Noem een film die je leven heeft veranderd; HOE?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Noem een film die je leven heeft veranderd; HOE?

Bericht door Ayse » 07 feb 2003 21:35

er zijn van die films die zorgen voor een ommekeer in je leven/ die je leven veranderen.....
Ben ik dan te Oprah-achtig bezig??:)
welke film was dat voor jou??? en waarom???

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 07 feb 2003 23:18

star wars natuurlijk! no doubt about that!! en dan vooral Return of the Jedi, omdat ik die het meest bewust heb meegemaakt (ik ben nog niet zo'n oude lul)

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 03 apr 2003 14:56

Bij mij zijn dat een paar films bij elkaar: Bad Taste, Robocop, Terminator 2 en (en zeker niet te vergeten) Leon!!
En een paar films waar ik de naam er van ben vergeten.
Door deze films weet ik wat ik wil worden, een scenario schrijver en of een regisseur.

Met vriendelijke groeten,

Konami
(Die baalt dat hij thuis geen internet heeft, en daardoor niet zo snel een reactie kan plaatsen)

Simon
Filmster
Filmster

Bericht door Simon » 03 apr 2003 15:54

Tsja, geen één eigenlijk, of ik moet weer mijn eigen films gaan opnoemen. :)

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 03 apr 2003 20:39

Maare ayse, welke film heeft jouw het licht doen zien dan??

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 04 apr 2003 15:25

Dunston checks in.

na deze film heb ik besloten dat ik nooit maar dan ook nooit een aap wil hebben!

ok nu ff serieus, ik denk dat bij mij ook geen enkele film mijn leven heeft verandert.
ik blijf wel bepaalde scenes mijn hele leven lang onthouden scenes die een grote indruk op me maakten.
maar mijn leven veranderen nou... nee

mischien de films van simon (als ik ze ooit te zie!)

Busey
Bijrol
Bijrol

Bericht door Busey » 07 apr 2003 16:57

De films in mijn hoofd, want als die er niet waren hield ik niet zo van films en zou ik niet naar films kijken op de manier zoals ik nu doe.

HAL 9000
Bijrol
Bijrol

Bericht door HAL 9000 » 07 apr 2003 19:11

KOYANISQATSI

Zonder twijfel de film die de meeste indruk op mij gemaakt heeft. Voor diegene die nog nooit van deze film gehoord hebben: het is een film met louter natuur- en stadsbeelden, meesterlijk begeleid door hypnotiserende muziek van Philip Glass, die de schadelijk invloed van onze "beschaving" wel erg duidelijk verbeeld. Voor mij het hoogtepunt op cinematografisch gebied. Op dit moment (of net niet meer) draait het 3de deel van het -qatsi drieluik in de bioscoop. De titel is me even ontgaan maar het eindigt in ieder geval op qatsi. Heb hem gezien, maar vind hem toch wel een stuk minder dan Koyanisqatsi. Maar nog zeker de moeite waard van het kijken. Wel jammer dat alle beelden digitaal bewerkt zijn en daardoor soms hun kracht verliezen. Koyanisqatsi komt trouwens uit het Hopi en betekend zoiets als een leven in verval of een manier van leven die om een andere manier van leven vraagt. Het is maar dat je het weet.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 apr 2003 19:44

HAL 9000 schreef:KOYANISQATSI

Zonder twijfel de film die de meeste indruk op mij gemaakt heeft. Voor diegene die nog nooit van deze film gehoord hebben: het is een film met louter natuur- en stadsbeelden, meesterlijk begeleid door hypnotiserende muziek van Philip Glass, die de schadelijk invloed van onze "beschaving" wel erg duidelijk verbeeld. Voor mij het hoogtepunt op cinematografisch gebied. Op dit moment (of net niet meer) draait het 3de deel van het -qatsi drieluik in de bioscoop. De titel is me even ontgaan maar het eindigt in ieder geval op qatsi. Heb hem gezien, maar vind hem toch wel een stuk minder dan Koyanisqatsi. Maar nog zeker de moeite waard van het kijken. Wel jammer dat alle beelden digitaal bewerkt zijn en daardoor soms hun kracht verliezen. Koyanisqatsi komt trouwens uit het Hopi en betekend zoiets als een leven in verval of een manier van leven die om een andere manier van leven vraagt. Het is maar dat je het weet.
Koyaanisqatsi:ko.yaa.nis.katsi (from the Hopi language), n.
1. crazy life. 2. life in turmoil. 3. life disintegrating. 4. life out of balance. 5. a state of life that calls for another way of living.

Ik ben het met je eens dat de nieuwe film (waar ik nog helemaal voor naar A'dam moest gaan) minder is dan Koyaanisqatsi, en dat dat deels komt door de eindeloze manipulatie en computer beelden, maar dat het toch nog zeker de moeite waard is om te zien.

De titel van deze film luidt overigens als volgt:

Naqoyqatsi:(nah koy’ kahtsee) N. From the Hopi Language.
1. A life of killing each other. 2. War as a way of life. 3. (Interpreted) Civilized violence.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 08 apr 2003 19:00

- The Neverending Story: Hierdoor ben ik van Fantasy gaan houden en het ook gaan lezen... Een tijdrovende hobby :)

- Monsters Inc.: Leve bioscoop-dates :)

- Fucking Åmål: Een film die op het juiste moment kwam en waarna het
weer beter ging met m'n leventje...

En vast nog wel heel wat films... Maar over bovenstaande deed ik al
15 minuten en ik heb meer te doen dan dit...

-Zeur-

Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Ayse » 12 apr 2003 17:02

Rooster schreef:Maare ayse, welke film heeft jouw het licht doen zien dan??
hoi hoi,

om te beginnen was dat american history X zou ik zeggen.

Die film laat gewoon zien dat door 1 verkeerde blik, 1 verkeerd woord van 1 idool (like the dad in this movie) tegenover zijn zoons ... de hele toekomst laat veranderen.....

robertos
Filmster
Filmster

Bericht door robertos » 12 apr 2003 19:49

American Beauty

soms moet je gewoon doen waar je zin in hebt en niet met die sleur altijd maar meegaan.

dgvdvelden
Bijrol
Bijrol

Bericht door dgvdvelden » 14 apr 2003 20:21

Schindler's list, Band of Brothers (serie),The Deer Hunter, The Matrix, Forrest Gump, er zijn er zeker meer,maar hier een paar die mijn leven toch wel een impact hebben gegeven.

Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Ayse » 15 apr 2003 09:26

Ayse schreef:
hoi hoi,

Die film laat gewoon zien dat door 1 verkeerde blik, 1 verkeerd woord van 1 idool (like the dad in this movie) tegenover zijn zoons ... de hele toekomst laat veranderen.....
ten tweede "the sixth sense" en nog een film waarvan ik de naam niet meer weet maar die mij de stuipen op het lijf heeft gejaagd toen ik 12 was.

ten derde: een serie eigenlijk
" Anne of green gables" (boek + serie)

Busey
Bijrol
Bijrol

Bericht door Busey » 15 apr 2003 14:26

Ayse schreef:
hoi hoi,

Heej, ik geloof toch echt niet dat het door 1 verkeerde blik of 1 cerkeerd woord van 1 idool komt hoor.
Denk meer dat het een "onbewuste" vorm van indoctrinatie komt.
Maargoed die film heb ook mijn zicht op racisme en haat veranderd, en hopelijk niet alleen het mijne!

Plaats reactie