Beste drugsfilm

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 feb 2005 16:53

In die lijst van Empire mis ik toch zeker - Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981).

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 19 feb 2005 16:54

Ann McDunn schreef:In die lijst van Empire mis ik toch zeker - Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981).
En wat wordt er in die film geconsumeerd?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 feb 2005 16:58

Juggalo, eerst de lichtere drugs en later EVERYTHING. :Y

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 19 feb 2005 16:59

Ann McDunn schreef:Juggalo, eerst de lichtere drugs en later EVERYTHING. :Y
Zeer rauwe en indringende film... _O_

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 feb 2005 17:02

gollum36 schreef:
Christiane F. is voor mij nog altijd dè film die laat zien wat drugs aanrichten, en zeker is het een rauwe en indringende film. _O_

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 19 feb 2005 17:18

Ann McDunn schreef:
gollum36 schreef:
Christiane F. is voor mij nog altijd dè film die laat zien wat drugs aanrichten, en zeker is het een rauwe en indringende film. _O_
Toen ik jonger was begreep ik nooit wat ze bij het station zocht. Dat vond ik zo'n nare plaats...

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 19 feb 2005 20:01

gollum36 schreef:
Ann McDunn schreef:
gollum36 schreef: Zeer rauwe en indringende film... _O_
Toen ik jonger was begreep ik nooit wat ze bij het station zocht. Dat vond ik zo'n nare plaats...
Tja Gollum, vond ik ook. Vreselijk, zie nog elke scene voor me. Zie nog de slow motion beelden voor me als ze voor het eerst een auto instapt en zichzelf verkoopt voor drugs bahhhh, vond ik toen zooo vreselijk erg. En uiteraard, nu nog maar toen was ik 14 (euhh denk ik) en vond ik het heel aangrijpend en snapte niet dat ze dat kon doen. En dan de aftakeling van de actrice, nee dit is voor mij nog altijd DE drugsfilm. Ik zag laatst in de Veronicagids dat hij toch weer uitgebracht wordt. Zou ik beslist willen hebben, al was het alleen maar voor mijn stiefdkids van kijk, zo kan het gaan, maar ja, voor de oudste is het al te laat. Weet wel dat ik vreselijk geschrokken ben door die film, zeker omdat er in mijn tijd nog niet zoveel over bekend was, althans men deed er nogal geheimzinnig over.

In duitsland toen ook, er was weinig over bekend, een zeer agressieve campagne altijd maar informatief zijn de duitsers daar nooit over geweest vandaar dat er in Berlijn ook heel veel jongeren aan de drugs raakten, de uitzichtloosheid en de onbekendheid van de drugs.

maxpayne
Bijrol
Bijrol

Bericht door maxpayne » 19 feb 2005 22:20

AngelEyes schreef:
juggalo schreef:Everything

Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
Ha ha: humor! :D
nou kan je wel om lachen maar als je van drugsfilms houd moet je gewoon hier ook van houden. niet alles maar heel veel soorten drugs worden gebruikt + drank ook schijnt ook allemaal nog es echt gebeurt te zijn en dan snap k ook eigenlijk niet waarom veel mensen deze film afkraken.

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 19 feb 2005 22:31

maxpayne schreef:
AngelEyes schreef:

nou kan je wel om lachen maar als je van drugsfilms houd moet je gewoon hier ook van houden. niet alles maar heel veel soorten drugs worden gebruikt + drank ook schijnt ook allemaal nog es echt gebeurt te zijn en dan snap k ook eigenlijk niet waarom veel mensen deze film afkraken.
Wie heeft het hier over afkraken? Het is een van m'n lievelingsfilms.

maxpayne
Bijrol
Bijrol

Bericht door maxpayne » 20 feb 2005 17:42

jah maar zoek maar es reviews van de film die liegen er nie om: word gezegd dat deze film geflopt is en eigenlijk begrijp ik dat niet

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 20 feb 2005 17:52

maxpayne schreef:
AngelEyes schreef:

Ten eerste: ik moet niks, ten tweede: op deze site ben ik nog nooit iemand tegengekomen die de film afkraakte en ten derde: je suggeert dat omdat er veel soorten drugs en drank genuttigd worden en het een waargebeurd verhaal schijnt te zijn het wel een goede film moet zijn. Deze mening deel ik dus niet.

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 21 feb 2005 17:48

Over Fear and Loathing gesproken; de schrijver van dit boek uit de seventies, Hunter S Thompson heeft vandaag zelfmoord gepleegd.

