Irritante filmclichés

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 24 feb 2005 22:16

Nog 2 clichés waar ik me aan erger:

- (Vooral in horrorfilms) Als de Bad Guy wordt neergeschoten/neergestoken of iets dergelijks, gaan de Good Guys altijd voorzichtig kijken of hij dood is, en uiteraard blijkt dat niet zo te zijn. Ik zou zeggen, ram er eerst gewoon voor de zekerheid nog wat kogels doorheen!!

- Stel, de Bad Guy wordt gezocht. Dan ziet de Good Guy ineens in de verte de Bad Guy lopen. En wat doet hij? Schreeuwt hij eerst: "HEY!", om de Bad Guy vervolgens weg te zien rennen en ja hoor, de achtervolgingsscène kan beginnen. Graag zou ik weleens de kop van de Bad Guy willen zien als de Good Guy stiekem op hem afsluipt en dan opeens voor hem opduikt, "Kiekeboe!!".

Scarkees
Bijrol
Bijrol

Bericht door Scarkees » 25 feb 2005 19:46

Capone schreef:Nog 2 clichés waar ik me aan erger:

- (Vooral in horrorfilms) Als de Bad Guy wordt neergeschoten/neergestoken of iets dergelijks, gaan de Good Guys altijd voorzichtig kijken of hij dood is, en uiteraard blijkt dat niet zo te zijn. Ik zou zeggen, ram er eerst gewoon voor de zekerheid nog wat kogels doorheen!!

- Stel, de Bad Guy wordt gezocht. Dan ziet de Good Guy ineens in de verte de Bad Guy lopen. En wat doet hij? Schreeuwt hij eerst: "HEY!", om de Bad Guy vervolgens weg te zien rennen en ja hoor, de achtervolgingsscène kan beginnen. Graag zou ik weleens de kop van de Bad Guy willen zien als de Good Guy stiekem op hem afsluipt en dan opeens voor hem opduikt, "Kiekeboe!!".
2 zeer bekende cliches :r

vooral die eerste is walgelijk in Scream 2.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 25 feb 2005 20:03

Scarkees schreef: 2 zeer bekende cliches :r

Volgens mij heb je de bedoeling van de Scream films niet helemaal begrepen.

Scarkees
Bijrol
Bijrol

Bericht door Scarkees » 26 feb 2005 12:27

Mister Pink schreef:
Scarkees schreef: 2 zeer bekende cliches :r

Volgens mij heb je de bedoeling van de Scream films niet helemaal begrepen.
Waar slaat dat nou weer op dan? }:

Het is al wel een aantal jaren geleden dat ik die films keek,maar dit lijkt me vrij duidelijk.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 26 feb 2005 12:31

Mister Pink bedoelt geloof ik dat de Scream-films juist expres chiché-matig bezig zijn... Maar ik wil niet voor mijn beurt praten :oops: , Mister Pink?!?

Scarkees
Bijrol
Bijrol

Bericht door Scarkees » 26 feb 2005 12:40

LuciusMalfoy schreef:Mister Pink bedoelt geloof ik dat de Scream-films juist expres chiché-matig bezig zijn... Maar ik wil niet voor mijn beurt praten :oops: , Mister Pink?!?
Nou ja ik moest even een voorbeeld bedenken,ik kijk zoiezo weinig horror films enz. :8

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 26 feb 2005 12:47

LuciusMalfoy schreef:Mister Pink bedoelt geloof ik dat de Scream-films juist expres chiché-matig bezig zijn... Maar ik wil niet voor mijn beurt praten :oops: , Mister Pink?!?
Inderdaad, de Scream films nemen het genre juist op de hak door alle clichés te bevestigen (en dat zijn er nogal wat). In de film wordt constant gerefereerd naar de wetmatigheden in horror-films...
Scream schreef:Casey: Who's there?
Ghostface: Never say who's there? Don't you watch scary movies? It's a death wish. You might as well come out to investigate a strange noise or something.

Phone Voice: Do you like scary movies?
Sidney Prescott: What's the point they're all the same, some stupid killer stalking some big-breasted girl who can't act and is always running up the stairs when she should be running out the front door, it's insulting.
Als je dan vervolgens de film gaat beschuldigen van cliché's heb je het volgens mij niet helemaal begrepen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 26 feb 2005 12:51

Mister Pink schreef: Als je dan vervolgens de film gaat beschuldigen van cliché's heb je het volgens mij niet helemaal begrepen.
Maar als je een goed voorbeeld nodig hebt van wat die clichés zijn en hoe die in mekaar zitten...

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 26 feb 2005 12:56

Colonel_Kurz schreef:
Mister Pink schreef: Als je dan vervolgens de film gaat beschuldigen van cliché's heb je het volgens mij niet helemaal begrepen.
Maar als je een goed voorbeeld nodig hebt van wat die clichés zijn en hoe die in mekaar zitten...
Tuurlijk, maar volgend op de manier waarop ze dan gebruikt worden in Scream kan je ze volgens mij niet meer irritant of "walgelijk" noemen, tenzij je de film niet helemaal goed begrepen hebt (wat in het geval van Scarkees denk ik het geval geweest is).

Metal Earth
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Metal Earth » 03 mar 2005 00:58

Al die actiefilms waar een blanke en een neger een team vormen zoals Lethal Weapon.

De bad guy valt en wordt doorboord door iets scherps op het eind.

In sportfilms, altijd op het laatste moment, in de laatste seconde weten ze de wedstrijd te winnen.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 03 mar 2005 08:41

Metal Earth schreef:In sportfilms, altijd op het laatste moment, in de laatste seconde weten ze de wedstrijd te winnen.
Met name heel ergerlijk als de winnende partij gedurende de film echt onaantastbaar is geweest. En dan opeens tijdens de finale lukt het nie meer... :Z

Scarface
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Scarface » 02 mei 2005 18:46

ahum Mister Pink, bedoel je niet SCARY MOVIE?? Je zit hier de hele tijd te lullen over Scream.

En daardoor heeft Scarkees gelijk, in SCREAM gebeurd dat ook, NIET Scary movie

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 02 mei 2005 18:54

Scarface schreef:ahum Mister Pink, bedoel je niet SCARY MOVIE?? Je zit hier de hele tijd te lullen over Scream.

Nee hij bedoelt scream. Scary Movie is eifenlijk een parodie op een 'parodie'.
Kijk scream 1 en 2 nog eens en je zult het zien

edit:
kan je overigens niet eens kappen met dat gescheld (kanker hier, lullen daar)? Tis alstijd gezellig op het forum en laten we dat houden zo...

Scarkees
Bijrol
Bijrol

Bericht door Scarkees » 07 mei 2005 16:21

Calva schreef:
Scarface schreef:ahum Mister Pink, bedoel je niet SCARY MOVIE?? Je zit hier de hele tijd te lullen over Scream.

Nee hij bedoelt scream. Scary Movie is eifenlijk een parodie op een 'parodie'.
Kijk scream 1 en 2 nog eens en je zult het zien

edit:
kan je overigens niet eens kappen met dat gescheld (kanker hier, lullen daar)? Tis alstijd gezellig op het forum en laten we dat houden zo...
Check zijn nick. :lol:

Babske
Bijrol
Bijrol

Bericht door Babske » 07 mei 2005 17:14

Scarface schreef:in SCREAM gebeurd dat ook
Als je eerst beter NL leert spellen, kom je misschien wat serieuzer over als je commentaar levert op anderen.... :Y

zo, nu hebben we wel weer genoeg energie in Scarface gestoken, back on topic maar weer... :T

Plaats reactie