cleogzz schreef:Ik vind persoonlijk dat Series nooit verfilmd moeten worden.
Aangezien een serie eigenlijk een super grote film is. Een serie kan dan ook niet in hoogstens drie uurtjes samengevat worden. (zoals bij een film)
Dus, mijn motto is: Laat series gewoon series, en laat ze niet verfilmen.
Een verfilming van een serie kan naar mijn mening alleen maar slecht uitpakken.
Ik vind Serenity persoonlijk erg succesvol, dus wat mij betreft is verfilming van een serie af en toe het proberen waard. Ik denk dat Joss Whedon van Buffy the Vampire Slayer ook een prima verfilming had kunnen maken, maar gezien de afronding van de serie zou dat niet echt meer passen.
Overigens kan ik de Star Trek series ook erg waarderen en vind ik een aantal van de films die daaruit voort zijn gekomen zeker ook de moeite waard.
Ik kijk nu erg uit naar de live action Transformers-film, al heb ik daar geen torenhoge verwachtingen van. Mocht het succesvol blijken, dan lijkt een dergelijke film van de serie Mask me inderdaad ook wel interessant, zolang ze als afsluiter geen moraalverhaal met Scott en T-Bob gebruiken
Wat mij betreft mag men voor de serie Quantum Leap nog wel eens een film maken. Elke aflevering daarvan was al een belevenis op zich. Bovendien leent de structuur ervan zich m.i. heel goed voor een feature length film.