Film na 10 jaar eindelijk achterhaald

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Meneer
Hoofdrol
Hoofdrol

Film na 10 jaar eindelijk achterhaald

Bericht door Meneer » 25 sep 2006 09:25

Afbeelding

Ruim 10 jaar geleden, zag ik als kleine jongen een film die ik nooit meer vergeten ben. Nog steeds kon ik letterlijk scenes en gebeurtenissen terug halen. Die film had een ontuitwisbare indruk op mij achter gelaten en tijdens de opkomst van internet ben ik ook gaan zoeken naar de mogelijke titel van deze voor mij zeer bijzondere film.

Ik wist dat de film zich afspeelde in een post-apoctalyptische omgeving. Een man wordt wakker en vanwege een soort ramp is de hele mensheid uitgeroeid. Alle gebouwen stonden er nog en er was een prachtige eenzaamheid van de hoofdrolspeler. Hij gaat wonen in een prachtige villa en "steelt" alles bij elkaar om zijn materialistische behoefte te vervullen. Alles wat hij ooit wilde hebben, verzamelt hij bij elkaar. Ondertussen is hij ontzettend eenzaam tot dat hij andere overlevende terug vindt. Met deze kennis ben ik op momenten opzoek gegaan naar de filmtitel. Nu ben ik ook een ontzettende fan van het originele dawn of the dead, waar wel bepaalde elementen van die film in terug komen. Zo was ook mijn interesse voor soortgelijke film gewekt.
Gisteravond besloot ik weer eens te zoeken op internet, om de filmtitel te achterhalen. En tijdens het lezen van een recensie van 28 days later, haalde een user van een filmforum (niet deze), de film "The quiet earth" uit 1985 aan. Nieuwsgierig als ik ben, besloot ik bij diverse filmsites de reviews er op na te slaan. Al snel kwam ik er achter dat dit hem wel eens zou kunnen zijn en zo blij als een kind was er snel een order bij play.com geplaatst. Voor een schamele 6 euro, inclusief verzendkosten weet ik of ik binnen een paar dagen mijn jarenlange zoektocht kan beeindigen!

Het voelt ontzettend vreemd dat ik nu eindelijk die film waar ik altijd naar gezocht heb, binnenkort in mijn DVD-speler zit. Aan de ene kant is het jammer, want de spanning en drang om de film te achterhalen is vooralsnog verdwenen, maar aan de andere kant ben ik ontzettend blij dat ik mijn grote wens om dit pareltje nog eens te zien binnenkort vervuld gaat worden...

Grappig detail, ik heb ook dit forum geprobeerd om deze film te achterhalen. Aan mijn post te zien, blijkt dat ik waarschijnlijk 2 films door elkaar heb gehaald.
Geplaatst: Ma Okt 06, 2003 2:34 pm

Nu ik het antwoord heb op friday the 13th, ben ik ook al een tijdje opzoek naar een film uit begin jaren 90

De film gaat als volgt:

De wereld wordt getroffen door een lichtflits, straling waardoor bijna de hele bevolking tot stof wordt veranderd. Er zijn slecht een handje vol overlevenden. Sommige overlevenden veranderen langzaam in een soort zombie, maar doormiddel van bloedtransfusie kunnen ze dit proces uitstellen. Na een lange klopjacht op de "donoren" blijven er een paar "gewone" mensen over die een nieuwe samenleving moeten opbouwen.

Wie kan me helpen??
Wanneer ik de film gezien heb, volgt er een update!
Laatst gewijzigd door Meneer op 25 sep 2006 10:10, 6 keer totaal gewijzigd.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 25 sep 2006 09:41

We wachten in spanning af. Intussen zou het aardig zijn als je dit topic iets meer algemene relevantie zou kunnen geven. Anders lijkt me dit meer een opmerking voor 'Wat is je laatste DVD?' of desnoods de 'Happymuur' (nooit gedacht dat ik iemand daar nog eens naar zou verwijzen...).

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 25 sep 2006 10:22

:D

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 25 sep 2006 10:32

Ik waardeer het dat je je verhaal zo hebt uitgewerkt en dat je je best hebt gedaan om je lezers te laten meeleven met je zoektocht, maar het blijft een strikt individueel relaas waarvoor je m.i. geen apart topic had hoeven openen.
Als je jouw situatie nou had aangegrepen voor een algemeen topic over persoonlijke filmodyssees o.i.d. was het een andere zaak geweest, maar nu ben ik alsnog geneigd om je naar bestaande threads te verwijzen en deze te sluiten.

Meneer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Meneer » 25 sep 2006 10:41

Kenji schreef:Ik waardeer het dat je je verhaal zo hebt uitgewerkt en dat je je best hebt gedaan om je lezers te laten meeleven met je zoektocht, maar het blijft een strikt individueel relaas waarvoor je m.i. geen apart topic had hoeven openen.
Als je jouw situatie nou had aangegrepen voor een algemeen topic over persoonlijke filmodyssees o.i.d. was het een andere zaak geweest, maar nu ben ik alsnog geneigd om je naar bestaande threads te verwijzen en deze te sluiten.
Waar moet ik deze plaatsen dan?

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 25 sep 2006 10:44

Ik zou jouw post een mooie, dramatische toevoeging aan 'Wat is je laatste DVD?' vinden. Is weer eens iets anders dan een droge opsomming van recente aankopen. :)

Meneer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Meneer » 25 sep 2006 10:45

Kenji schreef:Ik zou jouw post een mooie, dramatische toevoeging aan 'Wat is je laatste DVD?' vinden. Is weer eens iets anders dan een droge opsomming van recente aankopen. :)
Ok, thanx voor je feedback. Ik zal hem daar toevoegen. Kun jij deze sluiten wanneer ik mijn post daar heb toegevoegd?

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 25 sep 2006 10:49

Will do, bedankt voor je begrip.

Gesloten