The Boondock Saints II - All Saints Day

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Happyhenk
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Happyhenk » 14 okt 2004 13:08

sweetangel1989 schreef:
Happyhenk schreef:
Mister Pink schreef: Heeft deze film dan echt zo'n goede reputatie? Ik weet dat hij bij IMDb een 7,7 krijgt, maar 36,4 % van de stemmers geeft een 10, waardoor ik dit cijfer toch sterk in twijfel neem.
Laten we zeggen dat deze film een beetje de reputatie heeft van een Scarface (7.8, 29.8% een 10), Fucking Åmål (8.0, 41.1% een 10) of Pirates of the Carribean (8.0, 33.3% een 10). Er is een grote groep die de film echt aanspreekt en dus geweldig vindt. En de rest snapt niet echt wat er nou zo bijzonder is aan de film (geeft dan ook een 6 of 7).
Dit is dus echt een voorbeeld van een film die je aan moet spreken om hem goed te kunnen (of willen) vinden.

Mijzelf spreekt de film heel erg aan, omdat het een interessant concept is waar inderdaad de meningen over uiteenlopen. Toch is dit redelijk zware onderwerp luchtig en amusant gebracht met de nodige humor. Bovendien spreken de hoofdrolspelers mij ook erg aan.
Mister Pink schreef: Zelf heb ik slechts een gedeelte van de film gezien, maar het spelen met chronologie vond ik een beetje gekunsteld overkomen (beetje van Tarantino afgekeken).
Of het gekunsteld is weet ik niet. En natuurlijk zal het het niveau van de manier waar op Tarantino met chronlogie speelt niet halen, maar ik dnek ook niet dat dat de bedoeling is. Ik vind wel dat het spelen met chronlogie in deze film een toegevoegde waarde heeft. Vooral omdat Willem Dafoe (ben z'n naam in de film even kwijt) eerst gaat gissen hoe het voorafgaande gebeurd is.

[Off-topic]Die chat vind ik ook maar irritant en op een website dien je je gewoon aan de geldende huisregels te houden:
* Reacties graag in normaal en correct Nederlands schrijven. (geen SMS-taal etc...)
[/Off-topic]
wat heb ik nou net gezegd, ik kap toch al?! zeur er dan niet zo op door ja -_-
Enig idee hoe lang het duurt voordat ik al die statistieken op gezocht had van die films? Juist, ik was al begonnen toen je nog niet had toegezegd te stoppen.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 14 okt 2004 13:12

Happyhenk schreef:Laten we zeggen dat deze film een beetje de reputatie heeft van een Scarface (7.8, 29.8% een 10), Fucking Åmål (8.0, 41.1% een 10) of Pirates of the Carribean (8.0, 33.3% een 10). Er is een grote groep die de film echt aanspreekt en dus geweldig vindt. En de rest snapt niet echt wat er nou zo bijzonder is aan de film (geeft dan ook een 6 of 7).
Dit is dus echt een voorbeeld van een film die je aan moet spreken om hem goed te kunnen (of willen) vinden.
Ik krijg inderdaad het gevoel dat het een film is met een "cult-following", een devote groep fans. Hetzelfd gevoel krijg ik bij de film Hellboy, waar ik dus weer wel waardering voor heb, maar waar de recensies en reacties in de media en op deze site zeer wisselvallig voor zijn.
Konami schreef:
Nee, maar als deel 2 een flop wordt, zal het aan zich zelf moeten liggen.
Deel 1 was goed, dus het heeft wel een goeie naam, die mensen weer gelijk aan zal spreken. Maar, de recensie's zullen niet genadeloos zijn, als die film ook slecht is. Dus....
Dat de film een goede naam heeft bij een selecte groep mensen zal ik daarom best beamen, maar ik vraag me af of het grote publiek er een hoge pet van op heeft/de film kent (het was geen grote blockbuster). Hij zou dus best kunnen floppen, hoewel het een artistiek gezien geslaagd vervolg kan zijn.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 14 okt 2004 13:23

