Filmnieuws

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Filmnieuws

Bericht door Vleeshaak » 25 apr 2013 18:06

Kom je nu het Omegaveld eindelijk afmaken? :P

Jeremyrum
Figurant
Figurant

Bericht door Jeremyrum » 25 apr 2013 18:12

even off topic..

haha check deze man losgaan in de bios

http://www.veronicamagazine.nl/entertai ... lf-de-klos

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 26 apr 2013 09:09

Vleeshaak schreef:Kom je nu het Omegaveld eindelijk afmaken? :P
Je gaat mij toch niet vertellen dat het script nog niets af is...... }:

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 14 mei 2013 17:44

Angelina Jolie liet borsten verwijderen

ngelina Jolie heeft haar borsten preventief laten verwijderen. Dat schrijft ze in een opiniestuk in The New York Times, waarin ze haar keuze toelicht.

Jolie wijst erop dat haar moeder Marcheline Betrand na een tienjarige strijd tegen borstkanker op 56-jarige leeftijd overleed. "Ze hield het lang genoeg vol om haar eerste kleinkinderen in haar armen te houden, maar mijn andere kinderen zullen nooit ervaren hoe liefdevol ze was."

Jolies kinderen hebben haar gevraagd of hetzelfde met haar kan gebeuren. "Ik heb ze altijd gezegd dat ze zich geen zorgen hoeven te maken, maar de waarheid is dat ik een sterk verhoogde kans op borstkanker en eierstokkanker heb." De kans op borstkanker werd op 87 procent geschat en die op eierstokkanker op vijftig procent.

Toen de actrice dit te horen kreeg, besloot ze het risico 'zo klein te maken als ik kon'. "Ik besloot bij de borsten te beginnen omdat het risico op borstkanker hoger is dan het risico op eierstokkanker."

Op 27 april kwam er een einde aan de medische procedure die er bij de borstamputatie komt kijken. "Ik heb het voor mezelf kunnen houden en ben doorgegaan met mijn werk. Ik schrijf er nu over omdat ik hoop dat andere vrouwen hier baat van kunnen hebben." De actrice wijst erop dat mensen niet weerloos zijn tegen kanker en zelf actie kunnen ondernemen.

Het onderhuidse weefsel van de borsten van Jolie is inmiddels vervangen door implantaten. "De laatste jaren is grote vooruitgang geboekt en de resultaten kunnen prachtig zijn." De beslissing om haar borsten te laten verwijderen was volgens haar niet gemakkelijk, 'maar ik ben blij dat ik hem heb genomen'. De kans dat Angelina borstkanker krijgt is gedaald van 87 procent naar vijf procent. "Ik kan mijn kinderen vertellen dat ze niet bang hoeven te zijn dat ze mij verliezen aan borstkanker."

Jolie schrijft verder dat ze boft met haar partner Brad Pitt, die haar steunt. "Iedereen met een vrouw of vriendin die dit doormaakt moet weten dat hij een belangrijke rol bij deze ingreep speelt." Ze roept vooral vrouwen bij wie borstkanker in de familie voorkomt op na te gaan hoe groot de kans is dat zij het zelf krijgen.

De test hiervoor kost in de Verenigde Staten drieduizend dollar. "Dat blijft voor veel vrouwen een obstakel", schrijft de actrice. Ze hoopt vrouwen te overtuigen die uit vrees met een voortdurende angst te leven niet willen weten of ze een verhoogde kans op kanker hebben. "Ik hoop dat ze hierdoor weten dat ze mogelijkheden hebben."

---------------------------------------------------------------------------------------

Zozo, best lef hebben! Is niet zomaar een kleine stap die je zet. Echter Tomb Raider zal vanaf nu nooit meer hetzelfde zijn. :cry:

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 14 mei 2013 18:10

En hoe is dit filmnieuws?

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 14 mei 2013 18:13

Er zijn ook wel eens borsten te zien in films?

(Ik vind het overigens wel een dappere beslissing van haar)

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 14 mei 2013 18:23

Wist zo snel niet waar ik deze moest plaatsen omdat ze geen eigen topic had voor zover ik zag tussen de zoekresultaten. En om die nu te openen met zo'n bericht vond ik ook al zoiets...

dvhmark
Figurant
Figurant

Bericht door dvhmark » 30 mei 2013 14:32

Regisseur Pirates 5 bekend.

BREAKING NEWS!
Director landed for upcoming POTC 5
"the Kon-Tiki directing team of Joachim Rønning and Espen Sandberg have landed the job directing Pirates Of The Caribbean 5. Disney, Johnny Depp and producer Jerry Bruckheimer have all signed off on the choice, and negotiations are underway on a deal that will make quickly. The duo will come aboard to prep the massive movie for a late year or early January start."
Hopefully, it will still be November of this year but could start filming as late as January...

