Film-bekentenissen

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 14 dec 2004 17:32

gollum36 schreef:
Rarara schreef:
gollum36 schreef: Ik zit er nu nog middenin.... :r
Toch makkelijk op te lossen. doen zo als ik deed: zeggen dat je niet meer gaat. Ze kijken je misschien ff vreemd aan maar ze kunnen je toch niet dwingen.
Dan ken je mijn ouders niet.... Chantage ten top....
nodig mij dan een keertje uit! Ik kom echt met liefde een keertje langs! :Y

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 14 dec 2004 17:35

gollum36 schreef:
Rarara schreef:
gollum36 schreef: Ik zit er nu nog middenin.... :r
Toch makkelijk op te lossen. doen zo als ik deed: zeggen dat je niet meer gaat. Ze kijken je misschien ff vreemd aan maar ze kunnen je toch niet dwingen.
Daarom mag je geen Life of Brian van ze kijken :-?

Volgende zondag gewoon in bed blijven liggen, er zijn genoeg argumenten waarom de kerk grote bullshit is..

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 14 dec 2004 17:37

HAL. schreef:
gollum36 schreef:
Rarara schreef: Toch makkelijk op te lossen. doen zo als ik deed: zeggen dat je niet meer gaat. Ze kijken je misschien ff vreemd aan maar ze kunnen je toch niet dwingen.
Daarom mag je geen Life of Brian van ze kijken :-?

Volgende zondag gewoon in bed blijven liggen, er zijn genoeg argumenten waarom de kerk grote bullshit is..
Life of Brain zijn mijn ouders ook niet al te blij mee... Ik heb ze allang aangeleerd dat ze zich niet met mijn films mogen bemoeien, nu het volgende kunstje nog... Gatver, wat baal ik soms van mijn ouders.....

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 18 dec 2004 21:05

hermit elephant schreef:Hoi Ruben! Ik ben Hermit, en ik durf niet met m'n echte naam op het forum. Ik moet ook iets bekennen.

Ik ga namelijk ook plat, maar dan niet voor Disney, maar voor de meest ranzige sport-victorie-momenten: Rocky ("Adrian, I love you!"), Chariots of Fire, Ali, noem zo maar op. Zelfs de Dan Jansen- story is me niet erg genoeg; hoe onwaarschijnlijker de come-back, hoe voller mijn gemoed!
Pfff, effe een update. Wat ik blijkbaar al lang verdrongen had, maar me na het opnieuw zien vanavond ineens weer herinner, is dat ik het zelfs had bij de laatste race van de Bobsleeers van Cool Runnings! Wat een onvergetelijke heroïk!!! :cry:

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 27 dec 2004 22:18

Vroeger (toen ik een jaar of 10 was, ben nu 18.) was (een van) mijn lievelingsfilm..: Problem Child 2..

Heb die film op één dag met een neef 3 keer achter mekaar gekeken.. :oops:

marnix
Bijrol
Bijrol

Bericht door marnix » 28 dec 2004 09:27

Beste lotgenoten,

Ook ik wil een aantal beschamende bekentenissen doen, te beginnen met het feit dat ik Eternal Sunshine of the Spotless Mind helemaal niet zo meesterwerk vond als door iedereen wordt beweerd. Origineel, fris en amusant, maar daar wilde ik het dan bij laten... (feitelijk heb ik dit tot nu toe bij alles wat ik heb mogen meemaken uit het script oeuvre van Kaufman... het spijt me zo...)

Verder herkijk ik films met een slecht einde vaak zonder het mistroostige einde mee te pakken door de film dus eerder af te zetten (Leon...)

Ben ik een sucker voor Lethal Weapon en krijg ik keer op keer een brok in mijn keel bij de eindgeneriek van deel 4 wetende dat dit de laatste Lethal Weapon was... (uiteraard blijf ik mijzelf voorhouden dat een nieuw deel tot de mogelijkheden behoort)

Heb ik een vreemde fascinatie voor gruwelijke sterfscenes (Ghost Ship) waarbij vooral 'de blik' van stervenden karakters mij oneindig kunnen boeien...

Heb ik een nacht niet kunnen slapen van Requiem for a Dream en ben ik ook voorlopig niet van plan deze ooit weer eens te zien...

