The talented Mr Ripley

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Squizo
Figurant
Figurant

The talented Mr Ripley

Bericht door Squizo » 20 apr 2003 02:45

Ik vroeg me af wat jullie van deze film vinden. Hij was vrijdag op televisie. Ik vond hem zelf vrij goed, het was niet een waterdicht verhaal, maar toch wist deze film me van begin tot einde te boeien. Ik begon hem helemaal leuk te vinden toen ik las dat de schrijfster van dit boek, verschillende boeken over Tom Ripley geschreven heeft (een loser met als enige talent: mensen nadoen). Binnenkort komt er een nieuwe verfilming over dit personage uit, dan gespeeld door malkovisch (totaal andere acteur dan Matt Damon en daardom al interresant als film).
was even benieuwd wat jullie van deze film vonden en of jullie ook voor "vervolgen"te porren zijn.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 20 apr 2003 17:19

Was een aardige film maar absoluut niet meer dan dat.
Het verhaal is af en toe nogal warrig en niet bijzonder sterk.
Ik kon eigelijk geen moment sympatie opbrengen voor een van de spelers, waarschijnlijk vanwege hun oppervlakkigheid.
Matt Damon is inderdaad nogal saai (zoals Jude law terecht opmerkte) en lijkt mij ook niet echt goed gekozen voor deze rol. Overigens heeft de hele film een soort van saaiheid over zich (maar misschien interpreteer ik dit verkeerd) ook het degelijke acteerwerk van Paltrow kon dit niet verhelpen.
Wat blijft er dan nog over? mooie beelden, goed camerawerk op mooie locaties
waardering: 6

Dyna18
Bijrol
Bijrol

Bericht door Dyna18 » 21 apr 2003 03:50

Helemaal met je eens Rooster. Het enige dat mijn aandacht nog een beetje kon vast houden was het alleraardigst kopje van Paltrow. :D
De film zelf was matig.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: The talented Mr Ripley

Bericht door JB » 23 apr 2003 09:37

Squizo schreef: Ik begon hem helemaal leuk te vinden toen ik las dat de schrijfster van dit boek, verschillende boeken over Tom Ripley geschreven heeft (een loser met als enige talent: mensen nadoen).
De film haalt het niet bij het boek, of liever de reeks boeken. De boeken van Patricia Highsmith over Ripley heb ik reeds eleden gelezen, maar ik was er erg van onder de indruk. In de boeken is Ripley ook helemaal geen loser, maar eerder een koele berekende psychopaat die zijn slachtoffers geraffineerd manipuleert en kapotmaakt. Matt Damons teddybeer uitstraling komt totaal niet overeen met zo'n type, Damon is toch een sulletje, geen killer. En daarbij is het voor de gemiddelde Hollywoodfilmkijker moeilijk identificeren met een koele gewetensloze moordenaar, dus hebben ze het verhaal maar aangepast.

Nu ik lees dat ze John Malkovich hebben gecast is er weer hoop: hij kan als geen ander een dergelijke rol dragen: denk maar aan Dangerous Liasions. Hij heeft de perfecte oogopslag en ironsche grijns voor Ripley.

Maar de beste tip: lees de boeken, je zult niet teleurgesteld raken.

Squizo
Figurant
Figurant

Bericht door Squizo » 23 apr 2003 14:40

Hmmm, ik zal dan inderdaad zeker de boeken eens gaan lezen. Want Matt Damon komt inderdaad over als een lief jongetje die "alleen maar reageert op een situatie (verkeerde reactie btw)". Zoals jij het omschrijft is het dus meer zo dat het hoofdpersoon een berekende killer is, ipv de rol van Matt...
Ben zeer benieuwd naar de boeken....

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 23 apr 2003 23:08

Thats why they make movies! So you don't have to read the damn book!
Can I help it if they screwed up! }:

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 24 apr 2003 08:10

Rooster schreef:
Thats why they make movies! So you don't have to read the damn book!
Can I help it if they screwed up! }:
Afwisseling doet eten! En een goed boek is een film in je hoofd! :Y

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 24 apr 2003 08:11

is het tegenwoordig niet: "Ik vond de game beter" ? :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer: