Film tegelijkertijd uitbrengen in bios, op DVD en op TV

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 okt 2005 14:07

Een film in de bioscoop zien houdt voor mij ook wat extra's in, wat is er eigenlijk gebeurt met die proeven om bij films geuren een rol te laten meespelen? Als er een brand is, en je kan het ook nog ruiken, dan zou het helemaal zijn of je er zelf bij bent, hetzelfde met de geur van b.v. zeelucht, dennen of boslucht. Ik denk dat er dan ineens weer veel meer mensen naar de bios zouden gaan. Een film in de bios is toch heel wat anders dan een film op TV. De bioscopen mogen van mij blijven en het zou jammer zijn als ze er niet meer waren.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 30 okt 2005 17:09

Dat bedoel ik dus; bioscopen moeten innoveren willen ze overeven. Hoewel ik geuren bij films weer net iets te ver vind gaan; ik zit in ieder geval niet te wachten op een extra geurbeleving bij de bijvoorbeeld de beruchte toiletscene uit Trainspotting ... :}

Camp- en kitschregiseur John Water had eens een keer zo'n experiment met zijn Scratch and Sniff kaarten die je bij het binnengaan van de bioscoopzaal werden uitgereikt en waarop je op gegeven momenten een bepaald vlakje kon leegkrassen die je de bijpassende geur leverde. Was niet altijd een succes want ook de ranzige geuren passeerden de revue.

Overigens lijkt het me ook nogal risicovol om brandgeuren door de bioscoop te verspreiden: wat als er echt brand is? Blijft iedereen zitten als het bij het beeld past en denkt iedereen: wauw, cool efect - en wat gaaf dat ze dat meisje in de hoek daar, met die brandende pruik hebben ingehuurd om het nog echter te maken!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 okt 2005 17:25

In de jaren '50 had je in de VS dingen als Smell-O-Vision, maar het sloeg nog minder aan dan 3D films...

skymike
Figurant
Figurant

Bericht door skymike » 31 okt 2005 12:42

blijft beter zoals het is

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 31 okt 2005 13:13

Colonel_Kurz schreef:In de jaren '50 had je in de VS dingen als Smell-O-Vision, maar het sloeg nog minder aan dan 3D films...
Dan nog liever het Feel-O-Rama uit Kentucky Fried Movie...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 31 okt 2005 13:59

hermit elephant schreef:
Colonel_Kurz schreef:In de jaren '50 had je in de VS dingen als Smell-O-Vision, maar het sloeg nog minder aan dan 3D films...
Dan nog liever het Feel-O-Rama uit Kentucky Fried Movie...
Afbeelding
_O_

Misschien een oplossing voor langdurig werklozen?

ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 02 nov 2005 16:52

Dit is minder leuk maar kan ook, :P

Afbeelding

Maar even on-topic... wat is er nou leuker om te zeggen dat je een film in de bios heb gezien, dus eerder als de mensen die hem jaren later op tv zien.
Ik vind het wel een leuk om te zeggen dat ik Lord of the Rings in de bios heb gezien, je voelt je dan een echte fan.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 07 nov 2005 21:51

We kunnen beter de bioscoop verlaten voordat de bioscoop ons verlaat.

Geinspireerd op een zin in het nos nieuws

Plaats reactie