Author Hunter Thompson dies at 67
ASPEN, Colo. (AP) — Hunter S. Thompson, the acerbic counterculture writer who popularized a new form of fictional journalism in books like Fear and Loathing in Las Vegas, fatally shot himself Sunday night at his Aspen-area home, his son said. He was 67.

Afbeelding

Naast Fear and Loathing is ook ' Where the Buffalo Roam' verfilmd met Bill Murray in de rol van Thompson. Johnny Depp en Benicio Dell Toro werken momenteel aan de derde verfilming van 1 van zijn boeken: The Rum Diary. Thompson heeft zelf ook een rolletje in ' Fear and Loathing' in een scene in een nachtclub genaamd The Matrix.

maxpayne
Bijrol
Bijrol

Bericht door maxpayne » 28 feb 2005 00:11

AngelEyes schreef:
maxpayne schreef:
AngelEyes schreef: Ha ha: humor! :D
Ten eerste: ik moet niks, ten tweede: op deze site ben ik nog nooit iemand tegengekomen die de film afkraakte en ten derde: je suggeert dat omdat er veel soorten drugs en drank genuttigd worden en het een waargebeurd verhaal schijnt te zijn het wel een goede film moet zijn. Deze mening deel ik dus niet.
neej tuurlijk niej haha zo bedoelde ik het ook niet. had voordat ik deze site tegenkwam zoveel sites gezien die deze film afkraakten dan denk ik gauw dat die mensen die film niet snappen of goed gekeken hebben ofzow. tuurlijk het is hun mening maar veel van die reviews staat niet echt duidelijk in beschreven WAAROM ze de film niet leuk vonden. dan maak ik gauw op dat ze de film niet echt begrepen hebben (corrigeer me als ik fout zit) bijvoorbeeld in sommige reviews worden de domste stukjes uit de film gehaald en dan gedaan of dat de hele film zo gaat. maar niemand heeft het over de geniale teksten en droge humor wat er in deze film zit dan denk ik ook dat ze niet de hele film hebben gezien maar een klein stukje en het dan hebben opgegeven. heb jij bijvoorbeeld niet doodgelachen om die droge acties van johnny? k bedoel begrijp me niet verkeerd maar ALS je van humor houd DENK ik dat je hier ook zeker van houd. maja is mijn mening :D ik iig wel :T :T

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 28 feb 2005 00:31

Geen drugsfilm, maar de enkele drugs-scene uit deze film was erg leuk. The Garden State.
Meest nare drugsfilm is Requiem for a Dream voor mij... zeer goed, maar wat een vreselijk einde.
Pulp Fiction is natuurlijk ook een leuke, maar die zie ik toch niet echt als drugsfilm.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 28 feb 2005 12:24

maxpayne schreef:
AngelEyes schreef:
maxpayne schreef: nou kan je wel om lachen maar als je van drugsfilms houd moet je gewoon hier ook van houden. niet alles maar heel veel soorten drugs worden gebruikt + drank ook schijnt ook allemaal nog es echt gebeurt te zijn en dan snap k ook eigenlijk niet waarom veel mensen deze film afkraken.
neej tuurlijk niej haha zo bedoelde ik het ook niet. had voordat ik deze site tegenkwam zoveel sites gezien die deze film afkraakten dan denk ik gauw dat die mensen die film niet snappen of goed gekeken hebben ofzow. tuurlijk het is hun mening maar veel van die reviews staat niet echt duidelijk in beschreven WAAROM ze de film niet leuk vonden. dan maak ik gauw op dat ze de film niet echt begrepen hebben (corrigeer me als ik fout zit) bijvoorbeeld in sommige reviews worden de domste stukjes uit de film gehaald en dan gedaan of dat de hele film zo gaat. maar niemand heeft het over de geniale teksten en droge humor wat er in deze film zit dan denk ik ook dat ze niet de hele film hebben gezien maar een klein stukje en het dan hebben opgegeven. heb jij bijvoorbeeld niet doodgelachen om die droge acties van johnny? k bedoel begrijp me niet verkeerd maar ALS je van humor houd DENK ik dat je hier ook zeker van houd. maja is mijn mening :D ik iig wel :T :T

Natuurlijk zitten er grappige stukjes in, maar dan vind ik een film als Trainspotting toch een stuk grappiger. En bij deze film vraag ik me altijd een beetje af of mensen het een goede film vinden omdat het 'cool' is het een goede film te vinden, of omdat het ook een goede film is in de zin van een sterk verhaal of een boodschap. Ik zie in ieder geval alleen maar twee mensen die 1 lange trip maken, en dat vind ik nou niet echt een dermate interessant gegeven dat het een goede film oplevert. Maar misschien zie ik iets helemaal over het hoofd???

Plaats reactie