Beste Samurai Films

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 feb 2010 19:24

GREAT martial art fan schreef:
Nummer 3 Sword In The Moon is wel degelijk een Samuraifilm hoor.
Het is een Koreaanse film die zich afspeelt in Korea. Samurai zijn Japanners.

Wat betreft The Last Samurai:

Ik heb op zich niks tegen Cruise (als acteur tenminste), dat is het punt niet. Maar het feit blijft dat zijn fictieve personage eigenlijk niks te zoeken heeft tussen de samurai en het idee dat een westerling de ultieme samurai zou kunnen zijn is ronduit belachelijk. Nou heb ik me nog wel een beetje vermaakt met dit ridicule gegeven, maar de notie dat deze film de beste samurai film na Seven Samurai zou zijn... :o

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 15 feb 2010 22:26

Colonel_Kurz schreef:
GREAT martial art fan schreef:
Nummer 3 Sword In The Moon is wel degelijk een Samuraifilm hoor.
Het is een Koreaanse film die zich afspeelt in Korea. Samurai zijn Japanners.

Wat betreft The Last Samurai:

Ik heb op zich niks tegen Cruise (als acteur tenminste), dat is het punt niet. Maar het feit blijft dat zijn fictieve personage eigenlijk niks te zoeken heeft tussen de samurai en het idee dat een westerling de ultieme samurai zou kunnen zijn is ronduit belachelijk. Nou heb ik me nog wel een beetje vermaakt met dit ridicule gegeven, maar de notie dat deze film de beste samurai film na Seven Samurai zou zijn... :o
Van Sword In The Moon heb je gelijk Het is een Koreaanse film en samurai's zijn Japanners. En toch in de film zijn het 2 Samurai's.

Van The Last Samurai versta ik dat het niet zou kunnen dat een westerling de ultieme samurai zou zijn, de Samurai zou ze nooit toegelaten. Maar ja dat maakt het ook film. En voor ik is The Last Samurai de beste samurai film na Seven Samurai. Niet voor andere mensen. En ik heb ook niet zoveel Samurai films gezien dus er kunnen nog veel betere. Maar ik vond hem gewoon erg goed, niks aan te doen.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 15 feb 2010 22:29

Nu begrijp ik je mening over The Last Samurai. Ik begrijp het, laten we het hier bij laten. Oké?

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 16 feb 2010 16:56

The Last Samurai is inderdaad zeer sterk ;)

De Cruise-film heeft zo z'n goede momenten, maar ik heb hetzelfde probleem ermee als Kurz
Bukowski schreef:Nog niet genoemd in dit topic: Goyokin :T
:T

Hideo Gosha heb ik pas sinds kort ontdekt. Goyokin en Hitokiri (beiden uit 1969) zijn echt geweldig. De komende maand zullen meer van z'n films volgen.

Inmiddels ben ik bijna klaar met de Zatoichi films van Katsu. Met nog drie delen te gaan valt alleen deel 23 wat tegen, voor de rest zijn ze allemaal op z'n minst leuk en zitten er ook een aantal hele sterke films tussen, zoals delen 20 en 21 waar respectievelijk Mifune an Nakadai komen opdagen.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 28 mar 2010 11:45

Ik wilde gewoon eventjes zeggen dat ik net Azumi heb gekocht.

Hij was mij aangeraden geweest door iemand van het forum en toen heb ik hem gekeken en vond ik hem wel de moeite.

Dus nu stond hij voor 4€ in de supra en dat kon ik niet laten staan. Dus heb ik hem maar gekocht.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 08 sep 2010 01:00

Tasslehoff_Burrfoot schreef:The Last Samurai is inderdaad zeer sterk ;)
Dit zei ik toendertijd voor de gein, want ik had hem nog helemaal niet gezien, maar inmiddels wel. Het blijkt een sterke zwanenzang van Misumi te zien, die minder dan een jaar later veel te jong stierf. De film gaat over het einde van het samurai tijdperk rondom de Meiji-restoratie en hoe enkele samurai daarin betrokken zijn. De film neemt z'n tijd om de personages redelijk uit te diepen en de vele zwaardgevechten houden de 160 minuten durende film goed op dreef. Een aanrader voor chanbara fans, maar verwacht geen overdreven Zatoichi/Lone Wolf & Cub toestanden, aangezien de film een pacifistische boodschap brengt en betrekkelijk realistisch aandoet (voor Misumi's doen tenminste :wink:)

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Beste Samurai Films

Bericht door oT » 08 sep 2010 23:29

Mijn advies: The Hidden Blade van Yoji Yamada. Misschien wel beter dan The Twilight Samurai, maar dat is moeilijk te zeggen :D .

Check check!
http://www.imdb.com/title/tt0442286/

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 17 sep 2010 11:39

En ik wil gewoon even zeggen dat ik de Once Upon a Time in China trilogie heb gekocht en ik vroeg me af of dit een goeie aankoop is geweest?

Ik ken de films helemaal niet, maar ze zijn met Jet Li en dat staat vaak wel garand voor vermaak.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 sep 2010 12:03

Het zijn hoe dan ook geen samurai films. :)

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 17 sep 2010 12:18

Colonel_Kurz schreef:Het zijn hoe dan ook geen samurai films. :)
:D

Niet?

Ik dacht van wel, maar wie ben ik :)

Edit

Ik heb de trailer bekeken en het is inderdaad niet bepaald een Samurai film, maar in welk genre vallen deze films dan wel?

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 17 sep 2010 13:13

Gewoon Martial Arts is het?

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 17 sep 2010 13:49

Rem schreef:Gewoon Martial Arts is het?
Ja, waarom ook niet :)
Logisch...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 sep 2010 23:57

Samurai vindt je alleen in Japan, Tim, dus de titel is wat dat betreft ook al veelzeggend. :wink:

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 18 sep 2010 07:38

Colonel_Kurz schreef:Samurai vindt je alleen in Japan, Tim, dus de titel is wat dat betreft ook al veelzeggend. :wink:
Is dat algemeen bekend? :) Ik moet toch eens iets aan mijn geschiedkundige kennis gaan doen... :oops:

Mlima
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mlima » 24 nov 2010 20:12

Er zijn er niet zo heel erg veel die volgens het klassieke patroon zijn opgebouwd en gefilmd. De Kurosawa producties zijn schitterend om naar te kijken en de dialoogtechniek is gedoseerd en uitermate passend bij het genre.
Tot mijn verrassing ontdekte ik dat Tarantino niet van plagiaat vrij te pleiten is in zijn Kill Bill cyclus. Bij het zien van Lady Snowblood ontdekte ik opbouw en zelfs stukken muziek evenals choreografie in de Lucy Liu/Oren Ishii vs Thurman/Beatrice Kiddo aka The Bride episode in KB 1. Vrijwel letterlijk overgenomen inclusief aankleding, zwaard en beweging. Een dikke min voor Tarantino dus.
Ik vraag me af of er buiten het Aziatische veel belangstelling voor dit hele specifiek genre is. Om het goed te begrijpen moet je een stukje cultuur kennen en dat doet lang niet iedereen.

Plaats reactie