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 07 jun 2013 13:27

Tom Hardy gaat in de nieuwe film van Miike spelen, waarbij hij in aanraking komt met de Yakuza. :~

OverstapNaarFilm
Figurant
Figurant

Verfilming succesvolle toneelstukken

Bericht door OverstapNaarFilm » 22 apr 2014 09:34

DRIE SUCCESVOLLE TONEELSTUKKEN WORDEN VERFILMD
in samenwerking met schouwburgen en theaterpubliek

Wat zou het mooi zijn om succesvolle toneelstukken een tweede leven te geven en deze aan een nog groter publiek te laten zien. DE OVERSTAP wil dit mogelijk maken door drie succesvolle eigentijdse stukken te verfilmen. Voor het seizoen 2014/2015 staan DE KUS (Huub Stapel en Carine Crutzen), GIF (Elsie de Brauw en Stefan Van Watermeulen) en DE VERLEIDERS 1 (Pierre Bokma e.a.) op het programma. De productie is in handen van Fu Works i.s.m. Anton Smit. Het theaterpubliek wordt opgeroepen dit bijzondere project financieel te ondersteunen bij de realisering. Meer informatie is te vinden op www.deoverstapnaarfilm.nl

DE OVERSTAP komt voort uit de noodzaak om de komende jaren nieuwe wegen in te slaan bij het maken en realiseren van speelfilms. DE OVERSTAP biedt de mogelijkheid voor een kruisbestuiving tussen theater en film. Het idee is om de komende vijf jaar jaarlijks drie films te produceren op basis van succesvolle toneelstukken van Nederlandse auteurs, waarbij de makers van de betreffende toneelvoorstelling nauw betrokken worden bij de totstandkoming van de film. Daarmee wordt het toneelrepertoire behouden, ook voor nieuwe generaties. De eerste selectie bestaat uit:

DE KUS
Het script wordt geschreven door Ger Thijs (Heren van de Thee; Karakter; Oude Meesters), DE KUS werd genomineerd voor de VSCD Publieksprijs en trok meer dan 50.000 bezoekers. Momenteel wordt er gezocht naar een regisseur. Acteurs Carine Crutzen en Huub Stapel spelen de hoofdrollen. De regisseur wordt nog bevestigd.

GIF
Het script wordt geschreven door Lot Vekemans (Truckstop; Zus Van). GIF trok meer dan 20.000 bezoekers. Anna van der Heijde (BRAMMETJE BAAS; ZUSJES) zal GIF regisseren en de hoofdrollen worden gespeeld door Elsie de Brauw en Stefan Van Watermeulen.

DE VERLEIDERS
Dit toneelstuk trok meer dan 100.000 bezoekers en is winnaar van de Toneelpublieksprijs 2013. Pierre Bokma won de Louis d’Or prijs voor beste acteur. George van Houts (samen met De Ket bekend als het cabaretduo Van Houts en de Ket) schrijft het script, Tom de Ket is verantwoordelijk voor de regie en de hoofdrollen worden gespeeld door Pierre Bokma, George van Houts, Tom de Ket, Victor Löw en Leopold Witte.

DE OVERSTAP beoogt een actieve publieksbenadering toe te passen. Het financieringsplan is deels gebaseerd op het stimuleren van betrokkenheid van de bezoekers, die financieel kunnen participeren via de Geefwet voor Cultuur: Stichting DE OVERSTAP heeft goedkeuring van de Belastingdienst voor een ANBI status. Vanaf 100 euro per persoon (per jaar) kan men DE OVERSTAP helpen realiseren. Wanneer met zich voor vijf jaar verbindt aan het project, brengt dat aanzienlijke fiscale voordelen met zich mee waardoor de steun vergelijkbaar is met de aanschaf van een theaterkaartje. Voorjaar 2015 gaan de eerste drie films exclusief voor deze participanten in première in een twintigtal schouwburgen tijdens een in een festival-setting, waarbij ook de schrijvers, acteurs en regisseurs aanwezig zullen zijn..
Het idee voor DE OVERSTAP komt van producent Anton Smit (BRIDEFLIGHT; DE TWEELING; CLOACA) en wordt geproduceerd in samenwerking met producenten San Fu Maltha en Els Rientjes van Fu Works (KENAU; TIRZA; OORLOGSWINTER; ZWARTBOEK). Het project wordt mede ondersteund door de VPRO, het Filmfonds, het Mediafonds en het Fonds voor de Podiumkunsten.
De opnamen staan gepland voor augustus - november 2014. Voorjaar 2015 zullen de films in première gaan tijdens de festivals en vervolgens landelijk in de bioscoop te zien zijn.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 22 apr 2014 10:42

@ hierboven

Alstublieft geen zelfpromotie of spam.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 22 apr 2014 14:12

@hierboven: Ik zie het probleem niet.
Nette informatie in een bedje cultureel en artistiek verantwoorde creatiedrang.
Ik zeg: Doen!

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 11 aug 2014 22:37

ONTDEKKING GEDAAN!!

Ik weet eindelijk hoe Lucy in elkaar zit. Scarlett is god! Ze gaat terug naar het begin van het begin en blijft daar. Holy fuck, dat heeft twee weken geduurd ofzo. Scarlett is god. Ik geloof het. Beste film ooit gemaakt. Nee, slechtste film ooit gemaakt want ik snap em niet meteen.

Dat was het.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 11 aug 2014 22:53

OverstapNaarFilm schreef:Wat zou het mooi zijn om succesvolle toneelstukken een tweede leven te geven en deze aan een nog groter publiek te laten zien.
Hoezo 'zou'? Dit gebeurt al decennia. :O

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 aug 2014 23:28

Decennia? Er werden in de jaren 1890 al toneelstukken verfilmd. :P

Plaats reactie