Je eerste filmervaring

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 06 mar 2005 18:24

Calva schreef:The goonies! dat was nog eens een vette film. Ik zag em pas liggen voor 5 euro, maar ik weet niet of ik em wel wil hebben. Als je em kijkt valt ie vies tegen...
Arnold is ook echt mijn held geweest na het zien van kindergarten Cop, tot dat ik commando zag. Arnold was toch niet zo vriendelijk als ik dacht.
Ik heb hem dus laatst ook gekocht en ik moet zeggen dat hij NIET tegenviel. Sterker nog, tis voor mij één van de weinige films die na al die jaren leuk blijft... En Arnold is mijn held gebleven tot True Lies, daarna ben ik hem uit het oog verloren en heeftie me niet meer kunnen boeien (The Eraser, T3, kon ik allemaal niet zoveel mee...)

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 06 mar 2005 23:06

erg leuke topic :Y

mijn aller eerste film was robin hood prince of thieves met costner, sinds dien heb ik toch iets met de man gehad, ondanks paar tegenvallers van hem blijf ik toch zijn films leuk vinden, ik heb bijvoorbeeld tin cup en robin van hem en eens in de zoveel tijd pak ik robin weer van de planken en heb ik echt een heerlijk gevoel als ik hem weer gezien heb :D.

ik spaarde vroeger (heb ze nog steeds :D ) alle turtles en transformers _O_
ik denk dat sommige ze hier ok nog steeds hebben, ik ben 20 maar blijf het nog steeds leuk vinden.
tijdje geleden heb ik heel season 1 van transformers kunne vinden en gedownd, ik zag ook dat ze het weer opnieuw hadden uitgebracht en daar heb ik toen 1 dvdtje van gekocht, ja het was wel het zelfde maar toch ook weer niet, tegenvaller dus.
de nieuwere transformers, de beastwars geloof ik dat het heete vond ik echt niks, de originele blijven voor mij het beste.
turtles heb ik gelukkig alle 3 op vhs..helaas nog geen tijd gehad om ze te zoeke op dvd.en die kijk ik meestal als ik ziek ben en gewoon de kleine jonge wil uithange :P
wat kan ik zegge, ik ben gewoon nog een kindje..

verder is eigenlijk de enigste film die een impact had en waarvan ik tot mijn 12e nachtmerries over had, revrenge of the ninja...
helaas moet ik die ook nog bemachtigen...

en natuurlijk niet te vergeten, en ook al genoemt.
michael met alle american ninja (5) _O_
ook vroeger heel vaak gezien.

mischien ben ik daarom wel zon grote film liefhebber, de gedachte dat je een film pakt en je zo 15 jaar terug duikt in de tijd en jezelf nog steeds die film ziet kijken.
uhm hoe moet ik het zeggen, hartverwarmend

dat is het mooiste wat een film bij mij kan doen !

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 07 mar 2005 15:08

Het weekend heb ik Krull 1983 gekeken. 1 van de eerste films die me kan herrineren gezien te hebben. Helaas viel hij een beetje tegen. De decors zijn mooi maar de special effects zijn zelfs voor die tijd niet al te best.(Star Wars is echt veel beter). Het monster, genaamd The Beast is echt een teleurstellende creatie. Verder komt er een spin in voor, die zich niet echt kan meten met Shelob. De acteurs zijn ook niet heel imponerend. Wel leuk om Liam Neeson te zien in 1 van z´n eerste rollen. Wat de film voor mij wel leuk maakte waren de jeugd herineringen en de vergelijkingen met andere fantasy films, die ik inmiddels gezien heb. Maar een aanrader kan ik het toch niet noemen.

Claar
Filmster
Filmster

Bericht door Claar » 07 mar 2005 15:42

Bert Haanstra, De stem van het water.

Daarna:
Easy Rider

en toen heel heftig:
Fellini's Satyricon

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 07 mar 2005 18:50

Claar schreef:Bert Haanstra, De stem van het water.
Al mijn vooroordelen over Nederlandse films komen voort uit het zien van Fanfare op acht-jarige leeftijd. Ik herinner me er niet al te veel meer van, behalve dat ik in mijn korte leventje nog nooit iets saaiers had gezien. Sindsdien loop ik, net zoals de helft van alle users die vaak op de Frontpage posten, rond met een enorme fobie voor alle film die uit dit land komen. Klote Haanstra.
Al zou ik het nu misschien wel een meesterwerk vinden. Voorlopig lijkt het echter onwaarschijnlijk dat ik in de komende tien jaar de moed bijeen zal kunnen rapen om dit op te zetten.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 07 mar 2005 19:11

Het filmvirus greep mij toen ik Metropolis zag.... _O_
Mijn eerste filmervaring is Bambi en mijn eerste bioscoopervaring Pocahontas.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 13 mar 2005 10:15

Mijn eerste filmervaring zal waarschijnlijk Jungle Book of een andere Disney-klassieker geweest zijn. Mijn eerste bewuste bioscoopervaring was in ieder geval E.T.

