Film-bekentenissen

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Film-bekentenissen

Bericht door ruben » 07 dec 2004 12:08

Een plek voor een bekentenis of een biecht die te maken heeft met film.
Ik weet het...geen gemakkelijk iets. Je geeft je bloot. Je stelt je kwetsbaar op. Daarom zal ik zelf als eerste gaan.

Hoi. Ik ben ruben en ik moet iets bekennen.
('Hi, ruben!', roepen jullie in koor)

Ik val als een blok voor de suikerzoete films Disney. :oops:
De musical-nummers in Mulan, de pluizige beestjes in Lion King, de Amerikaanse Christen-moraal die zowat in elke Disney verwerkt zit...ik ga er voor. Snikkend zit ik voor de televisie en snuit mijn zakdoek vol. Ik zing mee met de meest nichterige musical-liedjes. En altijd geldt: hoe zoeter, hoe beter.

En weet je wat? Ik loop er niet meer voor weg! Ik heb nu de kracht gevonden het te erkennen en er zelfs publiekelijk voor uit te komen. Heeft dit invloed op de manier waarop mensen mijn recensies lezen? Pech! Zal ik het laatste beetje aanzien dat ik nog heb verspelen? Jammer dan.

Ik hou van Disney-films! Zo!

Dat is eruit...

who's next? :)

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 07 dec 2004 12:24

Hoi Ruben! Ik ben Hermit, en ik durf niet met m'n echte naam op het forum. Ik moet ook iets bekennen.

Ik ga namelijk ook plat, maar dan niet voor Disney, maar voor de meest ranzige sport-victorie-momenten: Rocky ("Adrian, I love you!"), Chariots of Fire, Ali, noem zo maar op. Zelfs de Dan Jansen- story is me niet erg genoeg; hoe onwaarschijnlijker de come-back, hoe voller mijn gemoed!

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 07 dec 2004 12:35

Welkom Hermit. Ik ben blij dat je zo open durft te zijn. Heel erg bedankt dat je dit wilde delen.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 07 dec 2004 12:43

(Heel zenuwachtig) Hoi, *Kuch* ik ben Konami,
Dit is mijn eerste keer in de A-ABC (A-Anonieme Biecht Club).

Dit is een hele grote stap voor mij, ... .. ik kijk heel graag naar Feelgood movies, vooral naar een dramafilm met een zoet sappige einde. Waar iedereen lang en gelukkig leeft. Maar als ik zelf aan het schrijven ben, dan gaat de hoofdfiguur in mijn verhaallijn, het niet overleven.
Ik weet niet of ze voor deze vage syndroom, een naam hebben, maar...
Ja, ... Zucht.

Oh ja, ik kijk ook graag naar bors... ehm... nee, laat maar.

Misschien heb ik binnenkort meer moed, dan nu. :oops:

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 07 dec 2004 13:06

Konami schreef:Oh ja, ik kijk ook graag naar bors... ehm... nee, laat maar.

Je bedoelt borstelbaan-schansspringen? Geeft nix jongen, komt in de beste families voor!

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 07 dec 2004 13:13

:D Geweldig topic!! :T Maar ik kijk nog even de kat uit de boom eer ik jullie toelaat tot de diepste krochten van mijn filmziel. :lol:

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 07 dec 2004 13:13

hermit elephant schreef:
Konami schreef:Oh ja, ik kijk ook graag naar bors... ehm... nee, laat maar.

Je bedoelt borstelbaan-schansspringen? Geeft nix jongen, komt in de beste families voor!
het zou ook Borsato kunnen zijn...

In elk geval welkom Konami. Ik dacht wel dat er behoefte was aan een soort AA voor filmfreaks. Welkom...ik stel je confessie erg op prijs.

Wie wil er nog meer...?

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 07 dec 2004 13:37

hallo ik ben frans en huil bij the green mile...pfffff
en iedere romantische / wijve films vind ik te gek, vooral als de 2 geliefde samen eindigen of samen dood gaan.

I'm a sucker for love and melodrama

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 07 dec 2004 13:45

Hoi ik ben sickboy en heb ook nog iets te bekennen: toen ik titanic in de bioscoop heb gezien kon ik het niet droog houden :oops:.
Toen ik 10 was moest ik ook een keer huilen bij herby. hij wilde toen zelf moord plegen en van een brug springen/rijden.
dit knaagt al heel lang aan me en ben blij dat ik het een keer heb kunnen vertellen. :D

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 07 dec 2004 13:52

Chuck Norris, Top Gun... Dddanny... Nee, sorry mensen, ben er duidelijk nog niet klaar voor. Ik blijf nog even luisteren als jullie het niet erg vinden.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 dec 2004 13:54

Eindelijk kan ik dan mijn hart uitstorten, mijn naam is Ann, en ik ben dol op films waarin de misdadigers de politie te slim af zijn, en ze lekker samen of alleen met de buit verdwijnen. Daar kan ik echt van genieten. Ook vind ik het lekker om te zitten huilen bij een film, eerst stiekem, maar als ik zie dat anderen ook geroerd zijn tot in hun tenen dan biggelen de tranen over m'n wangen.

