The talented Mr Ripley
The talented Mr Ripley
Ik vroeg me af wat jullie van deze film vinden. Hij was vrijdag op televisie. Ik vond hem zelf vrij goed, het was niet een waterdicht verhaal, maar toch wist deze film me van begin tot einde te boeien. Ik begon hem helemaal leuk te vinden toen ik las dat de schrijfster van dit boek, verschillende boeken over Tom Ripley geschreven heeft (een loser met als enige talent: mensen nadoen). Binnenkort komt er een nieuwe verfilming over dit personage uit, dan gespeeld door malkovisch (totaal andere acteur dan Matt Damon en daardom al interresant als film).
was even benieuwd wat jullie van deze film vonden en of jullie ook voor "vervolgen"te porren zijn.
was even benieuwd wat jullie van deze film vonden en of jullie ook voor "vervolgen"te porren zijn.
Was een aardige film maar absoluut niet meer dan dat.
Het verhaal is af en toe nogal warrig en niet bijzonder sterk.
Ik kon eigelijk geen moment sympatie opbrengen voor een van de spelers, waarschijnlijk vanwege hun oppervlakkigheid.
Matt Damon is inderdaad nogal saai (zoals Jude law terecht opmerkte) en lijkt mij ook niet echt goed gekozen voor deze rol. Overigens heeft de hele film een soort van saaiheid over zich (maar misschien interpreteer ik dit verkeerd) ook het degelijke acteerwerk van Paltrow kon dit niet verhelpen.
Wat blijft er dan nog over? mooie beelden, goed camerawerk op mooie locaties
waardering: 6
Het verhaal is af en toe nogal warrig en niet bijzonder sterk.
Ik kon eigelijk geen moment sympatie opbrengen voor een van de spelers, waarschijnlijk vanwege hun oppervlakkigheid.
Matt Damon is inderdaad nogal saai (zoals Jude law terecht opmerkte) en lijkt mij ook niet echt goed gekozen voor deze rol. Overigens heeft de hele film een soort van saaiheid over zich (maar misschien interpreteer ik dit verkeerd) ook het degelijke acteerwerk van Paltrow kon dit niet verhelpen.
Wat blijft er dan nog over? mooie beelden, goed camerawerk op mooie locaties
waardering: 6
Re: The talented Mr Ripley
De film haalt het niet bij het boek, of liever de reeks boeken. De boeken van Patricia Highsmith over Ripley heb ik reeds eleden gelezen, maar ik was er erg van onder de indruk. In de boeken is Ripley ook helemaal geen loser, maar eerder een koele berekende psychopaat die zijn slachtoffers geraffineerd manipuleert en kapotmaakt. Matt Damons teddybeer uitstraling komt totaal niet overeen met zo'n type, Damon is toch een sulletje, geen killer. En daarbij is het voor de gemiddelde Hollywoodfilmkijker moeilijk identificeren met een koele gewetensloze moordenaar, dus hebben ze het verhaal maar aangepast.Squizo schreef: Ik begon hem helemaal leuk te vinden toen ik las dat de schrijfster van dit boek, verschillende boeken over Tom Ripley geschreven heeft (een loser met als enige talent: mensen nadoen).
Nu ik lees dat ze John Malkovich hebben gecast is er weer hoop: hij kan als geen ander een dergelijke rol dragen: denk maar aan Dangerous Liasions. Hij heeft de perfecte oogopslag en ironsche grijns voor Ripley.
Maar de beste tip: lees de boeken, je zult niet teleurgesteld raken.
Hmmm, ik zal dan inderdaad zeker de boeken eens gaan lezen. Want Matt Damon komt inderdaad over als een lief jongetje die "alleen maar reageert op een situatie (verkeerde reactie btw)". Zoals jij het omschrijft is het dus meer zo dat het hoofdpersoon een berekende killer is, ipv de rol van Matt...
Ben zeer benieuwd naar de boeken....
Ben zeer benieuwd naar de boeken....
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer: