Welke film(s) ga je vandaag bekijken?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 10 jun 2007 17:59

Lumière schreef:
Lumière schreef:Niet dus. Het is geworden: Roma, citta aperta
En daar ben ik nog steeds mee bezig. En hoe mooi de film ook is, de halfgare subs die erbij zitten ingebakken zijn echt vreselijk. Maar de helft van het Italiaans wordt vertaald.
Het is inderdaad nog steeds een van die klassiekers die nog een goede dvd uitgave mist. Had hem destijds ook op een zelfde manier moeten bekijken. Gelukkig hebben de grootste dramatische momenten geen ondertiteling nodig.

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 10 jun 2007 20:35

Gone in 60 seconds op TV. De film is misschien niet veel (en Nicholas Cage speelt ook nog eens mee), maar toffe auto's kijken is altijd leuk. :D

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 jun 2007 21:18

Straks eens een horrorfilm proberen From Dusk Till Down in ieder geval een goede cast eens zien wat ze er van maken.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 11 jun 2007 08:19

Carrie. Herkijk.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 11 jun 2007 08:34

Roma. Die van Fellini.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 11 jun 2007 09:46

Ann McDunn schreef:Straks eens een horrorfilm proberen From Dusk Till Down in ieder geval een goede cast eens zien wat ze er van maken.
Van die film is juist het niet-horror-gedeelte het beste. Ik had het erg interessant gevonden als de hele film gewoon in de stijl van de eerste helft was geweest.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 11 jun 2007 09:50

Gezien vandaag de zin naar school op een laag pitje staat ga ik slechts mijn geleende cameras wegbrengen om vervolgens terug te keren voor Cube, Naked Gun 1 en eventueel nog iets waar ik nog geen zekerheid over heb.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 11 jun 2007 11:24

Cul-de-Sac en Persona denk ik. En ik ga Christine en Carrie opnemen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 11 jun 2007 11:31

Thiver schreef:
Ann McDunn schreef:Straks eens een horrorfilm proberen From Dusk Till Down in ieder geval een goede cast eens zien wat ze er van maken.
Van die film is juist het niet-horror-gedeelte het beste. Ik had het erg interessant gevonden als de hele film gewoon in de stijl van de eerste helft was geweest.
Ik vond het wel een erg sterke combinatie, lekker sterk tarantino dialoog in deel 1 en goor knallen in deel 2 :D

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 jun 2007 12:31

Thiver schreef:
De hele film was één geweldige parodie op zowel het misdaad als het horror genre, het was allemaal net even té en daardoor eerder lachwekkend dan eng.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 11 jun 2007 13:12

Ann McDunn schreef:
Thiver schreef:
De hele film was één geweldige parodie op zowel het misdaad als het horror genre, het was allemaal net even té en daardoor eerder lachwekkend dan eng.
Dat is juist het sterke er aan. Dat het allemaal heerlijk over-de-top lachwekkend is.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 jun 2007 13:16

:Y

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 11 jun 2007 15:26

Vanavond hopelijk verder waar ik gebleven was: Under Siege 2 dus. :)

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 11 jun 2007 15:33

Ann McDunn schreef:De hele film was één geweldige parodie op zowel het misdaad als het horror genre, het was allemaal net even té en daardoor eerder lachwekkend dan eng.
Wat betreft de horror ben ik het zeker met je eens maar het misdaadthriller-deel vond ik toch behoorlijk strak uitgewerkt (al is het inderdaad niet über-realistisch). Hoewel het voor de twist natuurlijk cruciaal is dat de film van het ene op het andere moment van een misdaadthriller in een horrorfilm overgaat, vind ik die overgang toch wat zonde van de film. De spanning wordt in de eerste drie kwartier namelijk knap opgebouwd met de portrettering van de flink psychopatische Gecko-broers. Maar eenmaal aanbeland in de Titty Twister verdwijnt die spanning om plaats te maken voor humoristische horror, en het kleine beetje spanning dat daar uit voortkomt is van een totaal ander kaliber. Begrijp me niet verkeerd: ik heb geen reden om FDTD de grond in te trappen (daarvoor heb ik me er te goed mee vermaakt), maar de stricte scheiding van genres (en helften) maakt de film toch minder interessant dan-ie naar mijn idee had kunnen zijn. Liever had ik dan ook vanaf de eerste minuut een horror-misdaadthriller met komische elementen gezien (een combinatie van beide helften dus) of gewoon twee verschillende films.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 11 jun 2007 16:22

De laatste 20 minuten van Sunset Boulevard, en daarna (The) Evil Dead I of III.

Gesloten