Raad specifieke mede-users hier een film aan!

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Raad specifieke mede-users hier een film aan!

Bericht door Colonel_Kurz » 15 mei 2013 13:44

Axeqlusive schreef:Voor een Bollywood liefhebster (beter zo? ha) is het wellicht 'Oscar- bait', voor iemand die onbekend is met Bollywood films, als ikzelf, is het wellicht een prettige kennismaking met het 'genre', waardoor je je er wat meer voor open zal stellen.

Dat laatste heb ik overigens niet op die manier meegekregen, en me in elk geval niet aan gestoord.
Nou ja, misschien is een film als Gangs of Wasseypur dan wel een makkelijkere introductie, omdat de film af en toe best doet denken aan het werk van Scorsese/Tarantino. En net als bij jouw film veel muziek, maar niet direct op de musical manier. Duurt wel vijf en een half uur bij elkaar (in twee delen), maar goed, de eerste twee Godfathers duren bij elkaar langer... Het was in ieder geval op het Imagine mijn eerste Bollywood film, en een geweldige introductie die naar meer smaakte.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat hoewel er wel genres zijn die de productie domineren daar, Bollywood net zomin als Hollywood een genre is.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re:

Bericht door spooklift » 15 mei 2013 16:50

Thiver schreef:En aan welke specifieke gebruiker raad je 'm aan?
Aan iedereen :D

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 mei 2013 17:13

Dat moet natuurlijk geen trend worden, jongens. Daar is het topic niet voor bedoeld.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 15 mei 2013 22:35

Nou, komt misschien in de buurt: mensen, allicht Vleeshaak, raad me eens een aardige zombiefilm aan die minder bekend is. Ik wil het samen met een vriend kijken. De klassiekers, van Night Of The Living Dead en zijn sequels en remakes (en Return otLD) tot Brain Dead, en al dat nieuwe spul, van 28 Days en Rec tot Zombieland etc., kennen we al, maar misschien is er wat onbekenders dat erg de moeite waard is. Gore is een +, maar het moet geen saaie bagger zijn.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 15 mei 2013 23:06

Rec al eens gezien Ed?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 mei 2013 23:11

Die noemt hij in dat bericht letterlijk... :P

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 15 mei 2013 23:52

Oh stom! Las er overheen. :P

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 16 mei 2013 06:36

Ed Crane schreef:Nou, komt misschien in de buurt: mensen, allicht Vleeshaak, raad me eens een aardige zombiefilm aan die minder bekend is. Ik wil het samen met een vriend kijken. De klassiekers, van Night Of The Living Dead en zijn sequels en remakes (en Return otLD) tot Brain Dead, en al dat nieuwe spul, van 28 Days en Rec tot Zombieland etc., kennen we al, maar misschien is er wat onbekenders dat erg de moeite waard is. Gore is een +, maar het moet geen saaie bagger zijn.
Dead Set (mini serie, maar prima op een avond te bekijken, het is Big Brother meets zombies, erg goed)
Zombi 2 (maar wellicht heb je die al gezien, italiaanse 'sequel' op Dawn of the Dead door Lucio Fulci)
Pontypool (geen zombiefilm in de traditionele zin, maar ik vond hem erg sterk, geweldig sounddesign in het eerste uur, wel weinig gore)
La Horde (spannend, actie, gore, The Raid/Dredd meets zombies)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 mei 2013 12:10

Nummers één en drie kan ik beamen, Ed. :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 17 mei 2013 10:31

Is er trouwens hier heel erg op de hoogte van arthouse films? Als ik het aanbod van het filmhuis bekijk kom ik soms titels tegen waarvan ik echt niet weet wat ik ervan kan verwachten. Of is er een site die zich specifiek daar op richt?

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 17 mei 2013 11:07

Als je wilt kijken naar arthouse films dan heb ik eentje voor jou :)

Angst (1983)

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 17 mei 2013 11:23

Remon schreef:Is er trouwens hier heel erg op de hoogte van arthouse films? Als ik het aanbod van het filmhuis bekijk kom ik soms titels tegen waarvan ik echt niet weet wat ik ervan kan verwachten. Of is er een site die zich specifiek daar op richt?
Ik ben in ieder geval nieuwsgierig. Noem de titels, er zal allicht iemand hier iets zinnigs over kunnen zeggen.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 17 mei 2013 12:32

Op dit moment draaien in het filmhuis hier bijv. Two Mothers, Wadjda, Night Train To Lisbon en vanaf volgende week Los Amantes Pasajeros. Met uitzondering van de eerste worden ze op de grotere filmsites niet echt besproken.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 17 mei 2013 12:51

Op zich lijken mij dit niet de meest obscure titels en moet er voldoende informatie te vinden zijn. Natuurlijk heeft filmtotaal altijd wel recensies van de nieuwe releases.
Los Amantes Pasajeros is denk ik afhankelijk van hoe interessant je het werk van Almodovar verder vindt, het is in dit geval wel een pure comedy. De indruk die ik van de trailer krijg is dat het iets te flauw wordt.
Wadjda werd tweede bij de publieksbeoordeling op het IFFR van dit jaar, meestal wijst dit op een flink feelgood-gehalte.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 mei 2013 13:40

Los Amantes Pasajeros gaat volgende week pas in première, dus die zal dan wel flink wat aandacht krijgen. Het is toch de nieuwe Almodovar.

Plaats reactie