Raad specifieke mede-users hier een film aan!

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 08 apr 2007 18:00

Heb niet echt een specifieke smaak of films van een bepaald genre die ik per se alleen maar goed vind. Er zijn zoveel verschillende genres waarin ik altijd wel iets goed vind. Wat je natuurlijk ook kunt doen: gewoon film titels posten die jij goed vindt en waarom: misschien dat ik daar wat leuke ideeen bij kan opdoen :D

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 08 apr 2007 18:05

Post eens een top-20 ofzo, dan hebben we wat meer inspiratie.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 08 apr 2007 20:02

Damn, das wel heel moeilijk :P
De laatste keer dat ik een top 20 heb gepost had ik een heleboel meesterwerken nog niet gezien, die er nu waarschijnlijk wel in zou komen
Moet eens over nadenken :P

Brakhage
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Brakhage » 13 apr 2007 02:06

@ Eligius

Gezien je voorliefde voor Italiaanse en Japanse cinema zou ik willen aanraden:

Il Deserto del Tartari van Valerio Zurlini, een bijzondere film. En is de Italiaanse giallo niets voor jou?

En de films van Nagisa Oshima. Via die link kom je op mijn blog waar ik enkele Oshima films bespreek. Helaas zijn ze zo goed als niet op DVD verschenen :(

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 13 apr 2007 10:28

Merci beaucoup! Die Italiaanse films die je me aanraadt lijken me wel erg bijzondere filmervaringen. Ik zal er zeker naar uitkijken.

Toevallig verder dat ik voor binnenkort met een vriend een Nagisa Ôshima marathon op de planning heb staan. De fragmenten die ik tijdens colleges van Taiyô no Hakaba, Seishun Zankoku Monogatari en Nihon no Yoru to Kiri (directe verwijzing naar Resnais trouwens) heb gezien waren in ieder geval veelbelovend.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Raad specifieke mede-users hier een film aan!

Bericht door Axeqlusive » 10 mei 2013 20:01

Lang niet gebruikt dit topic, is dat Touchwood me hier gisteren even op wees. Niet zozeer voor een specifiek iemand, maar mensen hier die openstaan voor iets nieuws kan ik Taare Zameen Par aanraden, ook wel bekend als Like Stars On Earth. Een Bollywood film dus, de eerste die ik zag trouwens.

Het is de debuutfilm van Aamir Khan, die hier zelf ook een belangrijke rol in speelt. Het verhaal gaat om een achtjarige jongen, die meer geïnteresseerd is in zijn omgeving, dan in school. Hierdoor wordt hij naar kostschool gestuurd. Ook hier haalt hij slechte cijfers. Wanneer een nieuwe leraar op de school verschijnt, verandert dit echter. De leraar geeft les waarbij hij 'denken en dromen' centraal stelt, in plaats van de traditionele methodes.

Een film waar ik even moest wennen aan de benadering, liedjes die het verhaal dienen bijvoorbeeld, maar dan niet als een musical, echt als begeleiding bij beelden, ze vertellen het verhaal mede. Dit wennen duurde best even, maar de tijd vloog, en als na het eerste uur alles openbaart zie je hoe prachtig alles ingekleurd is. De film duurt 165 minuten maar is het dubbel en dwars waard, en staat niet voor niks op 236 in de IMDb top 250. Een 9,0 voor mij... en wellicht bij herkijk nog wel hoger. Onder de mensen geregistreerd op What I Watch zie ik dat maar 8 mensen deze film zagen... doe er wat aan mensen. It's worth it!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 mei 2013 20:28

Axeqlusive schreef:Een film waar ik even moest wennen aan de benadering, liedjes die het verhaal dienen bijvoorbeeld, maar dan niet als een musical, echt als begeleiding bij beelden, ze vertellen het verhaal mede.
Hoe bedoel je dit precies?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 10 mei 2013 20:36

De liedjes zijn als een soort voice-over zegmaar...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 mei 2013 20:45

Vanuit welk perspectief?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 11 mei 2013 06:07

Vanuit het perspectief van het jongetje. Het eerste lied is bijvoorbeeld een soort stem die zegt hoe het allemaal 'moet' in de wereld van het jongetje, dit volgens het algemeen geaccepteerde 'doe dit, doe dat', iets wat de jongen dus niet kan. Terwijl het tweede liedje vertelt over zijn wereld en zijn beleving van de wereld.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 mei 2013 01:30

Mijn Indiase vriendin en Bollywood-kenner (kenster? Nah...) meldt mij trouwens dat dat een slecht voorbeeld van Bollywood is. :P "Oscar-bait" maar dan uit India. En dat de film doet alsof/denkt dat dyslexie een zwarte autistische stoornis is?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 12 mei 2013 09:50

Voor een Bollywood liefhebster (beter zo? ha) is het wellicht 'Oscar- bait', voor iemand die onbekend is met Bollywood films, als ikzelf, is het wellicht een prettige kennismaking met het 'genre', waardoor je je er wat meer voor open zal stellen.

Dat laatste heb ik overigens niet op die manier meegekregen, en me in elk geval niet aan gestoord.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 14 mei 2013 22:08

Axeqlusive schreef:Lang niet gebruikt dit topic, is dat Touchwood me hier gisteren even op wees. Niet zozeer voor een specifiek iemand, maar mensen hier die openstaan voor iets nieuws kan ik Taare Zameen Par aanraden, ook wel bekend als Like Stars On Earth. Een Bollywood film dus, de eerste die ik zag trouwens.

Het is de debuutfilm van Aamir Khan, die hier zelf ook een belangrijke rol in speelt. Het verhaal gaat om een achtjarige jongen, die meer geïnteresseerd is in zijn omgeving, dan in school. Hierdoor wordt hij naar kostschool gestuurd. Ook hier haalt hij slechte cijfers. Wanneer een nieuwe leraar op de school verschijnt, verandert dit echter. De leraar geeft les waarbij hij 'denken en dromen' centraal stelt, in plaats van de traditionele methodes.

Een film waar ik even moest wennen aan de benadering, liedjes die het verhaal dienen bijvoorbeeld, maar dan niet als een musical, echt als begeleiding bij beelden, ze vertellen het verhaal mede. Dit wennen duurde best even, maar de tijd vloog, en als na het eerste uur alles openbaart zie je hoe prachtig alles ingekleurd is. De film duurt 165 minuten maar is het dubbel en dwars waard, en staat niet voor niks op 236 in de IMDb top 250. Een 9,0 voor mij... en wellicht bij herkijk nog wel hoger. Onder de mensen geregistreerd op What I Watch zie ik dat maar 8 mensen deze film zagen... doe er wat aan mensen. It's worth it!
En ik ben dus 1 van deze 8 mensen :wink: Echter mijn reden om deze film te kijken was vanwege de IMDb top 250, niet meer dan dat.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 14 mei 2013 22:10

The Dark Skies (2013)

Ondanks lage score is hij toch goede film en zeker spannend.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 15 mei 2013 13:34

En aan welke specifieke gebruiker raad je 'm aan?

Plaats reactie