Nu kan ik eindelijk ook even kwijt dat ik een hekel heb aan films waarin één man in z'n eentje zowat een heel leger kan opruimen met maar een gewoon pistool, waar overigens heel wat meer kogels uitkomen dan er in kunnen.

En Engelse films zijn mijn favorieten, géén vrouwen die totaal opgemaakt van bed komen met hun haar in een grandioos kapsel, geen mannen die meteen van hun werk af naar hun welgevulde bar lopen. Nee, gewoon echte mensen! Die als ze een dreun krijgen, zowat de halve film tenminste met blauwe plekken of kwetsuren rond sukkelen.

Er is nog wel meer, maar voorlopig vind ik het wel genoeg, het is een pak van m'n hart. :Y

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 07 dec 2004 14:16

Ann McDunn schreef:Nu kan ik eindelijk ook even kwijt dat ik een hekel heb aan films waarin één man in z'n eentje zowat een heel leger kan opruimen met maar een gewoon pistool, waar overigens heel wat meer kogels uitkomen dan er in kunnen.
Hm, zet je dan maar schrap voor de FT-dag in januari...

*ahem*

Hallo, ik ben Bolo en ik moet iets bekennen. :oops:

Ik vind Tim Burton eigenlijk maar een aanstellerige, kinderachtige kwezel. Ik weet dat hij heel talentvol is, maar ik kan helemaal niks met die 'bizarre fantasie' van hem, en dat komt doordat ik een Droogstoppel ben. Dat kinderlijke, verwonderlijke aan zijn films irriteert me mateloos - 'word toch eens volwassen man!', denk ik dan. Ed Wood en Mars Attacks! vond ik goed, maar van Beetlejuice en Edward Scissorhands krijg ik enorme jeuk. Door Tim Burton vind ik Michael Keaton en Johnny Depp eigenlijk ook een stuk minder sympathiek.

Ik zal het maar gewoon zeggen: Tim Burton :r

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 07 dec 2004 14:18

Hallo allemaal,

mijn naam is Wouter (*HALLO WOUTER*, zeggen de lotgenoten).
Uhm....hallo...uhm....
ik uh, wil het volgende met jullie delen.

Ik vind het heerlijk als in een film mensen op de meest gruwelijke manier om het leven komen. Pijn, bloed, bodyparts, marteling heerlijk!
Horror is dan ook mijn favoriete genre. Hoe meer pijn, gore, bizarre zaken enzo, des te meer zit ik te genieten.

Als grote tegenstelling, moet ik ook even melden dat de glorieuze (meestal) sportmomenten en de 'buddy'-momenten in een film mij een brok in mijn keel bezorgen. (grote voorbeeld, Remember the Titans)

Ik ben nu klaar voor deze sessie.
Emotioneel even uitgeblust. Ik moet me nu even terugtrekken om me weer op te laden voor de volgende keer. (ff een slasher-movie opzetten)

Bedankt voor het luisteren.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 07 dec 2004 14:23

Ik ben blij dat er meer lotgenoten zijn die zich ergens voor schamen en dat er zo massaal gereageerd word. voel je je toch niet zo alleen.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 07 dec 2004 14:25

Psycho-M schreef:Hallo allemaal,

mijn naam is Wouter (*HALLO WOUTER*, zeggen de lotgenoten).
Uhm....hallo...uhm....
ik uh, wil het volgende met jullie delen.

Ik vind het heerlijk als in een film mensen op de meest gruwelijke manier om het leven komen. Pijn, bloed, bodyparts, marteling heerlijk!
Horror is dan ook mijn favoriete genre. Hoe meer pijn, gore, bizarre zaken enzo, des te meer zit ik te genieten.
Beste Wouter. Heeeeeel erg bedankt voor je bijdrage. Ik kreeg er een heel warm gevoel van, zo fijn! Maar ik vraag je om iets dieper te gaan; waar denk je dat die voorliefde voor gruwelijkheden vandaan komt? Heeft het iets me je jeugd te maken? Voel je je niet begrepen? Is het het monster in jou zelf? Stel je hart eens open.

Plaats reactie