De Lemmy's en de Stoffels

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

De Lemmy's en de Stoffels

Bericht door Colonel_Kurz » 22 feb 2005 21:14

Lees hier nog eens de nominaties.

Wat vindt men op het forum van de nominaties? Wie wil men dat er wint? Wie denkt men dat er gaat winnen?

P.S.: Wil je lobbyen voor bepaalde films, dan is dit daar de plek voor. :)

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 22 feb 2005 21:46

Heel goed dat er eindelijk een topic waarin de Lemmy en alles wat erom heen zit is grondig besproken kan worden. Zo zou ik wel het een en ander willen weten over de organisatie achter de award. Bijvoorbeeld welk juryleden het met elkaar doen.. *cough* Nee, alle gekheid op een stokje, ik lees op de 'officiele' website van de Lemmy (www.lemmy.nl - KLIK) dat hij een halfbroer heeft die in de VS woont en ook nog een zus. Nou is het wel duidelijk dat die halfbroer Oscar heet, maar hoe zit dat precies met die zus, wie is dat? En ook de afkorting van dat genootschap, waar staan die letters F.I.L.M. voor? In dit geval zou het "FilmTotaal Is Lekker Mysterieus" kunnen zijn. Je ziet het, vragen genoeg waar nu spoedig een antwoord op kan komen.

En dan geef ik nu het woord aan de persoon die licht voor ons in de duisternis rondom Lemmy schijnt.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 22 feb 2005 23:02

Is F.I.L.M. overigens bewust een anagram van M.I.L.F.?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 23 feb 2005 09:21

En is de naam Lemmy een eerbetoon aan de met boeventronie gezegende zanger van Motorhead?
:wink:
Afbeelding

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 23 feb 2005 09:28

Mister Pink schreef:Is F.I.L.M. overigens bewust een anagram van M.I.L.F.?
ok das niet serieus bedoeld he? :-?

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 23 feb 2005 10:11

Nogmaals: vanwaar die hartgrondige afkeer van Angelopoulos?

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 23 feb 2005 11:03

Sokolsky schreef:Nogmaals: vanwaar die hartgrondige afkeer van Angelopoulos?
Tsja, blijkbaar had er iemand een enorme hekel aan Trilogia... kan toch?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 feb 2005 14:05

Bolo schreef:
Misschien dat het handig is als iemand van F.I.L.M. uitlegt hoe de nominaties tot stand gekomen zijn?

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 23 feb 2005 15:06

ash_ schreef:
Bolo schreef:
Misschien dat het handig is als iemand van F.I.L.M. uitlegt hoe de nominaties tot stand gekomen zijn?
Ik weet niet of zo'n mysterieus genootschap z'n geheimen zo makkelijk prijsgeeft.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 feb 2005 15:13

Mister Pink schreef: Ik weet niet of zo'n mysterieus genootschap z'n geheimen zo makkelijk prijsgeeft.
Ik betwijfel dat ook ten zeerste.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 23 feb 2005 15:56

Bolo schreef:
Als ik zo op IMDb kijk, zie ik toch wel een overweldigend aantal stemmen voor Trilogia (de volle 69 stuks). Zou me dus sterk lijken mochten al die F.I.L.M. mensen deze film hebben gekeken. Voor mij genoeg reden om in een einzelgängertheorie te geloven (en dan zal er ook wel geen Stoffel van komen).

Voor de rest vind ik het eigenlijk wel een mooie lijst met nominaties. Wel miste ik Oldboy bij beste soundtrack (vond dat persoonlijk een van de sterkere punten van de film en dan is het raar om zien dat Oldboy grossiert in nominaties, behalve voor muziek)

Anyway: toi toi toi Oldboy :)

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 23 feb 2005 19:27

De meeste nominaties voor een Lemmy lijken net vanaf een oud programma blaadje gekomen te zijn wat op de grond achterin een filmhuis gevonden is. Een beetje kunstzinnige producties erin snap ik nog, maar dat het compleet doorgeslagen is naar de 'verkeerde' kant, is een beetje te veel van het goede. Die lijst spreekt me daarom ook totaal niet aan, zelfs al heb ik een aantal van die films gezien.

Behoud aub uw geloofwaardigheid en negeer La meglio gioventù!

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 feb 2005 21:07

Mark schreef:De meeste nominaties voor een Lemmy lijken net vanaf een oud programma blaadje gekomen te zijn wat op de grond achterin een filmhuis gevonden is. Een beetje kunstzinnige producties erin snap ik nog, maar dat het compleet doorgeslagen is naar de 'verkeerde' kant, is een beetje te veel van het goede. Die lijst spreekt me daarom ook totaal niet aan, zelfs al heb ik een aantal van die films gezien.

En alle awards moeten zeker naar Alien vs Predator. Nee, het was tijd voor een award die het anders aanpakte en niet ging voor commercieële pulp (alle festivalprijzen niet meegerekend).

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 23 feb 2005 21:17

Mark schreef:De meeste nominaties voor een Lemmy lijken net vanaf een oud programma blaadje gekomen te zijn wat op de grond achterin een filmhuis gevonden is. Een beetje kunstzinnige producties erin snap ik nog, maar dat het compleet doorgeslagen is naar de 'verkeerde' kant, is een beetje te veel van het goede. Die lijst spreekt me daarom ook totaal niet aan, zelfs al heb ik een aantal van die films gezien.

Oh, dus dát is geloofwaardig... een film negeren alleen maar omdat anderen hem naar jouw vermoeden teveel ophemelen.

Riiiight...

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 24 feb 2005 00:34

Allemaal fijn en prima dat er ook eindelijk een award is die niet aan commerciele pulp denkt als het gaat om goed, maar wel als het gaat om slecht. En dan kan ik me alleen nog maar afvragen wat voor kromme redenatie er aan vooraf is gegaan om uit alle films die in 2004 zijn uitgekomen zo vaak La meglio gioventù te nomineren. Het zal wel aan de smaak van het illustere genootschap liggen. En dan moet je inderdaad een heleboel negeren om weer bij die titel terecht te komen voor zowel beste mannelijke en vrouwelijke bijrol. Dus wie is wat nou precies aan het ophemelen?

Plaats reactie