De eerste keer alleen naar de bios (d.w.z. zonder ouders) was ook onvergetelijk: Top Gun. Man, wat was dat gaaf.

Lastwish
Filmster
Filmster

Bericht door Lastwish » 13 mar 2005 10:21

Mijn eerste ( voor zo ver ik me kan herinneren ) was Mary Poppins.
Die was toen al oud...
Maar goed wel een mooie film om je aan de wonderen van de filmwereld te introduceren.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 13 mar 2005 10:54

Mijn eerste films kan ik mij niet herrinneren. Ik weet nog wel dat ik met mijn vader naar the Return of the Jedi ging (die 'opgepoetste' versie van een jaar of 10(?) geleden). Ik heb een week lang met mijn mond op mijn knieëen gelopen, wat een ervaring vond ik dat :)

Gooch
Bijrol
Bijrol

Bericht door Gooch » 13 mar 2005 12:56

Mijn eerste films kan ik me niet herinneren maar toen ik een jaar of 10 was, zag ik jurrasic park voor het eerst, geweldig vooral dat stuk met die brachiosaurus.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 13 mar 2005 13:13

Gooch schreef:Mijn eerste films kan ik me niet herinneren maar toen ik een jaar of 10 was, zag ik jurrasic park voor het eerst, geweldig vooral dat stuk met die brachiosaurus.
Hoe kon ik die nou vergeten...vroeger erg vaak gezien.

Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Ayse » 13 mar 2005 21:12

de eerste film in de bioscoop: Coming to America of Weekend at Bernie's (waren allebei klasse-uitjes)

de eerste films die ik keek op de lagere school waren:
- the Goonies, Back to the Future, Romancing the Stone, Gremlins, Schatjes

De eerste echte film die ik ooit zag, was een of andere Turkse film.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 13 mar 2005 22:56

Ayse schreef:De eerste echte film die ik ooit zag, was een of andere Turkse film.
Toch niet Hababam Sinifi, dat zijn echte klassiekers zeg! :)

Nisei
Bijrol
Bijrol

Bericht door Nisei » 23 mar 2005 02:47

Westworld, met Yul Brynner en Duel van Steven Spielberg (beide begin jaren 70) zijn de eerste films waarvan ik me herinner dat ze indruk op me maakten (ik was nog maar een erg klein ventje toen :)). Duel heb ik later nog eens gezien en vond ik knap bagger. Duel daarentegen is tijdloos en heb ik op DVD gekocht.

Claar
Filmster
Filmster

Bericht door Claar » 23 mar 2005 08:17

Sai schreef:
Claar schreef:Bert Haanstra, De stem van het water.
Al mijn vooroordelen over Nederlandse films komen voort uit het zien van Fanfare op acht-jarige leeftijd. Ik herinner me er niet al te veel meer van, behalve dat ik in mijn korte leventje nog nooit iets saaiers had gezien. Sindsdien loop ik, net zoals de helft van alle users die vaak op de Frontpage posten, rond met een enorme fobie voor alle film die uit dit land komen. Klote Haanstra.
Al zou ik het nu misschien wel een meesterwerk vinden. Voorlopig lijkt het echter onwaarschijnlijk dat ik in de komende tien jaar de moed bijeen zal kunnen rapen om dit op te zetten.
Ja, ik vond hem toen ook heel saai. Het was de eerste film die ik als kind in de bios zag.
Later vond ik de beelden wel prima, maar het commentaar zo braaf en zo gemaakt grappig. Maar veel mensen kennen wel de scene met het jongetje dat staat te bibberen op de kant van het zwembad omdat hij het water niet in durft. Voor veel mensen heel herkenbaar.

Fanfare was eigenlijk wel grappig, vond ik.

Ik heb ook wel een aversie tegen Nldse films, maar dat is zeker niet altijd terecht.

Plaats reactie