Heb ik talloze critici-verantwoorde films liggen op DVD die zelfs nog in verpakking liggen omdat ik toch liever een feel-good flick opzet, waarmee ik bij mijn (voorlopige) laatste-uit-de-doeken-doe-zegje beland; ik zwijmel bij romcoms als Serendipity, It Could Happen to You, Sleepless in Seattle etc.

ik ga mijn broek verschonen...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 28 dec 2004 12:21

marnix schreef:Beste lotgenoten,
Eeh...jouw bekentenissen hebben NIETS met ons te maken hoor ! Voor de rest ben je geheel welkom en vrij om je vochtverliezen hier te etaleren. :wink:
marnix schreef:Verder herkijk ik films met een slecht einde vaak zonder het mistroostige einde mee te pakken door de film dus eerder af te zetten (Leon...)
Even voor de goede orde: Je bedoelt hier een eind aan de film wat géén Happy End is? Dat is natuurlijk héél wat anders als een slecht einde...
marnix schreef:ik zwijmel bij romcoms als Serendipity, It Could Happen to You, Sleepless in Seattle etc.
Wow, en...? Heb je You've got Mail ook alweer gezien ?
marnix schreef:ik ga mijn broek verschonen...
Duh...eh...That's a little bit more information than I was waiting for.. :D

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 28 dec 2004 13:22

@marnix...

dit soort bekentenissen zou ik nog niet op durven te biechten tegen meneer pastoor op de biechtstoel.

marnix
Bijrol
Bijrol

Bericht door marnix » 28 dec 2004 13:23

Dr. Strangelove schreef:Eeh...jouw bekentenissen hebben NIETS met ons te maken hoor ! Voor de rest ben je geheel welkom en vrij om je vochtverliezen hier te etaleren. :wink:
hmmm mis toch een beetje die mentale steun hiero...
Dr. Strangelove schreef:Even voor de goede orde: Je bedoelt hier een eind aan de film wat géén Happy End is? Dat is natuurlijk héél wat anders als een slecht einde...
excuus dat bedoelde ik inderdaad, laten we het erop houden dat ik met een slecht einde een slecht einde voor een geliefd personage bedoel...
Dr. Strangelove schreef:Wow, en...? Heb je You've got Mail ook alweer gezien ?
nou en?! jij doet net of het geen big deal is! Ik kan films kijken met telkens dezelfde personages (en soms dus zelfs dezelfde acteurs) die telkens hetzelfde beleven en waarvan telkens de afloop vooraf vast staat en kan me er vervolgens dan ook goed mee vermaken... hmmm en hiermee besef ik dat dit niet alleen voor romcoms geldt, volgens mij heb ik zojuist mijzelf een psychose aangepraat...

ik ga even in een donker en desolaat hoekje zitten, denk ik...

PS: You've Got Mail, duh, zegge zo'n 4maal...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 28 dec 2004 22:23

Nou ? Niks 'nou en' !
Mens, ben blij dat je zulk genoegen in zulke films weet te vinden.
Prachtig toch ?

Ik krijg ook altijd een brok in de keel van Jesus Christ Superstar ook al weet ik dat ie straks weer aan die boomstam genageld wordt. Ik geniet zelfs dan van het vanuit meerdere camerastandpunten gefilmde opheffen van het kruis...
En die tekst van Judas in het begin kan ik dromen en ik vind zijn merkwaardige motoriek zoo geweldig !
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 30 mar 2005 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 30 mar 2005 17:40

Dr. Strangelove schreef:Nou ? Niks 'nou en' !
Mens, ben blij dat je zulk genoegen in zulke films weet te vinden.
Prachtig toch ?

Ik krijg ook altijd een brok in de keel van Jesus Christ Superstar ook al weet ik dat ie straks weer aan die boomstam genageld wordt. Ik geniet zelfs dan van het vanuit meerdere camerastandpunt gefilmde opheffen van het kruis...
En die tekst van Judas in het begin kan ik dromen en ik vind zijn merkwaardige motoriek zoo geweldig !
Dat is ziek..... :D
Maar ik heb ook een probleem: Ik begin zowiezo te kwijlen bij de meest creatieve moordscenes....wat mijn ouders weer niet leuk vinden.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 30 mar 2005 18:01

Dan moet je maar 's nader kennis maken met..... (godver, moest lang zoeken...) (#25/7)

Vast een Man naar je hart ! Want !

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 30 mar 2005 18:21

Ik verzamelde altijd Star Wars poppetjes en ik heb mij ooit eens (lang, lang geleden :) ) met carnaval verkleed als James Bond 8)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 30 mar 2005 18:29

Guido schreef:Ik verzamelde altijd Star Wars poppetjes en ik heb mij ooit eens (lang, lang geleden :) ) met carnaval verkleed als James Bond 8)
Dat kan erger, ik ben ooit als Pino verkleed naar de kleuterschool geweest...

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 30 mar 2005 18:35

Hehe, vet :)
Ik ben ook ooit Robbedoes geweest, mijn lieve moeder had zo'n heel pak in elkaar geflanst, inclusief die
eekhoorn :)

Ik zou trouwens een moord doen voor een Austin Powers pak:

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie