Irritante filmclichés

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 19 feb 2005 22:33

Of met honderden auto's die kapot worden gereden in een achtervolging. :O

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 20 feb 2005 00:33

of auo's die een sprong van tientallen meters zonder ook maar enige schade overleven...

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 20 feb 2005 08:41

dannyB schreef:In een "slasher" doen de mensen altijd de dingen die je nou juist niet moet doen om je leven te behouden... :r
Dat bedoel ik.
AL-TIJD die verdomde trap op rennen wanneer je beter naar buiten kunt vluchten. :o

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 feb 2005 12:02

Al die dingen over auto's die gezegd worden, vind ik toch heerlijk in The Blues Brothers.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 20 feb 2005 12:07

Colonel_Kurz schreef:Al die dingen over auto's die gezegd worden, vind ik toch heerlijk in The Blues Brothers.
_O_

een film die van begin tot eind een opeenstapeling is van dergelijke cliches kan inderdaad erg goed uitpakken.
(overigens blijkt hun auto uiteindelijk ook niet meer helemaal onbeschadigt...)

Echt storend is het vooral bij meer serieus bedoelde films, zoals Gone in Sixty Seconds (2000), die ik dan ook tot de slechtste films reken die ik ooit gezien heb. En ja, nog veel slechter inderdaad dan The Fast & the Furious...

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 20 feb 2005 18:02

Lege koffers tillen en koffie drinken uit lege mokken.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 20 feb 2005 19:08

gollum36 schreef:.... ik lig rechtop in mijn bed...
:-?

On Topic:
- Autos waarvan de benzinetank ontploft als de auto even aangetikt word of als ie een ravijn induikt al in de lucht ontploft.
- Autos die een salto over de lengte-as maken. (A-Team!) Zoiets moet je volgens mij goed voorbereiden maar de Bad Guys hoeven maar een stoeprand te raken.
- Mensen die letterlijk door de lucht vliegen als een bom achter ze inslaat (soms zelfs voordat de bom inslaat!) en dan met hun armen door de lucht maaien.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 20 feb 2005 19:39

Waar ik me aan erger is het (zoals ik het noem) misbruiken van dramatische ironie; het feit dat je als kijker meer weet dan de hoofdpersoon.

Dit wordt altijd gebruikt als handig trucje om onlogische plotwendingen toch logisch te laten lijken. Het gaat als volgt te werk (personen en exacte daden kunnen variëren):

1) Good guy weet niet wat bad guy gaat doen
2) Bad guy vertelt zijn plan aan een van zijn hulpjes, waardoor de kijker weet wat hij van plan is, maar de good guy nog steeds niet
3) door één of ander stom hintje realiseert de good guy zich in één keer hoe alles in elkaar zit. Dit komt dan "logisch" op de kijker over, omdat deze weet dat het inderdaad zo in elkaar zit, maar zonder de info verkregen bij punt 2 had de conclusie bij 3 helemaal niet zo logisch geleken. :o

Verder is natuurlijk ergerlijk als twee rivalen uiteindelijk familie van elkaar blijken te zijn... :r

darkness
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door darkness » 20 feb 2005 20:23

Il Padrino schreef: Verder is natuurlijk ergerlijk als twee rivalen uiteindelijk familie van elkaar blijken te zijn... :r
hm dat vond ik in Desperado niet zo ergelijk hoor..

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 20 feb 2005 20:54

1. Waarom kun je bij films die zich in Parijs afspelen, altijd uit ieder raam de Eiffeltoren zien?!?
2. In een bruine papieren boodschappentas zit altijd één stokbrood of een prei...

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 20 feb 2005 20:57

Iemand luisterd naar een tape. Hoort iets speciaals. Spoelt hem terug en speelt hem af, toevallig altijd net op het moment waar het speciale gedeelte begon.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 21 feb 2005 10:24

Marlous77 schreef:Personen die aan het begin van de film bijvoorbeeld een inhaler gebruiken en ergens in het midden of aan het eind het ding niet kunnen vinden bij nood.
:D Dat is inderdaad lomp. Of dat kinderen die astmatisch zijn zo'n ding in een film moeten gebruiken maar niet eens weten hoe het werkt waardoor het niet geloofwaardig overkomt dat het kind astmatisch is. }:

Ook vaag zijn de zinnen in het begin van de film als bijvoorbeeld; "Pas op, van roken ga je dood", dat je dan al weet dat degene tegen wie het gezegd wordt dan wel dood zal gaan, misschien door iets dat rookt ofzo. En dan zegt die persoon na de dood; "Ik zei het toch dat roken je dood zou worden?"

Super lomp!

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 21 feb 2005 10:27

Als er een totale stilte is in een vlak landschap of in een western, dat er dan zo''n hooibaal voorbij komt gewaaid..gebeurd ook vaak in komedies..

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 21 feb 2005 10:35

dannyB schreef:Als er een totale stilte is in een vlak landschap of in een western, dat er dan zo''n hooibaal voorbij komt gewaaid..gebeurd ook vaak in komedies..
tumbleweed heet zo'n ding :)

Als mensen in een cafe komen of bij iemand op bezoek gaan en ze nemen wat te drinken dan nemen ze vaak maar 1 slokje (of nog niet eens) en dan gaan ze al weer. Ze drinken bijna nooit hun glas leeg!!

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 21 feb 2005 10:44

Rooster schreef:Als mensen in een cafe komen of bij iemand op bezoek gaan en ze nemen wat te drinken dan nemen ze vaak maar 1 slokje (of nog niet eens) en dan gaan ze al weer. Ze drinken bijna nooit hun glas leeg!!
Of nog erger: ze bestellen een (tweede) drankje en lopen weg voordat het gebracht is. Zonde!

Plaats reactie