Raad specifieke mede-users hier een film aan!

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Sai
Filmster
Filmster

Raad specifieke mede-users hier een film aan!

Bericht door Sai » 18 mei 2005 18:10

Nou. Ja. Het spreekt enigszins voor zich.

GÉÉN 'yo jullie moeten echt terminator 2 checkeh die is echt leip'-reacties. Raad films aan aan specifieke Forummers!

Bijvoorbeeld:
Ruben postte laatst zijn aankoop van Lost in la Mancha. Zondagnacht zendt de BBC American Movie: the Making of Northwestern (<-link) uit. Een ontzettend grappige (en zielige) docu over het maken van een low-budget horror. Neem Lost in la Mancha, verwijder het budget en ruil Terry Gilliam in voor een totaal mislukte sukkel die zich vooral heeft laten 'inspireren' door Bergman en je krijgt dit. Ik denk dat je het wel kan waarderen.
Gollum36 heeft het altijd natuurlijk moeilijk met zijn gristelijke ouders. Maar waarom niet gewoon eens wat gristelijke films kijken, zodat je niet steeds bang hoeft te zijn voor binnenlopende ouders als je net Showgirls aan het kijken bent? Probeer bijvoorbeeld eens Pasolini's schitterende verfilming van Jezus' leven: Il Vangelo Secondo Matteo (<-link). Of misschien wel de beste stomme film ooit gemaakt: Dreyer's La Passion de Jeanne d'Arc (<-link).
bepgreet is de wonderlijke wereld van de snobfilm aan het ontdekken, en natuurlijk dat is iets heel gevaarlijks. Daarom een totaal ondoordringbaar iets waar zelf de meest doorgewinterde snobbers zich geen raad mee weten: Teorema (<-link). Totaal onbegrijpelijk en zó diep dat ik er echt geen touw aan vast kon knopen.

En Tako en Peter dienen natuurlijk Startup.com (<-link) te kijken, over wat jongeren die een internetbedrijfje opzetten waarna ze totaal failliet gaan enzo. Voor de wijze lessen die eruit kunnen worden getrokken. 8) .

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 18 mei 2005 18:40

Goede actie... ben benieuwd... wat er allemaal straks te lezen valt.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 18 mei 2005 21:16

Leuk idee Sai :T

Waar ik zelf zo even op kom is een voor Konami (als je hem nog niet hebt gezien). Als fotograaf zal jij misschien speciale belangstelling kunnen hebben voor Blow-up. (klik)

De film gaat over een fotograaf, maar ook de cameravoering doet erg fotoachtig aan. Erg mooie composities. Maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat je de film nog niet hebt gezien.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 18 mei 2005 22:35

:oops: Ehh... ja... Ik zal eens kijken of ik hem ergens kan vinden...

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 19 mei 2005 06:49

Ja leuk idee Sai, zo gaan we ook nog eens aan onze medeforumleden denken en inleven, helemaal goed :T

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 19 mei 2005 07:53

Is het niet handig om een beschrijving te geven van het soort films waar je voorkeur naar uit gaat?
Niet iedereen kent elkaar, maar als je bijvoorbeeld een beschrijving geeft van het genre waar je van houdt dan kunnen anderen wellicht goede suggesties doen.

Ik ben bijvoorbeeld een liefhebber van het horror/thriller genre. Voor mij geldt hoe extremer, bloediger hoe beter. (Ook subtiele horror zoals Dark Water en meer aziatische horrors zijn aan mij besteed)
Daarnaast vind ik 'denkertjes' mooi. Van die films die je vastpakken en niet meer loslaten en als de film afgelopen is, laat 'ie je verbaasd/verwonderd/vragend achter. Waardoor een nabespreking en minimaal een tweede keer kijken noodzakelijk is.

Dus kom maar op met die suggesties.

P.S. sportfilms doen het bij mij ook altijd wel goed.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 19 mei 2005 07:56

Psycho-M; in dat geval moet je zeker eens A tale of two sisters kijken; die heeft beide elemente die jij noemt.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 19 mei 2005 08:44

A tale of two sisters is Memento Mori, toch?
Daar heb ik van de week nog naar gekeken om te bestellen, maar heb toen Ichi the Killer besteld.

Goede suggestie, ga ik zeker kijken. :T
Die ga ik dan toch maar even bestellen (voor 6 euro kan je niet veel gebeuren, toch): http://www.dddhouse.com/dddhouse/en/ind ... uctID=1941

Als je nog meer goede suggesties hebt, laat maar komen!

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 19 mei 2005 09:16

Psycho-M schreef:A tale of two sisters is Memento Mori, toch?
Daar heb ik van de week nog naar gekeken om te bestellen, maar heb toen Ichi the Killer besteld.

Goede suggestie, ga ik zeker kijken. :T
Die ga ik dan toch maar even bestellen (voor 6 euro kan je niet veel gebeuren, toch): http://www.dddhouse.com/dddhouse/en/ind ... uctID=1941

Als je nog meer goede suggesties hebt, laat maar komen!
Nee, dat is volgens mij niet dezelfde titel. De regisseur is neit hetzelfde en de Koreaanse title is: Janghwa Hongryeon

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 19 mei 2005 09:22

Psycho-M schreef:A tale of two sisters is Memento Mori, toch?
nee nee nee!

http://www.imdb.com/title/tt0365376/ - ATOTS
http://www.imdb.com/title/tt0266075/ - MM

En als je er dan toch een wilt aanschaffen, raad ik je de eerste aan. Prachtfilm! :Y

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 19 mei 2005 09:25

ik raad Kurz aan om Videodrome en (nog een keer) Dead Ringers te kijken om van zijn Cronenberg-fobie af te komen :)

Toe jongen, geef 'm nog een kans. :Y

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 19 mei 2005 09:29

Oeps, my bad! :D
Je hebt gelijk.
Heb hem al gevonden: http://www.dddhouse.com/dddhouse/en/ind ... uctID=3420

Edit: ik kom er net achter dat deze film alsnog in de nederlandse bios (Amsterdam: Filmmuseum Cinerama) gaat draaien. Release datum voor de bios: 11-08-2005
http://www.artifilm.nl/

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 20 mei 2005 18:18

Ik raad Ruben aan eens te zoeken op imdb naar Jezusfilms, misschien zit er nog wel wat tussen waarop je je kan uitleven.... :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 mei 2005 18:33

ruben schreef:ik raad Kurz aan om Videodrome en (nog een keer) Dead Ringers te kijken om van zijn Cronenberg-fobie af te komen :)

Toe jongen, geef 'm nog een kans. :Y
Hmmm... :) ik vrees dat dit er niet snel in zit. En als ik al nog een Cronenberg ga kijken, wordt het waarschijnlijk The Fly...

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 21 mei 2005 16:19

Kurz heeft al een paar keer aangegeven dat Altman in zijn straatje ligt en Short Cuts lijkt me echt iets voor hem. Een beetje Magnolia met scherpere randjes. Een heerlijke cast (van Tom Waits tot Jack Lemmon) en een ronduit geweldige jazzy soundtrack. Tevens wel te krijgen in de iets breder ingestelde videotheek, denk ik.

Plaats reactie