Beste drugsfilm

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Se7en
Filmster
Filmster

Bericht door Se7en » 01 feb 2005 13:32

Ik ben ook erg benieuwd naar The Trip, geschreven door Jack Nicholson op basis van zijn eigen ervaringen met LSD.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 01 feb 2005 13:36

Fear and Loathing in Las Vegas
The Acid House
Trainspotting
Blow
Requiem for a dream
Half Baked
Go!
Spun (aanrader!)
Killing Zoe
Naked Lunch
The big Lebowski
The Doors
Drugstore Cowboy
How High
Scarface
New Jack City
Alle Cheech & Chong films! :D

Er zijn nog zoveel meer films die op de een of andere manier iets met drugs dan wel verslaving te maken hebben.
Ook in mijn lijstje kun je twijfelen of je sommige films wel echt tot de categorie drugs films kunt rekenen. Maar er is altijd wel een connectie met drugs.

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 01 feb 2005 15:41

Se7en schreef:Ik ben ook erg benieuwd naar The Trip, geschreven door Jack Nicholson op basis van zijn eigen ervaringen met LSD.
Die heb ik thuis liggen. Ik vind het bepaald geen aanrader. Er zitten wel mooie Kaleidoscopische beelden in, en Dennis Hopper in een hippie rol verbreekt het record met ' man' zeggen in een zeer korte tijd. Maar verder is er weinig aan. Meer geschikt als VJ film voor een psychedelisch feest dan als verhaalvertelling.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 01 feb 2005 17:23

Aangezien er hier veel boekenlezers zijn, heb ik nog wel een tip voor een goed boek over drugs (nog afgezien van Trainspotting, wat echt een geweldig boek is :)) : Junk van Linda Yablonsi. Dit gaat over een drugsverslaafde in de art-scene van het New York van de jaren tachtig. Het is wat serieuzer dan Trainspotting, maar het is niet zo'n boek waarin ze net doen alsof drugs alleen maar slecht is en je er nooit aan moet beginnen. Een echte aanrader! :T

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 01 feb 2005 17:26

Half Baked _O_ :D

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 01 feb 2005 17:28

Konami schreef:Half Baked _O_ :D
_O_ geweldige film

Kees Camera
Bijrol
Bijrol

Bericht door Kees Camera » 01 feb 2005 20:17

Ik mis Human Traffic eigenlijk nog...! Daar wordt ook een beste hoeveelheid genuttigt!

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 01 feb 2005 22:41

Psycho-M schreef:Fear and Loathing in Las Vegas
The Acid House
Trainspotting
Blow
Requiem for a dream
Half Baked
Go!
Spun (aanrader!)
Killing Zoe
Naked Lunch
The big Lebowski
The Doors
Drugstore Cowboy
How High
Scarface
New Jack City
Alle Cheech & Chong films! :D
Die hele lijst en dan Traffic er niet tussen zetten! :o

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 01 feb 2005 23:32

Laat deze niet ontbreken aan de hiervoor genoemde mooie lijst(en):

Afbeelding

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 feb 2005 01:52

Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof Zoo is een aanrader, en het boek is ook prima. Natuurlijk lopen de film en het boek goed af, maar Christiane is later toch overleden aan een overdosis.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 02 feb 2005 08:11

Ann McDunn schreef:Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof Zoo is een aanrader, en het boek is ook prima. Natuurlijk lopen de film en het boek goed af, maar Christiane is later toch overleden aan een overdosis.
Snif snif, Ann, ik heb al gezegd dat dat een goede film en inderdaad steengoed boek is maar niemand luistert ooit naar me, ik word niet serieus genomen wehhhhhhh :cry: :P

Maar inderdaad, Christiane F vind ik nog steeds de beste. De leegheid, niet het bestraffende vingertje kortom alles klopte. Tja ze is inderdaad overleden aan een overdosis, het boek eindigt ook met een open einde. Ze zei eerlijk dat ze er "probeerde" vanaf te blijven. Een toppertje. Heel wat traantjes gelaten bij dit dramaatje.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 02 feb 2005 08:56

True Romance :wink:

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 02 feb 2005 09:02

Wanneer drank ook onder de drugs die hier worden bedoeld valt, mag Leaving Las Vegas ook niet ontbreken :)

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 02 feb 2005 10:24

Strider schreef: Die hele lijst en dan Traffic er niet tussen zetten! :o
Ja sorry, sorry, sorry.

Er staan nog wel meer films niet tussen. Ook Christiane F. was er een die ik er niet bij had staan.
Maar ja, ik moet toch iets overlaten voor de andere forummers. :wink: :D

Een twijfelgeval, kunnen we de film Kids ook als drugsfilm zien?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 feb 2005 13:12

jacq schreef:
Ann McDunn schreef:Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof Zoo is een aanrader, en het boek is ook prima. Natuurlijk lopen de film en het boek goed af, maar Christiane is later toch overleden aan een overdosis.
Snif snif, Ann, ik heb al gezegd dat dat een goede film en inderdaad steengoed boek is maar niemand luistert ooit naar me, ik word niet serieus genomen wehhhhhhh :cry: :P

Maar inderdaad, Christiane F vind ik nog steeds de beste. De leegheid, niet het bestraffende vingertje kortom alles klopte. Tja ze is inderdaad overleden aan een overdosis, het boek eindigt ook met een open einde. Ze zei eerlijk dat ze er "probeerde" vanaf te blijven. Een toppertje. Heel wat traantjes gelaten bij dit dramaatje.
Huil maar niet hoor Jacq, ik neem je wel serieus, en ik vind dit nog steeds de film en het boek die het best laten zien wat drugs doen, zonder al teveel franje. :Y Er is overigens nog een film waar ik maar niet op kan komen, daar krijgt een jonge vrouw een Cold Turkey in een gevangeniscel, en dat is ook een oudere film, dat was ook nogal aangrijpend. Ik zal m'n roestige hersencellen nog wel wat olie geven, misschien kom ik er dan wel weer op, maar het is al lang geleden dat ik die film heb gezien.

Plaats reactie