Welke film(s) ga je vandaag bekijken?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 03 jun 2007 19:00

Waarschijnlijk The Macinist.
Daar is het inmiddels te laat voor. Morgen moet ik weer vroeg op.
Laatst gewijzigd door Rich Art op 03 jun 2007 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 03 jun 2007 19:45

Ik bood m'n ouders aan lekker gezellig samen een goeie (in hun ogen is dat actie met veel poespas ala king kong, maar iets als the matrix is dan weer 'nep';-)) film te kijken... Maar mijn moeder wil een of ander kul programma over 'mensen die iets meegemaakt hebben waar ze bij dood konden gaan of weet ik het'. I shouldn't be alive ofzo heet het, als ik ergens een hekel aan heb is het wel van die zever over waargebeurde meuk van 'zielige' mensen... Waarom moet dat allemaal op tv?

Nouja ik ga dan maar zelf iets anders kijken... Spider...? Of toch een herkijk van The Bridge on the River Kwai, ik twijfel nog even ;-).

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 04 jun 2007 11:17

Natural Born Killers. Vanmiddag of vanavond.

Mirocube
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mirocube » 04 jun 2007 12:43

Straks Northfork en misschien nog Lady In The Water.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2007 15:56

PascalE schreef:Maar mijn moeder wil een of ander kul programma over 'mensen die iets meegemaakt hebben waar ze bij dood konden gaan of weet ik het'. I shouldn't be alive ofzo heet het, als ik ergens een hekel aan heb is het wel van die zever over waargebeurde meuk van 'zielige' mensen... Waarom moet dat allemaal op tv?
Ik heb het nooit gezien maar voor zover ik weet is het toch wel een boeiend programma: het gaat over de verhalen van mensen die in de meest extreme fysieke omstandigheden terecht zijnt gekomen en het nog overleefd hebben ook. The stuff movies are made about, kortom. ;)

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 04 jun 2007 15:57

Mirocube schreef:[...]misschien nog Lady In The Water.
Mocht je er nog aan toe komen, probeer er zo onbevangen mogelijk naar te gaan kijken. Laat je niet leiden door de trailer (die een thriller doet vermoeden) of door zijn plot-twist films (Unbreakable, The Sixth Sense), maar probeer het als een modern sprookje te zien. Let ook goed op de schitterende muziek van James Newton Howard, hopelijk kun je je dan net zo prettig in de film verplaatsen als ik dat kon.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2007 17:29

Of sla de film gewoon over. Pretentieuze en kinderachtige nonsens van Shyamalan! :lol:

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 04 jun 2007 18:36

Nu kun je een hoop vinden over Lady in the Water maar pretentieus is wel één van de laatste dingen waaraan ik bij die film denk.

Mirocube
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mirocube » 04 jun 2007 18:37

ErikSchierboom schreef:
Mirocube schreef:[...]misschien nog Lady In The Water.
Mocht je er nog aan toe komen, probeer er zo onbevangen mogelijk naar te gaan kijken. Laat je niet leiden door de trailer (die een thriller doet vermoeden) of door zijn plot-twist films (Unbreakable, The Sixth Sense), maar probeer het als een modern sprookje te zien. Let ook goed op de schitterende muziek van James Newton Howard, hopelijk kun je je dan net zo prettig in de film verplaatsen als ik dat kon.
Vandaag zal het er niet meer van komen (ze kijken hier thuis liever naar Lost en Heroes) maar ik weet hoe goed Lady In The Water is want ik heb em destijds in de cinema gezien (en ik vond em zeer goed aangezien ik em 9/10 had gegeven).
Thiver schreef:Of sla de film gewoon over. Pretentieuze en kinderachtige nonsens van Shyamalan! :lol:
Helaas kan niet iedereen zo onbevangen zijn :D

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2007 19:31

ash_ schreef:Nu kun je een hoop vinden over Lady in the Water maar pretentieus is wel één van de laatste dingen waaraan ik bij die film denk.
Nou ja, laat ik het houden op een grote dosis "kijk mij eens interessant doen". :P
Mirocube schreef:Helaas kan niet iedereen zo onbevangen zijn :D
Tja, ik heb het geprobeerd en ik heb de film helemaal uitgezeten, maar ik kon er toch niets meer van maken dan een hoop kinderachtigheid verpakt in een kinderverhaaltje in een kinderverhaaltje. En dat terwijl ik Shyamalans andere films wél allemaal te genieten vond (ook Signs en The Village). Het hoogtepunt van kinderachtigheid in deze film is wat mij betreft wel hoe Shyamalan een filmcriticus als een door en door cynische man neerzet en hem vervolgens een gruweldood laat sterven. Als je je als regisseur niet om kunt gaan met filmcritici en hun kritiek, negeer ze dan, maar dit is echt... nou ja, zielig.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 04 jun 2007 20:25

Shaun Of The Dead..weer eens..wel een HDTV versie..prachtig!
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 [English (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [Undetermined (Audio 1)]
..ik hoor net: "Player 2 has entered the game"..

screenshot

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jun 2007 20:39

[quote="emperor"]
..ik hoor net: "Player 2 has entered the game"..

quote]

Timesplitters 2 :D!!! _O_ Al hoor je dat niet echt in het spel:P

Ik ga Gattaca kijken..

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 04 jun 2007 22:48

Thiver schreef:
ash_ schreef:Nu kun je een hoop vinden over Lady in the Water maar pretentieus is wel één van de laatste dingen waaraan ik bij die film denk.
Nou ja, laat ik het houden op een grote dosis "kijk mij eens interessant doen". :P
Vond ik ook niet. Het was gewoon een sprookje, daar kun je helemaal niet zo interessant over doen.
Thiver schreef:Het hoogtepunt van kinderachtigheid in deze film is wat mij betreft wel hoe Shyamalan een filmcriticus als een door en door cynische man neerzet en hem vervolgens een gruweldood laat sterven. Als je je als regisseur niet om kunt gaan met filmcritici en hun kritiek, negeer ze dan, maar dit is echt... nou ja, zielig.
Het zal wel aan mij liggen maar ik vond dat grappig; het was in mijn ogen ook helemaal niet rancuneus bedoeld, daar werd het veel te veel met een knipoog voor gebracht (de hele film door worden zaken trouwens met een dikke knipoog gebracht). De enige die ik er dan ook echt over heb zien vallen waren trouwens filmcritici ;)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jun 2007 00:23

Inderdaad, dat vond ik juist erg leuk. Overigens vielen de critici vooral over het vermeende ego van Shyamalan, dat hij zichzelf castte als die schrijver. Wat ik er van vond? Zie de recensenten eindejaars lijstjes en mijn recensie. :P

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 05 jun 2007 08:58

Colonel_Kurz schreef:Wat ik er van vond? Zie de recensenten eindejaars lijstjes en mijn recensie. :P
_O_ Ook ik vond die dood van de filmcriticus erg grappig, sowieso vond ik Lady in the Water verreweg zijn meest humoristische film.

Gesloten