Mister Pink schreef:Dat de film een goede naam heeft bij een selecte groep mensen zal ik daarom best beamen, maar ik vraag me af of het grote publiek er een hoge pet van op heeft/de film kent (het was geen grote blockbuster). Hij zou dus best kunnen floppen, hoewel het een artistiek gezien geslaagd vervolg kan zijn.
Da's waar...

sweetangel1989
Bijrol
Bijrol

Bericht door sweetangel1989 » 14 okt 2004 14:36

Happyhenk schreef:Enig idee hoe lang het duurt voordat ik al die statistieken op gezocht had van die films? Juist, ik was al begonnen toen je nog niet had toegezegd te stoppen.
ja okeej, sorrie dan

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 14 okt 2004 15:55

sweetangel1989 schreef: als je een woord nii snapt dan moe je da zegge, ik schrijf altijd zo ask chat, en dat pas ik nii egt aan voor een ander, dat heb ik meerdere malen tegen andere mensen op een chat gezegd, en diej laatste zin "en dat is nogal wiedus! :O " was op "da = dat" en als je er slegt tege kan moe je me berichte nii leze
:r

Als er iets is waar ik niet tegenkan is het wanneer mensen hun MSN taaltje voortzetten op fora en in andere geschreven stukken.
Dus Miss B3ez4H, wilt u, wanneer u geen abn kan tikken, alstublieft opsodemieteren en alles wat op een forum lijkt uit de weg gaan.
En oja, typ ook niet in het paars :)

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 14 okt 2004 16:06

Guido, het gekibbel was net afgelopen... :(
Zou je dan alsjeblieft ook geen olie meer op het vuur willen gooien door nu tegen mensen te zeggen dat ze moeten opsodemieteren e.d.?

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 14 okt 2004 16:22

Sorry, ik had heel de dag op school gezeten en wilde even laten weten wat ik ervan vond.

Goed, terug naar de Boondock Saints. Deel 1 was leuk, wat verwachten we van deel 2? ;)

sweetangel1989
Bijrol
Bijrol

Bericht door sweetangel1989 » 14 okt 2004 17:47

oke dan ga 'k over op rood :8

boondock saints 1 was zeker machtig :8

enne
/eens Bolo

als boondock saints 2 flopt hebbe we altijd 1 nog om over te kakelen :D

sweetangel1989
Bijrol
Bijrol

Bericht door sweetangel1989 » 14 okt 2004 17:49

o pardon, ik bedoelde HEBBEN, :oops: , ben met van alles bezig, o.a. msn en nog een ander forum, en dat gaat niet samen :P

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 14 okt 2004 17:53

(ik weet niet wat, ik weet niet hoe, ik iets moet zeggen) :o

sweetangel1989
Bijrol
Bijrol

Bericht door sweetangel1989 » 14 okt 2004 17:55

wat moet zeggen?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 okt 2004 17:56

Konami schreef:(ik weet niet wat, ik weet niet hoe, ik iets moet zeggen) :o
Kalm maar Konami, dit gaat ook wel weer over (hoop ik) :o

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 14 okt 2004 18:53

[ABN-mode]
Boondock 1 is een film die je gezien moet hebben.
Wat 2 zal brengen is nog maar afwachten.
Natuurlijk hoop ik dat de makers geen slap aftreksel van de eerste film gaan fabriceren.
Ik denk dat Duffy er wel iets goeds van kan maken.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 14 okt 2004 20:14

gollum36 schreef:
sweetangel1989 schreef:ik vin een vervolg wel best, deel 1 was keigaaf, mor as deel 2 een flop wor is et wel jmr ...
Wor hebbie ut ovr? kan nks vlgen van wattie zeggggg.
WTF!
ksnp dr nu duz heluhmaal nix meer vannnn...

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 14 okt 2004 20:16

Edit: te laat...

Plaats reactie