Léon

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Simon
Filmster
Filmster

Léon

Bericht door Simon » 28 feb 2003 02:21

Rara hoe komt het, ik heb hem net weer gezien en ik blijf het één van de beste actiefilms aller tijden vinden, hoewel er heel veel merkbare fouten in zitten. Bepaalde dialogen en scenes zijn verschrikkelijk cliché, de motieven van de hoofdpersonages zijn soms ongeloofwaardig, Oldman overacteert dat het een lieve lust is, enz.
Toch geniet ik weer met volle teugen van "this is from... Matilda". Zelfs Sting vind ik geweldig aan het eind van de film, en dat is toch wel bijzonder. Zijn er hier meer mensen die Léon ook zo goed vinden? Of ben ik de enige?

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 28 feb 2003 03:23

Okay, kritiek leveren gaat je gemakkelijk af
Vertel nu es waarom je het zo'n goeie film vindt

wat is er trouwens mis met het gebruik van cliches! Zonder cliches geen film!

Konami
Regisseur
Regisseur

Leon

Bericht door Konami » 28 feb 2003 16:29

Ik vind hem een van de beste films ooit.
Ik vind hem prachtig, dat komt door de mooie camera gebruik, actie scene 's, Jean Reno, Gary Oldman, Nathalie Portan en bepaalde dingen die de film gewoon mooi maken...

PS. check La Femme Nikita eens, daar zie Leon (Jean Reno) ook, maar volgens mij heet hij daar dan Viktor. (Ofzo)

Een Jean Reno en een Luc Besson fan.
Konami

Simon
Filmster
Filmster

Bericht door Simon » 28 feb 2003 17:05

Okay, kritiek leveren gaat je gemakkelijk af
Vertel nu es waarom je het zo'n goeie film vindt
Tsja, dat weet ik dus eigenlijk niet. Op zich is het idee om een standaard huurmoordenaarfilm te maken maar dan met een twaalfjarig meisje in de plaats van waar normaal de love interest zit tamelijk geniaal, maar echt veel kan ik niet opnoemen. Het is een beetje een raadsel, daarom opende ik dit topic ook: want wat is er nou zo goed aan deze film, dat ik hem ondanks alle fouten nog zo geweldig vind?

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 28 feb 2003 19:30

Het is in ieder geval een film die niet de geijkte paden volgt en in die zin de aandacht trekt (in positieve zin).
De hoofdrollen worden overtuigend neergezet en de film weet voordurend de aandacht vast te houden met de nodige humor, drama en actie.
Maar ja, wat is er nou zo goed aan?
Waarom vindt iemand chocolade-ijs zo lekker?.......

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 mar 2003 11:02

Rooster schreef:Het is in ieder geval een film die niet de geijkte paden volgt
Hoezo niet?

Simon
Filmster
Filmster

Bericht door Simon » 01 mar 2003 12:46

Hoezo volgens jou wel?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 mar 2003 13:56

Ik zal bekennen, ik heb 'm niet gezien. Ik vroeg eigenlijk gewoon om wat onderbouwing van die uitspraak.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 01 mar 2003 15:46

Colonel_Kurz schreef:
Rooster schreef:Het is in ieder geval een film die niet de geijkte paden volgt
Hoezo niet?
Tja.... moeilijk... Het lijkt op zich een keiharde actiefilm maar is eigelijk net zo goed in het genre "drama" te plaatsen. De relatie tussen de koele huurmoordenaar en het 12 jarige meisje biedt ruimte aan mooi acteerwerk. En verder is het net als in "La Femme Nikita" (die ik overigens een stuk minder vond) de stijl waarmee het verhaal verteld wordt. En wat dat is, dat kan ik niet uitleggen. Chocalade-ijs moet je gewoon proeven, ik denk dat je de film gewoon moet gaan zien...

jerohen
Figurant
Figurant

Bericht door jerohen » 01 mar 2003 16:19

Grappig dat je het zegt, ik heb eigenlijk hetzelfde bij Leon. Het is een gewone actiefilm, maar ik vond 'em echt buitengewoon goed. Hoe kan dat?

Tja, ik denk dat je sommige films gewoon erg goed vind zonder dat je precies kunt uitleggen waarom. Dat zijn kennelijk de films die je echt "raken". De persoonlijke waardering voor een film is niet zuiver een optelsom van acteerprestaties, dialogen, plotwendingen en special effects, maar het is een geheel dat je in meer of mindere mate aanspreekt.

Nou moet ik zeggen dat er wel degelijk briljante scenes in de film zitten. De de mooiste vind ik de scene waarin Mathilda (Natalie Portman) aanklopt bij de deur van Leon nadat haar familie net afgeslacht is: het is haar enige kans om daar levend weg te komen, maar laat Leon haar binnen? SUPER-scene!

Maar goed, ik heb dus idd hetzelfde gevoel bij die film.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 mar 2003 10:36

jerohen schreef:Tja, ik denk dat je sommige films gewoon erg goed vind zonder dat je precies kunt uitleggen waarom. Dat zijn kennelijk de films die je echt "raken". De persoonlijke waardering voor een film is niet zuiver een optelsom van acteerprestaties, dialogen, plotwendingen en special effects, maar het is een geheel dat je in meer of mindere mate aanspreekt.
Hier heb je volkomen gelijk in, alleen is het moeilijk om op zo'n oordeel te baseren of je een film wel of niet moet kijken.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 mar 2003 16:58

Om even in te gaan waarom een film al of niet door iemand ontzettend goed gevonden kan worden.. (of helemaal niks)

Tja, een goede film is inderdaad meer dan een optelsom van verhaal, beeld, geluid, acteurs, tekst, actie en whatever.

Wat mij betreft wil ik graag de vergelijking maken met liefde of (nog beter) verliefdheid.

Waarom ben je verliefd op dame x terwijl dame y eigenlijk mooier is en grotere eh.. dingen zou kunnen hebben (excusez moi) ?
Nou ja, je moet niet alles kunnen of willen rationaliseren en/of stevig onderbouwen met keiharde feiten.
Ik noem het chemie !

Wat mij betreft heeft de chemie van LEON op mij in ieder geval dezelfde uitwerking. Prachtfilm ! Niet om alleen het verhaal maar om het totaal; it just works and fits !
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 03 mar 2003 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 mar 2003 17:37

Dr. Strangelove schreef:Waarom ben je verliefd op dame x terwijl dame y eigenlijk mooier is en grotere eh.. dingen zou kunnen hebben (excusez moi) ?
Nou ja, je moet niet alles kunnen of willen rationaliseren en/of stevig onderbouwen met keiharde feiten.
Ik noem het chemie !
Dit kan natuurlijk wel weer aan het acteren liggen of de manier waarop ze geschreven zijn (ik denk aan Ghost World, of The Opposite Of Sex), of heb je het nu niet meer over films?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 mar 2003 17:47

Kurtz, jij als geharde (en geflipte) militair kan ik natuurlijk niet duidelijk maken wat chemie is.... ;-)

Tuurlijk heeft het te maken met acteren. Maar de het geheel moet meer zijn dan de som der delen....

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 mar 2003 17:49

..
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 03 mar 2003 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie