De Lemmy's en de Stoffels

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 24 feb 2005 00:48

Mark schreef:Allemaal fijn en prima dat er ook eindelijk een award is die niet aan commerciele pulp denkt als het gaat om goed, maar wel als het gaat om slecht.
Pulp impliceert toch al dat de film slecht is?
Mark schreef:En dan kan ik me alleen nog maar afvragen wat voor kromme redenatie er aan vooraf is gegaan om uit alle films die in 2004 zijn uitgekomen zo vaak La meglio gioventù te nomineren. Het zal wel aan de smaak van het illustere genootschap liggen. En dan moet je inderdaad een heleboel negeren om weer bij die titel terecht te komen voor zowel beste mannelijke en vrouwelijke bijrol. Dus wie is wat nou precies aan het ophemelen?
Niet om het een of ander, maar heb je La Meglio Gioventu eigenlijk zelf gezien? Zo ja, dan vraag ik me af wat precies je kritiek op die film is. Zo nee, dan zou je hem eens moeten bekijken, misschien dat je dan snapt waarom de leden van F.I.L.M. hem zo goed vinden (net zoals ik zelf trouwens).

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 24 feb 2005 00:51

Mark schreef:Allemaal fijn en prima dat er ook eindelijk een award is die niet aan commerciele pulp denkt als het gaat om goed, maar wel als het gaat om slecht. En dan kan ik me alleen nog maar afvragen wat voor kromme redenatie er aan vooraf is gegaan om uit alle films die in 2004 zijn uitgekomen zo vaak La meglio gioventù te nomineren. Het zal wel aan de smaak van het illustere genootschap liggen. En dan moet je inderdaad een heleboel negeren om weer bij die titel terecht te komen voor zowel beste mannelijke en vrouwelijke bijrol. Dus wie is wat nou precies aan het ophemelen?
Ja ik zou hier natuurlijk tegenin kunnen gaan maar ik denk dat The Dude dat het beste verwoorde toen hij zei: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 feb 2005 01:11

Als ik wat te zeggen had over awards, dan had La meglio gioventù van mij ook in de prijzen gevallen, en ik behoor niet bepaald tot een illuster gezelschap, maar die film is gewoon prachtig, en wie dat niet vindt, kiest gewoon een film die hij/zij wel mooi vonden. Volgens mij heeft dat helemaal niet te maken met absolute filmkennis, La meglio is een pracht film over gewone mensen voor gewone mensen, en niet alleen voor nerds.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 24 feb 2005 15:40

Tjonge, jonge....wat een ophef en irritatie over de nominaties van de filmprijzen van FT!!! Als de nominaties van de oscars bekend worden gemaakt lig je toch ook niet te zeuren bij de organisatie over de films die genomineerd zijn, of dat je eigen favoriet er niet bij zit. Dat je het jammer vindt dat een film er wel of niet bij zit kan ik me voorstellen, maar om daar nou zo'n vertoning van te maken....

Ik weet zeker dat de nominaties hier op FT op een weloverwogen manier gekozen zijn door mensen die wel meer dan een film gezien hebben en die ook wel verstand hebben van goede films.

Wees blij dat er nieuwe dingen worden bedacht door enthousiaste mensen, met hart voor de zaak. En als je het niet kunt verkroppen dat je niet bent benaderd om mee te nomineren, zou ik je als tip willen geven: zet zelf een filmwebsite op; kun je je eigen filmprijzen lekker maken!

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 24 feb 2005 15:43

Red schreef:...

Ik weet zeker dat de nominaties hier op FT op een weloverwogen manier gekozen zijn door mensen die wel meer dan een film gezien hebben en die ook wel verstand hebben van goede films.

...
Je onderschat de corruptie en afpersingspraktijken op deze site. De Godfather zou er van blozen als hij zag wat er zich hier allemaal achter de schermen afspeelt.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 24 feb 2005 15:45

Weet jij dan wat zich afspeelt achter de schermen van de oscars of de golden globes?

What you dont know, you don't know......

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 feb 2005 15:48

Mister Pink schreef:

...
Je onderschat de corruptie en afpersingspraktijken op deze site. De Godfather zou er van blozen als hij zag wat er zich hier allemaal achter de schermen afspeelt.
Blozen? Hij zou opslag een hartverzwakking krijgen!

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 24 feb 2005 16:05

Colonel_Kurz schreef:
Mister Pink schreef:

...
Waarna hij tussen de tomatenplanten in elkaar zakt??

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 feb 2005 16:13

Red schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Mister Pink schreef: Je onderschat de corruptie en afpersingspraktijken op deze site. De Godfather zou er van blozen als hij zag wat er zich hier allemaal achter de schermen afspeelt.
:Y Er zitten ook hele goede tomatenkwekers tussen de leden van F.I.L.M.!

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 24 feb 2005 16:16

Colonel_Kurz schreef:
Red schreef:
Colonel_Kurz schreef:Blozen? Hij zou opslag een hartverzwakking krijgen!
:Y Er zitten ook hele goede tomatenkwekers tussen de leden van F.I.L.M.!
Van die tomaten die je naar winnaars van een lemmy of stoffel kunt gooien wanneer ze met hun bedankspecch bezig zijn???

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 feb 2005 16:18

Red schreef:Van die tomaten die je naar winnaars van een lemmy of stoffel kunt gooien wanneer ze met hun bedankspecch bezig zijn???
Erh... die moet je zelf maar meenemen, daar is al dat harde werk niet voor bedoeld!

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 24 feb 2005 16:22

Colonel_Kurz schreef:
Red schreef:Van die tomaten die je naar winnaars van een lemmy of stoffel kunt gooien wanneer ze met hun bedankspecch bezig zijn???
Erh... die moet je zelf maar meenemen, daar is al dat harde werk niet voor bedoeld!
Nee, zo iemand ben ik niet, zie mijn reply hier bovenaan deze pagina ergens, ik gun iedereen zijn succes. Vooral wanneer daar veel en hard werk aan vooraf zijn gegaan.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 feb 2005 16:24

Red schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Nee, zo iemand ben ik niet, zie mijn reply hier bovenaan deze pagina ergens, ik gun iedereen zijn succes. Vooral wanneer daar veel en hard werk aan vooraf zijn gegaan.
Ik doelde op het tomaten kweken... :wink:

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 24 feb 2005 16:34

Afbeelding
Goh....en ze staan er al mooi bij voor de tijd van het jaar....
Vertel eens....wat is je geheim?

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 24 feb 2005 16:47

Ik begin nu ook te begrijpen waarom Filmtotaal nieuwe recensenten nodig had...

Plaats reactie