Persoonlijk favoriete scènes. (mét stills)

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 17 mei 2006 16:01

Ik had er mijn mening dus al over gegeven:
Een ijzingwekkende scene, ok dat is het. Maar door de buitensporige baldadigheid gaat het helemaal zijn doel voorbij. De uitmermate geweldadige handeling uit racistische overweging zorgt er voor dat veel mensen (vooral jongeren) de scene wel op het netvlies gebrand hebben, maar het sneller een positief racistisch effect heeft, dan hoe het bedoeld is.

Het is eerder 'ken je die film waarin die nazi, die neger zijn kop intrapt, das echt een ruige film,' als 'ken je die film waar ze de slechtheid van neonazies realistisch en hedendaags weergeven, dat is echt een aangrijpende film.'

In mijn ogen was het dus stukken beter geweest als ze deze scene hadden geschrapt, of in ieder geval wat milder hadden mogen weergeven!

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 17 mei 2006 17:59

KoenZ schreef:Ik had er mijn mening dus al over gegeven:
Een ijzingwekkende scene, ok dat is het. Maar door de buitensporige baldadigheid gaat het helemaal zijn doel voorbij. De uitmermate geweldadige handeling uit racistische overweging zorgt er voor dat veel mensen (vooral jongeren) de scene wel op het netvlies gebrand hebben, maar het sneller een positief racistisch effect heeft, dan hoe het bedoeld is.

Het is eerder 'ken je die film waarin die nazi, die neger zijn kop intrapt, das echt een ruige film,' als 'ken je die film waar ze de slechtheid van neonazies realistisch en hedendaags weergeven, dat is echt een aangrijpende film.'

In mijn ogen was het dus stukken beter geweest als ze deze scene hadden geschrapt, of in ieder geval wat milder hadden mogen weergeven!
Door deze film heb ik ontdekt dat op het eerste gezicht "nette christelijke jongeren" van mijn school net zo goed kunnen geilen op racistisch geweld. Dus ik ben het hier behoorlijk met je eens.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 17 mei 2006 22:03

Zonde hoe zo'n film dan word neer gezet. Ik hoorde dezelfde verhalen en verwachte een overdreven geweldadige pro Nazi film, maar in feite kwam ik al snel uit op een slap excuus voor jonge mensen die niet zo docu-geil zijn om 3 uur diegaande filosofiën en theoriën over de NAZI's te kijken en Faces of Death aan de andere kant niet aankunnen.

Zelf had ik me vlak na het begin hier vanaf gezet en besloot ik neutraal de film te kijken. En dan is het toch echt een prachtige film.

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 29 mei 2006 15:13

Revolver - Guy Ritchie
check she's dead Lou.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dorothy Macha (Ray Liotta) zit samen met een paar andere gangsters in een restaurant. Zijn bende is in oorlog met die van de Chinese gangster Lord John. Die laatste stuurt een vrouwelijke huurmoordenaar vermomd als serveerster op hem af. Sorter (een handlanger van Macha) merkt haar op. Plotseling krijgt Macha bloed op zijn gezicht. Zijn handlangers flippen, trekken hun pistolen en drukken Macha onder de tafel tegen de grond. Het blijkt dat Sorter de serveerster twee keer in de nek heeft geschoten. Ze is echter nog niet dood ze ligt op de grond tegenover MAcha. Hij is de enige die ziet dat ze nog leeft. De serveerster schiet een aantal keer en Macha verliest zijn pink. Macha grijpt een pistool van de enkel van een van zijn bodyguards en schiet de serveerster alsnog neer. Dit alles onder de begeleiding van Beethoven's maanlicht Sonate. Meesterlijke combinatie van muziek en beelden.

