Film tegelijkertijd uitbrengen in bios, op DVD en op TV

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Film tegelijkertijd uitbrengen in bios, op DVD en op TV

Bericht door Red » 25 sep 2005 17:14

Geen idee van mij, maar van Steven Soderbergh:
Director Steven Soderbergh has called the movie business "out of whack" as he prepares to release his latest film in cinemas, on DVD and TV simultaneously.
"The studio model has to be rethought," he told Hollywood Reporter. He has made low-budget murder mystery Bubble with US company 2929 Entertainment.
The film will be released in January in cinemas and on DVD. On the same day it will be made available on cable TV.
"I want them to sell Bubble DVDs in the theatre lobby," said the 42-year-old.
Studios are concerned that launching DVDs on the same day as cinema releases will jeopardise box office takings.

But Soderbergh believes it is time for the industry to embrace change and new models of distribution.
"Everything changes and evolves," he said. "We've got to get with it, embrace it and find a way to make it work.
"This is my response to certain trends in the entertainment industry," he continued.
"The movies are not the way they used to be when I grew up."
Wat vinden we hiervan? Goed idee of het laten blijven zoals het is.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 25 sep 2005 17:24

Laten blijven zoals het is. Bioscoop zal uitsterven.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 25 sep 2005 17:27

Datzelfde idee had ik ook ja. De filmliefhebbers zullen nog wel gaan, maar veel mensen zullen de DVD halen en m thuis bekijken.

En de liefhebbers zullen uiteindelijk de dupe zijn.

Jedimaster
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Jedimaster » 25 sep 2005 17:38

Minder mensen gaan naar de film --> films worden duurder --> nog minder mensen gaan naar de film --> ik ga ook niet meer --> ik kan niet meer fatsoenlijk genieten van dat extra gevoel wat je in de bioscoop krijgt!
HEEL SLECHT IDEE DUS!!! :x

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 25 sep 2005 18:00

Wat een gekkenwerk!

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 sep 2005 00:14

Een onzinnig idee, eerst de bios en dan de rest, gewoon laten blijven zoals het is. :Y

Vlappie
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Vlappie » 26 sep 2005 21:03

Slecht idee, maar ze mogen van mij wel zodra de film uit de bios is, em direct op dvd laten uitkomen, het is namelijk telkens een poos wachten voordat je em op dvd kan kopen of huren

guido57
Figurant
Figurant

Bericht door guido57 » 28 okt 2005 12:15

Dit onderwerp komt ook terug in een kort onderzoekje wat ik met twee studiegenoten doe, voor een marketingvak binnen onze opleiding. Geef jullie mening door mee te doen op: http://www.ru-ben.info

_O_

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 okt 2005 22:32

Lumière schreef:Laten blijven zoals het is. Bioscoop zal uitsterven.
Dat zeiden ze in de jaren '50 ook...

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 29 okt 2005 01:08

Colonel_Kurz schreef:
Niet in verband met dit onderwerp.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 29 okt 2005 02:57

Lumière schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Niet in verband met dit onderwerp.
Nee, toen dacht men dat als mensen films op de televisie konden zien, ze niet meer naar de bioscoop zouden gaan.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 29 okt 2005 11:35

Soddenbergh heeft gewoon gelijk, bioscopen verwdwijnen alleen maar als ze niets meer of beters heben te bieden dan het thuis kijken van DVD. Zolang ook de bioscoop innoveert en investeert in luxe en beter (digitaal) beeld en geluid waardoor je nog meer ondergedompeld wordt in de film (en beter het rumoerig tuig uit de bioscoop weet te weren) zal een grote groep liefhebbers de bisocoop blijven bezoeken. Het bioscoopgevoel zul je immers nooit thuis weten te evenaren, hoe goed je home-cinema set ook moge zijn.

Het is dus aan de bioscopen of ze blijven bestaan, niet aan vasthouden aan verouderde distributiemogelijkheden; en ook in deze bedrijfstak is innovatie het toverwoord.

rvg1983
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door rvg1983 » 29 okt 2005 14:42

Las net de Reactie van M. Night Shyamalan op deze plannen.. hier onder het bericht:

Regisseur M. Night Shyamalan heeft zich fel uitgesproken tegen de plannen van Steven Soderbergh om de distributie van films anders te gaan organiseren.

M. Night Shyamalan is niet blij met de distributieplannen van Steven Soderbergh voor de filmindustrie. Als het aan Soderbergh ligt komt er een nieuw distributiesysteem, waarbij films tegelijkertijd in de bioscoop, op DVD, op Internet en op tv gelanceerd worden. Shyamalan heeft laten weten dat hij het hier volstrekt mee oneens is, omdat op deze manier de bioscoopervaring totaal verloren gaat.

Shyamalan: ‘Ik stop met films maken als de bioscoopervaring verdwijnt. Als er een laatste film is die alleen maar in de bioscopen uitgebracht wordt, dan staat mijn naam er op. Dit is echt een kwestie van leven en dood voor mij. Als je het publiek vertelt dat er geen verschil is tussen het kijken naar een film in de bioscoop of op tv, dan is het voorbij, game over.’

Tevens meent Shyamalan dat er een financieel aspect zit aan de veranderingen. Zo zegt hij: ‘Ik heb het niet alleen over het morele aspect, maar ook over de financiële kant van het verhaal. Films moeten in hun meest ideale vorm in de wereld bestaan, voordat je ze financieel kunt uitbaten.’

Ondanks Shyamalans weerstand tegen het standpunt van Soderbergh, benadrukt hij dat hij niets tegen Soderbergh heeft. Shyamalan: ‘We houden allebei van cinema. Ik weet niet of Soderbergh denkt dat mijn standpunten naïef zijn, maar ik denk gewoon dat een film uitbrengen op alle mediavormen tegelijkertijd de filmindustrie om zeep zal helpen.’

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 okt 2005 14:53

..het zal mij niet uitmaken..films die nu draaien kan je ook al downloaden..als ik een film interessant vindt ga ik toch naar de bios..dat blijft voor mij het punt,waar de films voor het grote publiek in premiere gaan.

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 30 okt 2005 13:53

Lijkt mij ook geen goed idee. Wat zou je doen in de bioscoop als je het gratis op tv kan kijken? Ik denk niet dat dat gaat werken.
Het zou zonde zijn als de bioscopen moesten sluiten omdat haast niemand meer naar de bios gaat.
Ik vindt het altijd wel leuk om eens in de zoveel tijd naar de bios te gaan.

Plaats reactie