Hoge-resolutie filmposters (bandbreedtemoordenaar)

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 17 dec 2006 15:26

gollum36 schreef:Dus hoge resolutie zie je aan dit soort getallen: 600 x 800 is dan laag en 1274 x 1500 is dan hoog. Of niet?
jup, alhoewel die laatste niet echt zo heel hoog is voor dig soort dingen.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 17 dec 2006 15:32

gollum36 schreef:
Jusjuh schreef:Garden State word afgedrukt!
_O_
Door een stom foutje gaat me dat wel 23 euro kosten, op A2...
Hoezo 23 euro? Zo duur?

Ik zat zelf te denken om ook een paar posters laten drukken op groot formaat. Maar ik heb twee probleempjes:

En wat zijn de prijsindicaties?
A2 op 'posterpapier' is dus 23 euro. Stomstomstom.

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 17 dec 2006 16:38

the catfishman schreef:
gollum36 schreef:Dus hoge resolutie zie je aan dit soort getallen: 600 x 800 is dan laag en 1274 x 1500 is dan hoog. Of niet?
jup, alhoewel die laatste niet echt zo heel hoog is voor dig soort dingen.
Als je de poster van gardenstate.jpg bekijkt komt deze op 1699x2510 px met een resolutie van 250 (17,25x25,5 cm). Dit is voor drukwerk redelijk aanvaardbaar als je op A4 wil printen, maar ga je op A3 printen kom je op een resolutie van 145 (1699x2510 px) en een minimum voor drukwerk is een res. van 150 vereist. De kwaliteit zal op het eerste gezicht redelijk zijn, maar er zal veel kleurverlies zijn en de echte scherpte is ook uit de afbeelding, om over tekst maar te zwijgen. Natuurlijk kan je ook meer pixels toevoegen, maar dit heeft geen nut, daardoor krijg je alleen maar meer vervuiling. Je kan niet van klein naar groot, maar andersom natuurlijk wel. Tevens is het een jpg die naar alle waarschijnlijkheid is gecomprimeerd, en dus ook veel kleur verlies heeft geleden.
DPI ofwel ots per inch, is het aantal punten (kleuren) per inch, 150 kleuren per inch is toch mnder als 300 kleuren per inch. De meeste printers gebruiken vnl. 4 kleuren nl. CMYK=Cyaan, Magenta, Yellow en Black (Key). Op mijn werk, hebben we 2 printers met 7 kleuren en 2 printers met 8 kleuren (C, Lc, M, Lm, Y, Lk, LLk + PK of MK), waaronder de Epson Stylus Pro 9800 en zijn kleinere broertje.
Afbeelding
Deze printers in combinatie met GMG Colorproof papier (rollen van zo'n 30 meter, coated, uncoated of newspaper) levert de mooiste proeven op (drukwerk die naar de klant gaat, de proef is een voorbeeld van het uiteindelijke drukwerk zoals (abri-)posters, advertenties , leaflets, brochures etc.).

Met andere woorden: ik print dit soort werk niet thuis maar op mijn werk.
Sorry Beales ik ben misschien een mierenneuker, maar die links sla ik nog even over. Ik bedoel het goed hoor, maar ik ben altijd heel sceptisch over de zogenaamde "hi-res" beelden op het net. Maar als de poster er mooi bij hangt en je vind hem zelf mooi, waarom niet :T

Beales
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Beales » 17 dec 2006 17:51

Kijk dat is tenminste een echte uitleg :D

En het is net wat je zegt: de poster hangt er mooi bij :) de tekst is trouwens nog behoorlijk duidelijk, alles wat op de digitale versie goed te lezen is kan ik op de print ook nog lezen.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 17 dec 2006 23:29

Ik snap er echt nog niks van. Maar laat dan maar.

Plaats reactie