Persoonlijk favoriete scènes. (mét stills)

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Persoonlijk favoriete scènes. (mét stills)

Bericht door Jusjuh » 30 apr 2006 20:42

Net als DarkoDonnie is het leuk om dit voor iedereen mogelijk te maken. De regels zijn:

-Per persoon geen maximum; zolang het binnen één post gedaan word.
-De scène moet minimaal 2 stills, en maximaal 10 stills bevatten.
-Laat het er een beetje verzorgd uitzien; kijk dus even naar de posts van DarkoDonnie.
-En de reden er onder waarom je deze scène hebt gekozen.
-Zorg dat de stills klein genoeg zijn om binnen het venster te passen, zodat je niet opzij hoeft te scrollen
-Je mag dus binnen een film ook scènes kiezen.

Fijn zou ook even zijn als iemand even meld welke gratis programma's men hiervoor gebruikt? Ikzelf gebruik mediaplayer, welke die functie niet heeft. Veel plezier!
Laatst gewijzigd door Jusjuh op 01 mei 2006 10:45, 5 keer totaal gewijzigd.

Jedimaster
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Jedimaster » 30 apr 2006 20:48

Allemaal leuk en aardig, maar kun je wel even de titel van dit Topic in correct Nederlands weergeven. }: Ga je eens snel schamen! :x

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 30 apr 2006 20:55

Waarom een maximum aan films, zolang iemand ze maar niet heel snel achter elkaar post, of in 1 post stopt. En het lijkt mij beter als Stills niet verplicht zijn en mensen hun favoriete scene kunnen beschrijven. Anders zijn er maar drie mensen die meedoen. Maak gewoon zoiets van: Top 10 lijstjes favoriete scenes.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 30 apr 2006 21:02

Darko schreef:Waarom een maximum aan films, zolang iemand ze maar niet heel snel achter elkaar post, of in 1 post stopt. En het lijkt mij beter als Stills niet verplicht zijn en mensen hun favoriete scene kunnen beschrijven. Anders zijn er maar drie mensen die meedoen. Maak gewoon zoiets van: Top 10 lijstjes favoriete scenes.
Dat zou kunnen; maar ik vind het concept van DarkoDonnie erg goed. Beelden geven altijd een leuker gevoel. Zo is het ook moeilijker spoilers uit beschrijvingen te houden, dan uit beelden. Dus ik denk dat ik het zo laat; misschien kan je dat topic ook openen.

Jedimaster
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Jedimaster » 30 apr 2006 21:08

Jusjuh schreef:
Darko schreef:Waarom een maximum aan films, zolang iemand ze maar niet heel snel achter elkaar post, of in 1 post stopt. En het lijkt mij beter als Stills niet verplicht zijn en mensen hun favoriete scene kunnen beschrijven. Anders zijn er maar drie mensen die meedoen. Maak gewoon zoiets van: Top 10 lijstjes favoriete scenes.
Dat zou kunnen; maar ik vind het concept van DarkoDonnie erg goed. Beelden geven altijd een leuker gevoel. Zo is het ook moeilijker spoilers uit beschrijvingen te houden, dan uit beelden. Dus ik denk dat ik het zo laat; misschien kan je dat topic ook openen.
Ik ben het met Jusjuh eens, ik zou dit topic alleen gebruiken voor het beeldmateriaal.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 01 mei 2006 10:22

Ik zal dan de kop afbijten.

The Lord of the Rings: The Return of the King - Peter Jackson
"I see in your eyes, the same fear that would take the heart of me!"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mij de mooiste scene ooit. Vandaar meteen deze in het topic. Een ontzettend sterke monoloog, ontzettend goed gespeeld. Prachtige beelden. De keuze was deze of de Rohirrim bij Minas Tirith. Misschien komt die tweede later wel... Prachtig, ik krijg kippenvel enkel door het zien van de beelden en het lezen van de tekst.

