Welke film(s) ga je vandaag bekijken?
- PascalE
- Walk of Fame
- Contacteer:
Ik bood m'n ouders aan lekker gezellig samen een goeie (in hun ogen is dat actie met veel poespas ala king kong, maar iets als the matrix is dan weer 'nep';-)) film te kijken... Maar mijn moeder wil een of ander kul programma over 'mensen die iets meegemaakt hebben waar ze bij dood konden gaan of weet ik het'. I shouldn't be alive ofzo heet het, als ik ergens een hekel aan heb is het wel van die zever over waargebeurde meuk van 'zielige' mensen... Waarom moet dat allemaal op tv?
Nouja ik ga dan maar zelf iets anders kijken... Spider...? Of toch een herkijk van The Bridge on the River Kwai, ik twijfel nog even
.
Nouja ik ga dan maar zelf iets anders kijken... Spider...? Of toch een herkijk van The Bridge on the River Kwai, ik twijfel nog even

Ik heb het nooit gezien maar voor zover ik weet is het toch wel een boeiend programma: het gaat over de verhalen van mensen die in de meest extreme fysieke omstandigheden terecht zijnt gekomen en het nog overleefd hebben ook. The stuff movies are made about, kortom.PascalE schreef:Maar mijn moeder wil een of ander kul programma over 'mensen die iets meegemaakt hebben waar ze bij dood konden gaan of weet ik het'. I shouldn't be alive ofzo heet het, als ik ergens een hekel aan heb is het wel van die zever over waargebeurde meuk van 'zielige' mensen... Waarom moet dat allemaal op tv?

- ErikSchierboom
- Regisseur
- Contacteer:
Mocht je er nog aan toe komen, probeer er zo onbevangen mogelijk naar te gaan kijken. Laat je niet leiden door de trailer (die een thriller doet vermoeden) of door zijn plot-twist films (Unbreakable, The Sixth Sense), maar probeer het als een modern sprookje te zien. Let ook goed op de schitterende muziek van James Newton Howard, hopelijk kun je je dan net zo prettig in de film verplaatsen als ik dat kon.Mirocube schreef:[...]misschien nog Lady In The Water.
- Mirocube
- Oscar nominatie
Vandaag zal het er niet meer van komen (ze kijken hier thuis liever naar Lost en Heroes) maar ik weet hoe goed Lady In The Water is want ik heb em destijds in de cinema gezien (en ik vond em zeer goed aangezien ik em 9/10 had gegeven).ErikSchierboom schreef:Mocht je er nog aan toe komen, probeer er zo onbevangen mogelijk naar te gaan kijken. Laat je niet leiden door de trailer (die een thriller doet vermoeden) of door zijn plot-twist films (Unbreakable, The Sixth Sense), maar probeer het als een modern sprookje te zien. Let ook goed op de schitterende muziek van James Newton Howard, hopelijk kun je je dan net zo prettig in de film verplaatsen als ik dat kon.Mirocube schreef:[...]misschien nog Lady In The Water.
Helaas kan niet iedereen zo onbevangen zijnThiver schreef:Of sla de film gewoon over. Pretentieuze en kinderachtige nonsens van Shyamalan!

Nou ja, laat ik het houden op een grote dosis "kijk mij eens interessant doen".ash_ schreef:Nu kun je een hoop vinden over Lady in the Water maar pretentieus is wel één van de laatste dingen waaraan ik bij die film denk.

Tja, ik heb het geprobeerd en ik heb de film helemaal uitgezeten, maar ik kon er toch niets meer van maken dan een hoop kinderachtigheid verpakt in een kinderverhaaltje in een kinderverhaaltje. En dat terwijl ik Shyamalans andere films wél allemaal te genieten vond (ook Signs en The Village). Het hoogtepunt van kinderachtigheid in deze film is wat mij betreft wel hoe Shyamalan een filmcriticus als een door en door cynische man neerzet en hem vervolgens een gruweldood laat sterven. Als je je als regisseur niet om kunt gaan met filmcritici en hun kritiek, negeer ze dan, maar dit is echt... nou ja, zielig.Mirocube schreef:Helaas kan niet iedereen zo onbevangen zijn
Shaun Of The Dead..weer eens..wel een HDTV versie..prachtig!
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 [English (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [Undetermined (Audio 1)]
..ik hoor net: "Player 2 has entered the game"..
screenshot
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 [English (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [Undetermined (Audio 1)]
..ik hoor net: "Player 2 has entered the game"..
screenshot
Vond ik ook niet. Het was gewoon een sprookje, daar kun je helemaal niet zo interessant over doen.Thiver schreef:Nou ja, laat ik het houden op een grote dosis "kijk mij eens interessant doen".ash_ schreef:Nu kun je een hoop vinden over Lady in the Water maar pretentieus is wel één van de laatste dingen waaraan ik bij die film denk.
Het zal wel aan mij liggen maar ik vond dat grappig; het was in mijn ogen ook helemaal niet rancuneus bedoeld, daar werd het veel te veel met een knipoog voor gebracht (de hele film door worden zaken trouwens met een dikke knipoog gebracht). De enige die ik er dan ook echt over heb zien vallen waren trouwens filmcriticiThiver schreef:Het hoogtepunt van kinderachtigheid in deze film is wat mij betreft wel hoe Shyamalan een filmcriticus als een door en door cynische man neerzet en hem vervolgens een gruweldood laat sterven. Als je je als regisseur niet om kunt gaan met filmcritici en hun kritiek, negeer ze dan, maar dit is echt... nou ja, zielig.

- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Inderdaad, dat vond ik juist erg leuk. Overigens vielen de critici vooral over het vermeende ego van Shyamalan, dat hij zichzelf castte als die schrijver. Wat ik er van vond? Zie de recensenten eindejaars lijstjes en mijn recensie. 

- ErikSchierboom
- Regisseur
- Contacteer: