Die innerlijke strijd is gewoon te weinig tijd voor.sickboy1984 schreef:Het acteerwerk, vooral van de hobbits is ondermaats.Aston schreef:Nou, jouw bijdrage aan de discussie wordt niet geaprecieerd.
Het enige argument wat ik tot nu gehoord heb is dat het zo een lange wandeling zou zijn maar dat is identiek aan het boek.
De rol van sam word niet goed neergezet.
De kracht van een grijze en een witte word niet goed uitgelicht.
Als je het boek verfilmd, dan moet je concessies doen dat is duidelijk, maar doe dat dan met het einde van deel 3, duurt veel en veel te lang, dat is ook zo in het boek, maar juist daar had peter jackson dingen weg kunnen laten.
De relatie tussen sam en frodo en tussen merijn en pepijn zijn in mijn ogen te gay, dat is totaal niet zo in de boeken. De jongens lijken wel verliefd als ze elkaar terug zien.
De innerlijke strijd van aragon is niet goed uitgewerkt.
Sam en de hobbits vind ik prima spelen maarja, dat hangt natuurlijk allemaal van wat je beeld erbij was.
Die liefde tussen hobbits is op het scherm natuurlijk logischerwijs veel nadrukkelijker dan in een boek. In het boek zie je de interactie tussen personen niet. Ik vind die emotionele tint tussen de Hobbits juist erg goed. Dat geeft de film wat extra's. Meer emotie. Maar gay? Pfff, je hoeft als mannen niet elkaars hand vast te maken maar een beetje mannenliefde zoals bijvoorbeeld bij Superbad (ja, ik weet het, een totaal ander soort film en personages) kan best mooi zijn. Ik ben zelf ook best afstandelijk ten op zichte van andere mannen maar als je zoveel met elkaar meegemaakt hebt mag je best wel een hechtere band dan normaal hebben.
Wat je precies met het einde van de film bedoeld weet ik niet maar ik vind het wel fijn als er een mooi einde is waar je een verteld wordt wat er met de hoofdpersonages en plaatsen gebeurd en wat niet plotseling stopt.
Wat je precies met de rol van grijs en zwart bedoeld snap ik niet helemaal...