Aragorn: Hold your ground, hold your ground. Sons of Gondor, of Rohan, my brothers. I see in your eyes the same fear that would take the heart of me. A day may come when the courage of men fails, when we forsake our friends and break all bonds of fellowship, but it is not this day. An hour of woes and shattered shields, when the age of men comes crashing down, but it is not this day. This day we fight! By all that you hold dear on this good Earth, I bid you *stand, Men of the West!*

The Lord of the Rings: The Return of the King - Peter Jackson
Can you sing, master Hobbit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geweldige scene, die eigenlijk een grote rij van prachtige shots is. Waar Jackson in Kong nog zijn fouten maakte met zijn slomoliefde, is het hier ontzettend sterk. Geweldige cameravoering, en muziek die de beelden meer dan alleen ondersteunt. Prachtig.

Pippin: Home is behind... The world ahead... And there are many paths to tread... Through shadow, to the edge of night... Until the stars are all alight... Mist and shadow... Cloud and shade... All shall fade... All, shall... Fade.
Laatst gewijzigd door Jusjuh op 01 mei 2006 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 01 mei 2006 10:43

The Long Good Friday
''Frostbite or verbals, one of the two right?''

Afbeelding
'
Ook één van mijn all time favoriete scènes. Harold heeft zijn mannen de opdracht gegeven om allerlei bekende Londense gangsters op te halen en naar het abbatoir te brengen. Hij wil namelijk weten wie zijn zaken letterlijk ondermijnt. De kerels worden aan vleeshaken gehangen en behandeld als vlees. Schreeuwend worden ze binnengebracht. Vervolgens worden ze compleet afgeblaft door een razende Bob Hoskins in zijn beste rol ooit. Grappig, goed gefilmd en ook best wel duister deze scène.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 mei 2006 10:48

Volgensmij is er iets mis met je beeldverhoudingen, Yakavetta. En Jusjuh, die van jou doen het helemaal niet.

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 01 mei 2006 11:22

(ok nog een keer :P)

Twin Peaks (alf 4)

Special Agent Dale Cooper ondervraagt Dr. Lawrence Jacoby

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een heerlijke Twin Peaks scene (met kleine details waarmee de serie vol zit zoals de tibet kaart op de achtergrond) Alles is zo heerlijk vreemd in de serie. Maar toch voel je je verbonden met de characters.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 mei 2006 11:38

Maar wat gebeurt er nou precies in deze scène, dat deze zo 'heerlijk' maakt?

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 01 mei 2006 11:58

Colonel_Kurz schreef:Volgensmij is er iets mis met je beeldverhoudingen, Yakavetta.
Ja dat klopt. De plaatjes worden een beetje in elkaar gedrukt. Ik gebruik Powercinema. Niet speciaal voor deze doeleinden gebruikt.

Maar het geeft in ieder geval een goede illustratie van deze prachtige scène.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 mei 2006 12:03

Yakavetta schreef:
Colonel_Kurz schreef:Volgensmij is er iets mis met je beeldverhoudingen, Yakavetta.
Ja dat klopt. De plaatjes worden een beetje in elkaar gedrukt. Ik gebruik Powercinema. Niet speciaal voor deze doeleinden gebruikt.

Maar het geeft in ieder geval een goede illustratie van deze prachtige scène.
Vooral de combinatie van de eerste 2 shots is sterk. :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 01 mei 2006 12:04

:D

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 01 mei 2006 15:49

Colonel_Kurz schreef:Volgensmij is er iets mis met je beeldverhoudingen, Yakavetta. En Jusjuh, die van jou doen het helemaal niet.
En nu?

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 01 mei 2006 15:59

Jusjuh schreef:
Colonel_Kurz schreef:Volgensmij is er iets mis met je beeldverhoudingen, Yakavetta. En Jusjuh, die van jou doen het helemaal niet.
En nu?
Nog steeds niet...

Plaats reactie