HornBlower
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door HornBlower » 30 mei 2006 14:31

Yakavetta schreef:Revolver - Guy Ritchie
check she's dead Lou.
Net gezien en inderdaad een fantastische scène. :T

eddys
Bijrol
Bijrol

Bericht door eddys » 29 jun 2006 10:57

1 van mijn favoriete scene's komt uit de film Gladiator:

(volgens mij het laatste gevecht voordat de overblijfende gladiatoren naar het Colloseum gaan)

Op een gegeven moment wordt Maximus tijdens een gladiatorgevecht het beu dat mensen juigen en enthousiast worden van elkaar afslachtende mensen/slaven/gladiatoren. Bij de desbetreffende tegenstander steekt hij op een fantastische manier 2 zwaarden in de borst. Vervolgens trekt hij de 2 zwaarden er weer uit en hakt dan met een vloeiende schaarbeweging met de 2 zwaarden de kop van die desbetreffende tegenstander eraf. Vervolgens, nog steeds vol met woede, schreeuwt hij naar het enthousiaste publiek de magistrale woorden: "ARE YOU ENTERTAINED?" _O_

MASTERLIJKE scene :T _O_

Travis Bickle
Filmster
Filmster

Bericht door Travis Bickle » 29 jun 2006 11:14

gollum36 schreef:Door deze film heb ik ontdekt dat op het eerste gezicht "nette christelijke jongeren" van mijn school net zo goed kunnen geilen op racistisch geweld. Dus ik ben het hier behoorlijk met je eens.
Wat is er "net" aan christelijke jongeren? :wink:

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 22 feb 2007 02:21

Nieuw leven!

Drumsticks on fire
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Drumsticks on fire » 22 feb 2007 09:14

Yakavetta schreef:Revolver - Guy Ritchie
check she's dead Lou.

Dorothy Macha (Ray Liotta) zit samen (...) muziek en beelden.
Ik vond die Crash Slow-Motion Scene ook geweldig
gemonteerd in Revolver, maar als je het echt over favoriete spreekt, spreekt die van Check She's Dead Lou me echt aan :8

En BTW... Mooie screenshots Yakavetta

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 22 feb 2007 10:35

De ontknoping van The Godfather, Pt. I, briljante scène.

jozef
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door jozef » 22 feb 2007 11:05

True Romance

De conversatie tussen Dennis Hopper en Christopher Walken in de trailer van Hopper over de vraag waarom zuid-europeanen zwart haar hebben. Smullen zeg ik je! :~

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 22 feb 2007 11:18

Gewoon scènes die me altijd bij zullen blijven:

Donnie Darko - de schoolscène met Tears for Fears
Mulholland Dr. - de theaterscène
Magnolia -de zingscène met Aimee Mann
Saw - dé ontknoping
X-Men: The Last Stand - de confrontatie tussen Prof. X en Jean
Oldboy - het fotoboek
Festen - het briefje
Perfume: The Story of a Murderer - de enorme orgie

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 22 feb 2007 11:46

jozef schreef:True Romance

De conversatie tussen Dennis Hopper en Christopher Walken in de trailer van Hopper over de vraag waarom zuid-europeanen zwart haar hebben. Smullen zeg ik je! :~
Inderdaad geweldige scene, maar hij vraagt niet waarom ze zwart haar hebben, wat hij precies vraagt weet ik niet, maar goed ik moet niet muggenziften, maar vind het een leuke film en ook het liedje wat Dennis Hopper zingt als hij het hek dicht doet vind ik fantastisch, gaat geloof ik zo:

An itchy bitchy tear let me down
ruind my act as a clown
I was made up, not to make frown
but an itchy bitchy tear let me down

Oh tjaa, als we toch bezig zijn met True Romance. De scene waar Patricia Arquette gigantisch in elkaar geslagen wordt door de gangster (uit the sopranos :D ), met de dialoog:

hij: where is the coke
zij: We don't have any coke, but there is a pepsi machine down the hall

tjaa, de hele film zit wel vol met geestige scenes :lol: :D

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 22 feb 2007 11:50

Alle scenes zo'n beetje uit American Beauty. Zoals dat gestaar naar een ''vliegend'' plastic zakje _O_

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 22 feb 2007 12:00

Spectaculair

Plaats reactie