een bunjeejumper waarvan het elastiek breekt enzo.
Toen er destijds een enorme media aandacht ontstond rond die serie heb ik er een stel gezien. Een hoop dingen zijn echt maar de meest schokkende zaken waren in scene gezet (als je pauzeerde zag je dat het poppen waren, er waren meerdere camerastandpunten etc.). Nu zou ik die troep nooit meer bekijken destijds had ik er een zekere morbide fascinatie voor.
He die fase van intresse voor dat soort akelige dingen heb ik ook gehad, heel gothic was dat indertijd :P Maarja, tegenwoordig zit ik al te gillen van de spinnen in Harry Potter... :wink:

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 12 mar 2006 17:11

Eligius schreef:[He die fase van intresse voor dat soort akelige dingen heb ik ook gehad, heel gothic was dat indertijd :P
Ik ook. Lachen om de dode mensen op rotten.com.
Maar nu kan ik daar niet meer om lachen. Nu houdt ik daar niet zoveel meer van. Al vind ik een martelingetje op z'n tijd nog best vermakelijk. :wink:

Maar ontopic: De man met de camera in Lost Highway weet me zelfs bij de gedachte weer de stuipen op het lijf te jagen! (De telefoonscène, brr...)

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 12 mar 2006 19:35

Lumière schreef: Maar ontopic: De man met de camera in Lost Highway weet me zelfs bij de gedachte weer de stuipen op het lijf te jagen! (De telefoonscène, brr...)
Lynch heeft dus behoorlijk wat angstaanjagend werk, want ik vond Rabbits van begin tot eind wazig maar ook héél erg kippenvelbezorgend. En wanneer dan het publiek begon te lachen, in combinatie met de onheilspellende muziek... brrr, brrr en nog eens brrr. Ook angstaanjagend vond ik de gil van een vrouw in episode acht, ik ben überhaupt al geen fan van dames die de longen uit hun lijf gillen, al helemaal niet als ie zo verontrustend en oprecht is.

Noodle
Bijrol
Bijrol

Bericht door Noodle » 16 mar 2006 17:26

Ik vond The Descent de engste film die ik in tijden heb gezien...Niet de engste film ooit, maar de rillingen liepen geregeld over mijn rug!

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 16 mar 2006 17:30

Noodle schreef:Ik vond The Descent de engste film die ik in tijden heb gezien...Niet de engste film ooit, maar de rillingen liepen geregeld over mijn rug!
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen, maar ik vond de film een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Er was een scene waar ik het wel benauwd van kreeg spoilertje wanneer een van de vrouwen vast komt te zitten spoilertje

Noodle
Bijrol
Bijrol

Bericht door Noodle » 16 mar 2006 17:45

Het verhaal stelde niks voor, maar het sfeertje en vooral sommige keiharde scene's zorgden ervoor dat ik hem eng vond.
Sfeerfilms als The Ring bijvoorbeeld, vind ik niet zo snel eng. Maar bij The Descent was het de combinatie van het sfeertje en de keiharde scene's die ervoor zorgden dat de rillingen over mij rug liepen!

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 16 mar 2006 17:47

Stok schreef:
Noodle schreef:Ik vond The Descent de engste film die ik in tijden heb gezien...Niet de engste film ooit, maar de rillingen liepen geregeld over mijn rug!
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen, maar ik vond de film een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Er was een scene waar ik het wel benauwd van kreeg spoilertje spoilertje
Ja, daar kreeg ik pas écht een onrustig en benauwend gevoel van. Een hele film met dat soort momenten zou veel enger zijn geweest, maar dat wordt dan waarschijnlijk ook weer eentonig.

Ik vond het in ieder geval wel één van de betere horrorfilms van de laatste paar jaar. Leuk was ook dat hij eerst schrikeffecten op clichémomenten bracht, zodat je verwachtingspatroon daarop gericht is, om daar in de 2e helft van de film vanaf te wijken, zodat er wat meer verrassing inzat.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 17 mar 2006 13:50

Il Padrino schreef:
Stok schreef:
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen, maar ik vond de film een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Er was een scene waar ik het wel benauwd van kreeg spoilertje spoilertje
Ja, daar kreeg ik pas écht een onrustig en benauwend gevoel van. Een hele film met dat soort momenten zou veel enger zijn geweest, maar dat wordt dan waarschijnlijk ook weer eentonig.

Ik vond het in ieder geval wel één van de betere horrorfilms van de laatste paar jaar. Leuk was ook dat hij eerst schrikeffecten op clichémomenten bracht, zodat je verwachtingspatroon daarop gericht is, om daar in de 2e helft van de film vanaf te wijken, zodat er wat meer verrassing inzat.
Inderdaad, ik ben me echt een paar keer de pleuris geschrokken. Daar komt bij dat het nou eenmaal veel spannender is om karakters met diepte eraan te zien gaan dan leeg kanonnenvoer. En diepte hadden de karakters best. Daarnaast zitten er een paar frisse wendingen in en een geniaal pijn-in-de-buik-effect:de scéne waarin ze perongeluk een vriendin dood inplaats van een crawler. En over het einde zijn de meningen verdeeld: ik vond het een zeer behoorlijk eind.

Plaats reactie