Ongeloofwaardige scene's let op! spoilers.

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Ongeloofwaardige scene's let op! spoilers.

Bericht door emperor » 10 jun 2006 11:36

Ik moet meestal erg lachen,als ik zie dat bijv. 1 man/vrouw een heel leger zie neerslaan,of wanneer er iemand klappen krijgt,zelfs na de tiende klap nog terug blijft komen..terwijl in werkelijkheid,1 hooguit 3 rake klappen genoeg is om iemand total loss te slaan..soms blijven ze maar doormeppen en weer opstaan.

Hetzelfde met wapens..hoeveel men ook schiet,een loop raakt bijv. nooit oververhit,altijd genoeg kogels in het magazijn,je ziet bijna geen terugslag wanneer men schiet..enz.

Een voorbeeld zag ik in bijv.de film Fortress..wanneer ze bij de wachtpost komen in het begin,en John Brennick alle zwaar bewapende wachtposten weet neer te slaan en weg weet te komen,hij wordt toch nog overmeesterd door de honden,omdat hij zijn vrouw wil redden,zijn vrouw weet weg te komen.
Laatst gewijzigd door emperor op 18 jun 2006 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 10 jun 2006 11:41

KLassiek is natuurlijk Commando met onze Oostenrijkse eik. Als 'ie in zijn eentje een heel leger uitroeit. Op een gegeven moment heeft 'ie een gun waarvan de patroonband maar niet korter wordt ondanks dat 'ie wel een paar honderd schoten lost. De Missing in action films met Chuck Norris alsmede Rambo 2 & 3 hebben last van hetzelfde euvel. Geweldig inderdaad.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 jun 2006 11:50

Meestal zeg ik van Rambo, twee van die knakkers naar Irak of Afghanistan en de oorlogen zijn voorbij, ook kan ik me nogal ergeren aan de meeste Amerikaanse films waar de dames opgemaakt en met hun haar keurig in model van bed komen. In de meeste films zit wel iets wat menselijkerwijs helemaal niet kan. Alleen vind ik het niet leuk, maar irritant. Geef mij maar een film waar mensen echte mensen zijn.

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 10 jun 2006 12:10

In de meeste wat minder serieuze films zitten dubieuze scenes. Maar de serie prison break spant toch wel de kroon denk ik (desondanks vind ik het wel een geweldige serie).

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 10 jun 2006 12:13

Charlie's Angels, Full Throttle... Oke, niet echt een film die je serieus moet nemen, maar die scène dat ze terwijl ze van een dam vallen even in een helicopter instappen en vrolijk wegvliegen, was wel heel overdreven...

Thijs,
Bijrol
Bijrol

Bericht door Thijs, » 10 jun 2006 12:25

Ben het wel met Ann eens ja, bijv. in die film Waterworld die er laatst nog op was, eergister volgens mij. Daar zie je die vrouw helemaal haar door de war en alles maar met prachtig geschoren benen, oksels ed. slaat ook nergens op! En zelfde met vrouwen die met mascara en alles erop en eraan nog weer uit bed komen en waarbij nooit iets uitloopt.toch wel jammer..

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 10 jun 2006 12:51

..en dan nog de helden/heldinnen,die alle kogels op miraculeuze wijze weten te ontwijken..hele patroongordels worden er afgeschoten..geeneen treffer.. :lol:
trouwens de reden waarom hollywood wapens bijna geen terugslag hebben,is het feit dat met met losse flodders schiet.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 10 jun 2006 12:54

Ah, nog zoiets. Op de held(in) worden altijd massa's kogels afgevuurd, ook door getrainde slechterikken, maar ze missen eigenlijk altijd. Geweldig voorbeeld is Mr & Mrs Smith, laatste vechtscene. Ook in Star Wars hebben ze daar een handje van. De Clones/stormtroopers, zouden klonen zijn van de beste premiejager van het heelal, maar toch gaan ze met bosjes neer.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 10 jun 2006 13:01

The Transporter lijkt me hét voorbeeld. Vooral deel 2 wordt nog ongeloofwaardiger. Het moment dat hij met zijn auto in de lucht 'vliegt' en dan met de haak van een kraan de bom die onder zijn auto is gemonteerd er af haalt en weer veilig met zijn auto op de grond landt.. Geniaal.

Sai
Filmster
Filmster

Re: Ongeloofwaardige scene's

Bericht door Sai » 10 jun 2006 13:09

emperor schreef:Een voorbeeld zag ik in bijv.de film Fortress..wanneer ze bij de wachtpost komen in het begin,en John Brennick alle zwaar bewapende wachtposten weet neer te slaan en weg weet te komen,hij wordt toch nog overmeesterd door de honden,omdat hij zijn vrouw wil redden,zijn vrouw weet weg te komen.
_O_ Het einde van Fortress _O_

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 jun 2006 13:14

Stok schreef:In de meeste wat minder serieuze films zitten dubieuze scenes. Maar de serie prison break spant toch wel de kroon denk ik (desondanks vind ik het wel een geweldige serie).
Samen met 24... :)

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 10 jun 2006 14:34

Stok schreef:In de meeste wat minder serieuze films zitten dubieuze scenes. Maar de serie prison break spant toch wel de kroon denk ik (desondanks vind ik het wel een geweldige serie).
Ik denk dat ik een hele andere serie op tv kijk dan want ik weet echt niet waar iedereen het over heeft wanneer ze zeggen dat Prison Break vol ongeloofwaardigheden zit, vooral omdat ze nooit voorbeelden geven...

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 10 jun 2006 17:33

Het begin van Mission: impossible 2, wanneer Cruise aan die rotsen hangt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 jun 2006 17:56

Red schreef:Het begin van Mission: impossible 2, wanneer Cruise aan die rotsen hangt.
Dat vond je ongeloofwaardigste scène uit M:I II? :-?

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 10 jun 2006 18:46

Colonel_Kurz schreef:
Red schreef:Het begin van Mission: impossible 2, wanneer Cruise aan die rotsen hangt.
Dat vond je ongeloofwaardigste scène uit M:I II? :-?
:D

Het is de enige scene die me uit M:I II is bijgebleven, vandaar!

Plaats reactie